mo
door moederlief Apr 20, 2011 om 19:55
Elektronica & tv

Aansluiting internet slaapkamer

Mijn kind wil Internetaansluiting op zijn slaapkamer.
Wat is de goedkoopste, gemakkelijkste en snelste oplossing.
Ik heb in de woonkamer één vaste aansluiting.

7456 23 Rapporteer

de motormuis
door de motormuis - Apr 20, 2011 om 20:08
598 Antwoorden / 13 Vragen

Moederlief

Dat is een draadloze router aanschaffen,mits Uw kind zijn/haar computer of laptop geen ontvanger voor draadloos internet aan boord heeft. Maar daar kun je tegenwoordig ook al een stickje voor kopen.Wel goed de beveiliging van de router instellen.
Anders moet je een kabel doortrekken naar de slaapkamer.
Groeten.

diumenge
door diumenge - Apr 20, 2011 om 20:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

'n Router heb je sowieso nodig, als draadloos geen optie is dan kan je ook nog 'n Power Line overwegen.

Ik zie ze regelmatig in de aanbieding bij de Aldi, gebruik zelf ook een setje van de Aldi, werkt prima, alleen ik haal niet de maximale snelheid, maar dat is geen probleem, snelheid is nog hoog genoeg.

ma
door malhy2 - Apr 22, 2011 om 04:36
311 Antwoorden / 13 Vragen

Je hebt geen extra router nodig , die heb je in de meterkast staan en is van de provider.
Is deze router toevallig niet voorzien van een draadloos deel ( misschien uitgeschakeld ).
Geef even het merk en typenummer.
Een switch is normaal gesproken voldoende en dan een kabel trekken naar de slaapkamer als je een vrij buis hebt.
Ik had een lege buis voor telefoon en heb hier een nerwerkkabel doorheen getrokken en het afdekplaatje vervangen.
Ook draadloos kan een oplossing bieden of via de powerline ( stopcontacten )

Gr Ed

diumenge
door diumenge - Apr 22, 2011 om 06:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou malhy2, ik weet niet waar jij die kennis vandaan haalt, maar uit het verhaal van vraagstelster blijkt in ieder geval niet dat ze router in de meterkast heeft staan. Ze geeft aan in haar woonkamer één aansluiting te hebben, dat kan best gewoon een modem zijn.

conny2
door conny2 - Apr 22, 2011 om 07:44
256 Antwoorden / 4 Vragen

Laat hem/haar maar lekker in de woonkamer internetten dan heeft U nog een beetje zicht op wat ze doen achter de pc. Anders zitten ze de hele dag op Hyves hun tijd te verdoen.

Lsk520
door Lsk520 - Apr 22, 2011 om 12:11
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=conny2 schreef op vrijdag 22 apr 2011, 07:44]Laat hem/haar maar lekker in de woonkamer internetten dan heeft U nog een beetje zicht op wat ze doen achter de pc. Anders zitten ze de hele dag op Hyves hun tijd te verdoen.

Bent U van de internetpolitie? Ik denk dat TS wel mag bepalen waar het kind internet...(ja da's kennelijk ook al een werkwoord)
TS moet gewoon even naar een Electronicazaak, casus voorleggen en je loopt de deur uit met de spullen die je nog hebt: router en kabel, meer niet.

edwardus
door edwardus - Apr 22, 2011 om 12:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een router is wel noodzakelijk, maar bij veel ADSL modems zit er al een router in het modem ingebouwd, ook al zit er maar 1 LAN poort op. Als je internet via een kabelprovider hebt, dan moet je een router aanschaffen. Heb je ADSL, dan kun je een extra router kopen, of een switch (ook voor een powerline adapter heb je een extra LAN poort nodig). In het geval van een ADSL modem zul je wel de nodige instellingen moeten wijzigen om een succesvolle verbinding tot stand te krijgen.

Kortom, beschrijf even welke provider en modem je hebt voor een gerichter advies.

freya
door freya - Apr 22, 2011 om 12:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Kortom, als het bestaande modem/router kastje is voorzien van een antenne, dan beschikt het modem/router al over een wifi-mogelijkheid.

Freya

edwardus
door edwardus - Apr 22, 2011 om 12:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@freya: dat is niet echt wat ik bedoel, maar misschien reageerde je niet rechtstreeks op mijn bericht. Een antenne kán zichtbaar zijn, maar ook binnen in het kastje zijn weggewerkt. Een draadloos modem zal trouwens altijd 4 LAN poortjes hebben, ik ken er geen die én draadloos én maar 1 LAN poort hebben. Een adsl modem kan óók 1 LAN poort hebben, geen draadloos en wél een ingebouwde router.

co
door coskun1990 - Apr 24, 2011 om 03:17
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste adwardus,

Ik heb ook draadloze routers met 3 of zelfd 2 poorten gezien, hoewel de 2de wel zeldzaam is denk ik, maar het kan wel.

Gr,

Coskun

conny2
door conny2 - Apr 24, 2011 om 08:30
256 Antwoorden / 4 Vragen

TP, Moederlief vraagt naar de goedkoopste, gemakkelijkste en snelste oplossing. Dat is internetten in de huiskamer. Ja, moeders zijn een soort van politie, ze beschermen graag hun kroost. U kan het niet met mij eens zijn maar U hoeft niet zo geprikkeld te reageren. Ik hoop dat er meer ouders zijn die niet willen dat hun kind op Hyves zit.

diumenge
door diumenge - Apr 24, 2011 om 10:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=conny2 schreef op zondag 24 apr 2011, 08:30]TP, Moederlief vraagt naar de goedkoopste, gemakkelijkste en snelste oplossing.Nee, ze vraag naar de goedkoopste, gemakkelijkste en snelste oplossing voor een internetaansluiting op zijn slaapkamer.

conny2
door conny2 - Apr 24, 2011 om 10:45
256 Antwoorden / 4 Vragen

Diumenge die is er al, ja ik ben misschien ouderwets maar wel pragmatisch.

diumenge
door diumenge - Apr 24, 2011 om 10:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=conny2 schreef op zondag 24 apr 2011, 10:45]Diumenge die is er al, ja ik ben misschien ouderwets maar wel pragmatisch.
Het gaat om de vraagsteller, niet om jou.

conny2
door conny2 - Apr 24, 2011 om 11:05
256 Antwoorden / 4 Vragen

Desondanks kan je een andere mening hebben en een andere oplossing voorstellen. Het is aan moederlief om te beslissen wat de beste oplossing is.

Lsk520
door Lsk520 - Apr 24, 2011 om 21:45
827 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=conny2 schreef op zondag 24 apr 2011, 11:05]Desondanks kan je een andere mening hebben en een andere oplossing voorstellen. Het is aan moederlief om te beslissen wat de beste oplossing is.

Het is dus niet aan jou te bepalen waar wordt ge-internet.
Jouw mening is niet relevant, TS stelt een vraag, geef daar antwoord op.

sonjaatje
door sonjaatje - Apr 24, 2011 om 22:26
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Als hij Wifi op zijn pc heeft dan een router kopen en aansluiten op je modem.

conny2
door conny2 - Apr 25, 2011 om 09:00
256 Antwoorden / 4 Vragen

Als mijn mening niet relevant is dan moet je die ook niet steeds ter discussie stellen. Moederlief bepaalt welk antwoord voor haar het beste is, dus hou op met dat kinderachtige gedoe. Dat komt de sfeer op het forum niet ten goede.

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2011 om 10:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zegt het zelf al, het gaat om jouw mening. Dat is geen antwoord op de vraag, ze vraag hoe iets aan te sluiten niet of dat een goed idee is.

conny2
door conny2 - Apr 25, 2011 om 11:10
256 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn antwoord op de vraag is: hou het zoals het nu is. Jammer dat U daar zo`n drukte om maakt. De sfeer is hier de laatste maanden beneden peil. Dat bewijst weer eens dat internet geen veilige omgeving voor jongeren is en dat je als ouder niet de wens van de kinderen hoeft in te willigen om een pc op hun eigen kamer te krijgen. Als het om een tatoo of piercing zou gaan dan zou ik ook geen adres geven voor een goede winkel maar het afraden.

birdies
door birdies - Apr 25, 2011 om 12:10
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=conny2 schreef op maandag 25 apr 2011, 11:10]Mijn antwoord op de vraag is: hou het zoals het nu is.

Dat is NIET de vraag! De vraag is: Mijn kind wil Internetaansluiting op zijn slaapkamer.
Wat is de goedkoopste, gemakkelijkste en snelste oplossing.

Niet zo vreemd dat anderen op je moralistisch gezever reageren! De vragensteller vraagt niet hoe wij denken over internetten op de slaapkamer!

birdies
door birdies - Apr 25, 2011 om 12:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........De sfeer is hier de laatste maanden beneden peil. ...........

Conny2: lid sinds 28 januari 2011. Toeval bestaat niet, toch?

jaapje_1
door jaapje_1 - Apr 26, 2011 om 11:07
315 Antwoorden / 0 Vragen

Moederlief: ben je er inmiddels uit wat je nodig hebt? Het is een beetje een geitenbrei aan aantwoorden geworden immers :)

Even een paar casussen: 1: je hebt ziggo/@home of een andere kabelboer: Op dat moment heb je een modem met 1 netwerkaansluiting waarop je 1 computer kunt aansluiten. In dat geval is de goedkoopste oplossing een wifi router kopen en die aan de modem hangen. Je hebt dan ook een wifi kaartje voor de pc van je kind nodig (in een laptop meestal standaard aanwezig).
2: je hebt adsl, vaak heb je dan al een router met wifi, je kan dan de computer van je kind er op aansluiten via het draadloze kaartje
3: je hebt adsl met een wifi modem maar geen wifi kaart in de pc van je kind: dan moet je of een wifi kaartje aanschaffen of een kabel trekken, de kabel is wellicht het goedkoopste maar kan ook de minst nette oplossing zijn.

Geef even aan wat je nu hebt en of je eventueel hulp nodig hebt, een handig persoon in de omgeving kan je wellicht helpen maar heb je die niet geef even een seintje in de omgeving Amsterdam tot Utrecht is een hoop te regelen.