gl
door glgriffioen Mar 30, 2013 om 11:01
Elektronica & tv

AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!

4,5 jaar geleden een LG wasmachine bij jullie gekocht met 5 jaar aanvullende garantie (op advies van Redcoon!), die nu volgens de reparateur total loss is omdat het lagerkruis is gebroken. Netjes claim ingediend bij Redcoon en Itonia. Nu beweren zowel Redcoon als Itonia dat dit niet onder de garantie valt omdat dit gebruiksslijtage zou zijn (3.2 slijtage lager ???????????????) Wat een onzin! Volgens mijn reparateur is dit een bekend probleem bij dit type machine en dus eerder een productiefout als een slijtage probleem. Lekker makkelijk verzekeringen afsluiten en vervolgens niet thuisgeven. Ik heb nu een wasmachine gehuurd en dat kost 15 euro per week. Deze kosten stuur ik wel naar jullie toe JULLIE ZIJN NOG NIET VAN MIJ AF STELLETJE OPLICHTERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ALS MEN BEGINT MET DIT SOORT ZAKEN ZOU JE BIJNA DENKEN DAT REDCOON FAILLIET IS.............

1626 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Mar 30, 2013 om 12:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zet je CAPSLOCK eens uit!

gl
door glgriffioen - Mar 30, 2013 om 13:38
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo? Mag ik niet pissg zijn dan?

valerius-2
door valerius-2 - Mar 30, 2013 om 14:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=glgriffioen schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 13:38]Hoezo? Mag ik niet pissg zijn dan?

Met screeuwen berijk u niet veel als u ook zo met de leverancoer doet geef ik u minder kans om gelijk te krijgen.

zoekster
door zoekster - Mar 30, 2013 om 14:27
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Mischien kunt u de volgende stappen voor de klachtenafhandeling volgen.

5. Onafhankelijke klachtenbemiddeling
Heeft u ondanks deze zekerheden toch een klacht, dan komt u in drie stappen tot een oplossing:
1. U meldt de klacht bij Redcoon.nl;
2. Biedt stap 1 geen oplossing, dan kunt u de klacht via www.thuiswinkel.org/klacht richten aan Redcoon.nl Thuiswinkel.org
bemiddelt dan in het zoeken naar een passende oplossing.
3. Als dit dan nog geen oplossing biedt, dan kunt u voor het ontstane geschil een beroep doen op de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel.

U mag gerust pissig zijn, zou ik ook zijn als ik u was. Maar als een topic erg schreeuwerig overkomt, dan ontneemt u forumleden de lust om nog inhoudelijk te reageren.

gl
door glgriffioen - Mar 30, 2013 om 15:42
8 Antwoorden / 1 Vragen

@Zoekster; bedankt voor de gefundeerde reactie, dat wordt dan stap 2 of 3.

Persoonlijk ben ik echt helemaal klaar met Redcoon, maar als Thuiswinkel.org nog iets voor mij zou kunnen betekenen zou dat mooi zijn.

Schreeuwerig of niet, ik trek wel de aandacht met mijn topic en dat is precies wat ik wil(de).
Al zou er maar 1 lezer door mij een ander bedrijf hebben gekozen, dan voelt dat voor mij al
als een klein stukje genoegdoening.

Achteraf gezien staat er wel veel hoofdletters in mijn post (ik was witheet toen ik het schreef), is dat nog te wijzigen?

Cookies
door Cookies - Mar 30, 2013 om 15:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En jij denkt echt dat ze op zo'n onbeschoft mailtje als de jouwe gaan reageren? Die dumpen ze - terecht - meteen in de virtuele prullenbak.

gl
door glgriffioen - Mar 30, 2013 om 15:46
8 Antwoorden / 1 Vragen

@Carola.83; ben jij een moderator of zo?

gl
door glgriffioen - Mar 30, 2013 om 15:56
8 Antwoorden / 1 Vragen

@Carola.83; dat hebben ze al gedaan, anders zou ik echt niet van dit soort berichten op fora gaan zitten posten. Ik heb afgelopen week wel 10 keer gebeld met de vraag wat en hoe. Klachten/schade formulieren ingevuld, 45 euro uitgegeven voor een schaderapport, enz.
Nee, op vrijdagmiddag iemand met een kluitje in het riet sturen dat is zeker niet onbeschoft.
En iemand een verzekering aansmeren die in 99,9% van de gevallen niet uitkeert is in jouw ogen zeker ook geen oplichting?

zoekster
door zoekster - Mar 30, 2013 om 16:12
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=glgriffioen schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 15:42]

Achteraf gezien staat er wel veel hoofdletters in mijn post (ik was witheet toen ik het schreef), is dat nog te wijzigen?
Je kunt zelf je topic niet wijzigen, wel kun je het vragen aan de redactie. Het beste is dan op "waarschuw de redactie" bij je topic te klikken en dan vragen of er wijzigingen mogen worden aangebracht, dat kan door de hoofdletters in kleine letters te veranderen en/of door sommige zinnen weg te laten.

Ik geef je ook nog even de brochure van de geschillencommissie Thuiswinkel want als je naar stap 3 overgaat, dan moet je wel de goede voorbereidingen hebben getroffen.

Daarvoor hier KLIK

Daarin kun je lezen dat je eerst een klachtenbrief naar de verkoper moet hebben verstuurd. Heb je dit nog niet gedaan, schrijf dan nogmaals je klacht, de oplossing die je wenst (gratis reparatie), vertel ook waarom het volgens jou geen slijtage is. Doe dat op rustige toon, dat komt veel sterker over. En vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen, doe dit tevens per mail.

Het is wel zo handig dat je de afwijzing van je klacht op schrift/mail hebt, als je deze zaak serieus wilt aanpakken.

Volgens mij kost een klacht bij de thuiswinkel.org niets. En misschien kun je daar ook zonder klachtenbrief terecht.

Bij de geschillencommissie ligt dat anders, dan moet er een klachtenbrief zijn verstuurd en moet je wel klachtengeld betalen. Win je de zaak, dan krijg je je geld terug. Let goed op de termijn van 3 maanden.

Verder kan het nooit kwaad om even bij het juridisch loket aan te kloppen tel 0900 8020 om na te vragen waar hier nu precies de verantwoordelijkheid ligt, omdat je met 2 partijen hebt te maken, met Redcoon en Itona.

gl
door glgriffioen - Mar 30, 2013 om 16:35
8 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster;

Ik heb net een aanvraag ingediend bij de redactie om alle hoofdletters in kleine letters
te zetten. Had ik zelf ook wel kunnen weten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nettiquette)
Leermoment voor mij, zal ik niet meer doen.

Om op het apparaat terug te komen; volgens de reparateur is die financieel total loss, omdat het lagerkruis (de houder van het lager, waarin de trommel draait) is gebroken.
De getaxeerde reparatiekosten zijn hoger dan de aanschafwaarde (ca. 350 euro in 2008) van de wasmachine, wat in zijn ogen reparatie niet meer rechtvaardigd. Des te meer, omdat het ook om een apparaat van 4,5 jaar oud gaat.

Redcoon is mijn aanspreekpunt, zij hebben mij zowel de wasmachine als de verzekering verkocht. Die klachtenbrief heb ik al geschreven/gemaild aan Redcoon, nadat ik de afwijziging van Itonia ontving.

Dat wordt dan een klachtenbrief aan thuiswinkel.org of aan de geschillencommissie thuiswinkel.
Klopt het dat er bij de geschillencommissie Thuiswinkel 25 euro moet worden betaald?

zoekster
door zoekster - Mar 30, 2013 om 17:36
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, 25,42 om precies te zijn. Je kunt alles nalezen als je op de KLIK in mijn vorige post klikt.

Nu ik weet hoeveel de reparatiekosten zijn ten opzichte van de prijs van de wasmachine, is het inderdaad niet redelijk om een reparatie te verlangen. Dan kunnen ze je net zo goed een nieuwe geven (en dat zou ook niet redelijk zijn na 4,5 jaar)
Eigenlijk is de extra koop van garantie niet handig bij zo'n goedkope machine. Dat is misschien het enige wat je ze kunt verwijten. Maar of dat een solide argument is om wat van Redcoon te eisen...

Ik vrees dat je deze zaak niet gaat winnen. Niet leuk om je dat te vertellen, maar daar kan ik beter eerlijk over zijn.
Als het een wasmachine was van ca 650 euro en er kwam een reparatie aan van 200 euro, dan had je een sterke zaak gehad.

Nu snap ik ook wel dat wat ik nu schrijf indruist tegen wat je zelf in gedachten hebt, dus je kunt altijd een balletje opgooien bij de thuiswinkel.org, maar mijn advies is om er geen 25 euro aan te besteden bij de geschillencommissie.
Of anders voor je zoiets gaat doen, toch nog even met het juridisch loket te bellen, daar krijg je goed advies.

gl
door glgriffioen - Mar 30, 2013 om 18:34
8 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster;

Zo'n optelsom had ikzelf ook al gemaakt.
350 euro was de aankoopprijs, de werkelijke restwaarde zal zo rond de
75-100 euro liggen.

Ik moet sowieso op zoek naar een ander apparaat, want nu heb ik er
1 gehuurd en dat kost ook geld.

Redcoon ziet mij nooit meer terug als klant, want ik ben misleid.

Het meest boos ben ik dat ze een garantie verkopen die zo rottig
in elkaar zit dat jij als klant bijna altijd aan het kortste eind trekt.
Recht hebben is helaas niet altijd recht halen.

Laat dit vooral een waarschuwing zijn voor anderen die dit lezen.
Want waarschijnlijk is Redcoon niet de enige webwinkel die dit flikt.

Ik ga nog wel een klacht indien bij thuiswinkel.org , ben benieuwd of daar nog
Iets zinvols uitkomt.

Bedankt voor de goede raad.

Groet Gerard.

re
door redcoonnl - Apr 2, 2013 om 10:17
6 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gerard,

Wij stellen het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen ons een review te schrijven.
Je mening over én ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!

Zou je mij de gehele corresponedentie met redcoon en Itonia willen sturen per e-mail. Na ontvangst hiervan zal ik zo spoedig mogelijk inhoudelijk op je klacht reageren en kijken naar een passende oplossing. Je e-mail kan sturen naar po.redcoon@redcoon.nl onder vermelding van je redcoon klantgegevens.

Vertrouwende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gert-Jan
Namens je redcoon Service Team

gl
door glgriffioen - Apr 18, 2013 om 15:00
8 Antwoorden / 1 Vragen

Er is sinds mijn laatste post veel gezegd en gebeurd. (Negatieve-) Forum reacties te over, maar dat moet je accepteren als je met een botte bijl hakt. Redcoon heeft naar aanleiding van mijn postings contact opgenomen en uiteindelijk besloten om mij een nieuwe wasmachine uit te laten zoeken, welke ik tegen kleine bijbetaling nu thuis heb staan. Ik vind het erg jammer dat ik op deze manier mijn klacht uit heb moeten dragen, want dit is zeker niet mijn stijl. Uiteindelijk was het niet Redcoon, maar Itonia die zich er gemakkelijk met een afwijziging vanaf maakte. Ik wil bij deze de heer Gert-Jan Velders (Returns & Repairs van Redcoon) bedanken voor de minnelijke oplossing. Case closed.

zoekster
door zoekster - Apr 18, 2013 om 15:10
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Gerard, mooi dat het zo goed is afgelopen. Eind goed, al goed, dan maar?

Bedankt voor het terugmelden.