AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!
AANVULLENDE GARANTIE BIJ REDCOON IS EEN WASSEN NEUS!
4,5 jaar geleden een LG wasmachine bij jullie gekocht met 5 jaar aanvullende garantie (op advies van Redcoon!), die nu volgens de reparateur total loss is omdat het lagerkruis is gebroken. Netjes claim ingediend bij Redcoon en Itonia. Nu beweren zowel Redcoon als Itonia dat dit niet onder de garantie valt omdat dit gebruiksslijtage zou zijn (3.2 slijtage lager ???????????????) Wat een onzin! Volgens mijn reparateur is dit een bekend probleem bij dit type machine en dus eerder een productiefout als een slijtage probleem. Lekker makkelijk verzekeringen afsluiten en vervolgens niet thuisgeven. Ik heb nu een wasmachine gehuurd en dat kost 15 euro per week. Deze kosten stuur ik wel naar jullie toe JULLIE ZIJN NOG NIET VAN MIJ AF STELLETJE OPLICHTERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ALS MEN BEGINT MET DIT SOORT ZAKEN ZOU JE BIJNA DENKEN DAT REDCOON FAILLIET IS.............
[quote=glgriffioen schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 13:38]Hoezo? Mag ik niet pissg zijn dan?
Met screeuwen berijk u niet veel als u ook zo met de leverancoer doet geef ik u minder kans om gelijk te krijgen.
Mischien kunt u de volgende stappen voor de klachtenafhandeling volgen.
5. Onafhankelijke klachtenbemiddeling
Heeft u ondanks deze zekerheden toch een klacht, dan komt u in drie stappen tot een oplossing:
1. U meldt de klacht bij Redcoon.nl;
2. Biedt stap 1 geen oplossing, dan kunt u de klacht via www.thuiswinkel.org/klacht richten aan Redcoon.nl Thuiswinkel.org
bemiddelt dan in het zoeken naar een passende oplossing.
3. Als dit dan nog geen oplossing biedt, dan kunt u voor het ontstane geschil een beroep doen op de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel.
U mag gerust pissig zijn, zou ik ook zijn als ik u was. Maar als een topic erg schreeuwerig overkomt, dan ontneemt u forumleden de lust om nog inhoudelijk te reageren.
@Zoekster; bedankt voor de gefundeerde reactie, dat wordt dan stap 2 of 3.
Persoonlijk ben ik echt helemaal klaar met Redcoon, maar als Thuiswinkel.org nog iets voor mij zou kunnen betekenen zou dat mooi zijn.
Schreeuwerig of niet, ik trek wel de aandacht met mijn topic en dat is precies wat ik wil(de).
Al zou er maar 1 lezer door mij een ander bedrijf hebben gekozen, dan voelt dat voor mij al
als een klein stukje genoegdoening.
Achteraf gezien staat er wel veel hoofdletters in mijn post (ik was witheet toen ik het schreef), is dat nog te wijzigen?
En jij denkt echt dat ze op zo'n onbeschoft mailtje als de jouwe gaan reageren? Die dumpen ze - terecht - meteen in de virtuele prullenbak.
@Carola.83; dat hebben ze al gedaan, anders zou ik echt niet van dit soort berichten op fora gaan zitten posten. Ik heb afgelopen week wel 10 keer gebeld met de vraag wat en hoe. Klachten/schade formulieren ingevuld, 45 euro uitgegeven voor een schaderapport, enz.
Nee, op vrijdagmiddag iemand met een kluitje in het riet sturen dat is zeker niet onbeschoft.
En iemand een verzekering aansmeren die in 99,9% van de gevallen niet uitkeert is in jouw ogen zeker ook geen oplichting?
[quote=glgriffioen schreef op zaterdag 30 mrt 2013, 15:42]
Achteraf gezien staat er wel veel hoofdletters in mijn post (ik was witheet toen ik het schreef), is dat nog te wijzigen?
Je kunt zelf je topic niet wijzigen, wel kun je het vragen aan de redactie. Het beste is dan op "waarschuw de redactie" bij je topic te klikken en dan vragen of er wijzigingen mogen worden aangebracht, dat kan door de hoofdletters in kleine letters te veranderen en/of door sommige zinnen weg te laten.
Ik geef je ook nog even de brochure van de geschillencommissie Thuiswinkel want als je naar stap 3 overgaat, dan moet je wel de goede voorbereidingen hebben getroffen.
Daarvoor hier KLIK
Daarin kun je lezen dat je eerst een klachtenbrief naar de verkoper moet hebben verstuurd. Heb je dit nog niet gedaan, schrijf dan nogmaals je klacht, de oplossing die je wenst (gratis reparatie), vertel ook waarom het volgens jou geen slijtage is. Doe dat op rustige toon, dat komt veel sterker over. En vraag om een schriftelijke reactie binnen 10 dagen, doe dit tevens per mail.
Het is wel zo handig dat je de afwijzing van je klacht op schrift/mail hebt, als je deze zaak serieus wilt aanpakken.
Volgens mij kost een klacht bij de thuiswinkel.org niets. En misschien kun je daar ook zonder klachtenbrief terecht.
Bij de geschillencommissie ligt dat anders, dan moet er een klachtenbrief zijn verstuurd en moet je wel klachtengeld betalen. Win je de zaak, dan krijg je je geld terug. Let goed op de termijn van 3 maanden.
Verder kan het nooit kwaad om even bij het juridisch loket aan te kloppen tel 0900 8020 om na te vragen waar hier nu precies de verantwoordelijkheid ligt, omdat je met 2 partijen hebt te maken, met Redcoon en Itona.
@zoekster;
Ik heb net een aanvraag ingediend bij de redactie om alle hoofdletters in kleine letters
te zetten. Had ik zelf ook wel kunnen weten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nettiquette)
Leermoment voor mij, zal ik niet meer doen.
Om op het apparaat terug te komen; volgens de reparateur is die financieel total loss, omdat het lagerkruis (de houder van het lager, waarin de trommel draait) is gebroken.
De getaxeerde reparatiekosten zijn hoger dan de aanschafwaarde (ca. 350 euro in 2008) van de wasmachine, wat in zijn ogen reparatie niet meer rechtvaardigd. Des te meer, omdat het ook om een apparaat van 4,5 jaar oud gaat.
Redcoon is mijn aanspreekpunt, zij hebben mij zowel de wasmachine als de verzekering verkocht. Die klachtenbrief heb ik al geschreven/gemaild aan Redcoon, nadat ik de afwijziging van Itonia ontving.
Dat wordt dan een klachtenbrief aan thuiswinkel.org of aan de geschillencommissie thuiswinkel.
Klopt het dat er bij de geschillencommissie Thuiswinkel 25 euro moet worden betaald?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer