Ma
door Mastho91 Jan 9, 2018 om 16:06
Elektronica & tv

Alarmsysteem goedkoop = duurkoop?

Hallo,

Ik ben bezig met het aanschaffen van een nieuw alarmsysteem. Ik heb een slim draadloos alarmsysteem gezien van smart home beveiliging. Het systeem ziet er eigenlijk wel ok uit en voldoet aan de moderne eisen die ik stel maar is best goedkoop en ik vraag me af wat eventueel de risico's zouden zijn. Ik heb hier in de forum slechte verhalen gelezen over verisure en zoek daarom dus een ander bedrijf.

Ik wil op afstand mee kijken in huis, lampen op afstand aan en uit schakelen en misschien later nog uitbreiden met een slimme deurbel? Die reclame van ring slimme deurbel op TV is wel interessant.

Ik heb de producten gezien bij  [edit-redactie]

Wat is jullie mening hierover? De systemen zijn bij de concurrenten namelijk vele malen duurder. Is goedkoop duurkoop graag advies. Ik wil wel later dus nog kunnen uitbreiden.

6761 11 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Jan 9, 2018 om 16:32
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Is goedkoop duurkoop

Of dit zo is kan ik niet over oordelen wat ik wel adviseer, ga een langs bij een leverancier en laat u goed voorlichten over de mogelijkheden van div. installaties. U kunt dan altijd beslissen welke en waar u de installatie aanschaft.

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2018 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vraag me af waarom u een alarmsysteem wil, tegen inbraak? Dan is goed hang- en sluitwerk veel belangrijker dan zo’n systeem.

Ketting op de deur, onder en bovenslot, dievenklauwen, ook de achterdeur, en het allerbelangrijkste: dicipline van de bewoner. Uit huis? Alles op slot. Voor een paar cent hebt u een schakelklok die uw lamp aan of uitzet.

U wilt meekijken? Waarom? Bij Verisure hoort een meldkamer, is van een heel andere orde.

Ma
door Mastho91 Jan 9, 2018 om 22:04
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Ik wil inderdaad een alarmsysteem tegen inbraak omdat er de afgelopen periode veel is ingebroken bij de buren. Is goed hang en sluitwerk geen dure oplossing? Ik zie namelijk cilindersloten met skg keurmerk en die moeten dan ook nog geïnstalleerd worden.

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2018 om 23:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij goed hang- en sluitwerk komen ze niet eens binnen. Dan hoeft u niet op uw mobiel in Groningen te kijken, terwijl in Maastricht de inbrekers in uw kamer rondlopen.

marita5
door marita5 - Jan 9, 2018 om 16:49
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mastho91 ,

Op FB staan 2 ervaringen , klik op de rode regels .

https://www.facebook.com/pg/smarthomebeveiliging/community/?ref=page_internal

U heeft inmiddels ook uw vraag gesteld op Tweakers

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1827767

Ma
door Mastho91 Jan 9, 2018 om 22:05
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie en de toelichting. Ik heb de vraag inderdaad ook op tweakers gesteld.

aurora1
door aurora1 Jan 9, 2018 om 22:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus u probeert overal klanten te werven? Loopt het zo slecht met uw bedrijfje?

ju
door juliomariner Jan 10, 2018 om 21:17
1327 Antwoorden / 2 Vragen

De topic op tweakers is inmiddels op slot omdat de TS inmiddels is ontmaskerd met dank aan het kassa forum

marita5
door marita5 Jan 10, 2018 om 21:20
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie het , is maar goed ook .

hansje klein
door hansje klein - Jan 9, 2018 om 17:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarom vraagt u nog?

Niet goed, geld terug!

"Bent u toch niet tevreden? Wij (het gelinkte bedrijf) nemen uw product altijd zonder problemen terug". (Uw product zonder problemen)

Of bedoelt het bedrijf misschien: Wij nemen ons eigen product bij problemen altijd in ruil voor de aanschaffingsprijs weer terug?

hutch
door hutch - Jan 9, 2018 om 17:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit is een zeer goedkope reclame voor een eigen 'bedrijfje' [edit-redactie]

@Mastho91 is niets anders dan een anagram van de eigenaar: Thomas B. Geboren in 1991?

Door dit te doen bewijst Thomas B. hoe enorm amateuristisch hij bezig is. Het moet bedrijfsmatig dan wel erg slecht gaan met deze zolderkamerhobbyist..... oh nee, dat kan niet bij een appartementje (in Alkmaar).

Mijn mening is dat TS beter een ander baantje kan zoeken, dan op deze wijze zijn webshopje te promoten op meerdere websites.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 9, 2018 om 18:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@SherlockHutch supergoed gevonden.
+100 (ben in gulle bui :-))

hutch
door hutch Jan 9, 2018 om 18:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Op Tweakers is hij bekend onder Thbhhw, en gebruikt hij zijn echte naam: Thomas.
Zie de reactie van @Marita5.

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2018 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Perfect onderzocht.

hutch
door hutch Jan 9, 2018 om 19:42
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Enkele gedeelten uit de algemene voorwaarden:

"11.5 De producten dienen onbeschadgd/ incompleet worden geretourneerd"
Van Dale: in·com·plee onvolledig
Tegen klanten zou ik zeggen: als u retourneert, zorg dan wel dat u aan de voorwaarden voldoet...... !?!

"12.10
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde goederen dienen en kunnen uiterlijk tot maximaal 2 weken na levering aan smarthomebeveiliging.nl schrifteljk te worden gemeld."
Heel vreemd, de wet heeft het over 2 maanden en niet over 2 weken.

En lees verder heel artikel 12 van die algemene voorwaarden eens. Het lijkt wel Chinees (....). Niet bepaald professioneel opgesteld.

aurora1
door aurora1 Jan 9, 2018 om 22:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goed onderzocht Sherlock.

ju
door juliomariner Jan 9, 2018 om 22:21
1327 Antwoorden / 2 Vragen

"Het lijkt wel Chinees (....). Niet bepaald professioneel opgesteld." daar komt dit "alarmsysteem"  ook vandaan.

Artikel 12- Garantie, aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid
12.1 Smarthomebeveiliging.nl garandeert dat de door haar geleverde producten voldoen aan de eisen van bruikbaarheid, betrouwbaarheid en levensduur zoals deze door partijen bij de koopovereenkomst in redelijkheid zijn bedoeld (OPVRAGEN!! HEEL BELANGRIJK, VERMELDEN BIJ SLUITEN KOOP-OVEREENKOMST), en staat daarmede in voor de fabrieksgarantie (!! WAT IS MET DE CHINA PRODUCENT OVEREENGEKOMEN HIEROVER GARANTIE GEBREKKIG PRODUCT E.D.?) van het aan u geleverde product.
12.2 De garantietermijn van Smarthomebeveiliging.nl komt overeen met de fabrieksgarantietermijn.
De tekst in grootcapital staan gewoon op de website en heb ik er dus niet tussen gezet. Ik denk dat dit van de jurist van het bedrijf komt en T>homas er dus niet goed heeft weggehaald. (heel professioneel)

ju
door juliomariner - Jan 9, 2018 om 18:02
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Ja gioedkoop is duurkoop. Naar mijn mening heeft een alarmsysteem het meeste zin als er ook een abbonement bij een alarmcentrale bij zit. Dit is vrij kostbaar maar wel effectiever.  Anders gaat er misschien wel een sirene af maar wie gaat hierop reageren en de politie bellen: de buren?
Daarbij zijn de meeste goedkope alarmsystemen redelijk eenvoudig uit te schakelen/ te omzeilen door een ervaren inbreker.Is het goedkope systeem beveiligd tegen sabotage en evenuele stroomuitval?

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 9, 2018 om 18:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De systemen bellen uit naar tot wel 10 geprogrammeerde nummers, de meeste systemen hebben wel sabotage beveiliging.
Een meldkamer, die gaan eerst met jou bellen om vervolgens een busje van Haarlem naar Alkmaar te sturen. Aanrijtijden zijn soms langer als 30 minuten.
Investeer in goede sloten en driepuntssluitingen, niet veel goedkoper wel veel effectiever.

ju
door juliomariner Jan 9, 2018 om 18:40
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Veel alarmcentrales gaan niet zelf uitrijden maar bellen eerst en als ze geen bevredigend antwoord krijgen bellen ze de politie

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 9, 2018 om 20:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dat bedoel ik dus een alarmcentrale is zelden een toevoeging.

Ma
door Mastho91 Jan 9, 2018 om 22:07
Antwoorden / 1 Vragen

Door een melding te krijgen op de telefoon is de meldcentrale wellicht overbodig toch? Ik kan gelijk de buren en de politie inlichten en bewijsmateriaal verzamelen via het systeem. Een meldkamer voert een soortgelijke actie uit. En dit scheelt dus kosten?

ju
door juliomariner Jan 9, 2018 om 22:13
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Maar hoeveel nummers belt het systeem dat u verkoopt Masto91? En wat als er niemand aan de telefoongaat (s' nachts bijvoorbeeld?) Wat gaat er dan gebeuren? Met een centrale weet ik in ieder geval dat als ze niemnd aan de lijn krijgen de politie gebeld wordt.

hutch
door hutch Jan 9, 2018 om 22:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Thomas alias @Mastho91: en wij hebben het bewijs dat u wel heel erg amateuristisch bezig bent. Zoek een echte baan en ga werken. Trouwens ik heb wat gekopieerd van uw website. Krijg ik nu een leger advocaten achter mij aan? Dat zal mijn bureau leuk vinden.......

ju
door juliomariner - Jan 9, 2018 om 19:05
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Goedkoop is dus duurkoop, het product is blijkbaar zo goedkoop dat hij geen marge voor een reclamebudget heeft.
Daarbij gezien de vraagstelling niet echt handig want groot risico op netatieve reacties.
Heb de site toch maar eens bekeken, dit lijkt me toch geen professionele beveiliging maar spielerei

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2018 om 19:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, we weten nu in ieder geval wat we niet moeten kopen, als we al een alarmsysteem zouden willen. :-))

ju
door juliomariner - Jan 9, 2018 om 20:24
1327 Antwoorden / 2 Vragen

TS misschien kun je jouw advetentie ook nog even op de avtroTros Radar site zetten?

aurora1
door aurora1 - Jan 9, 2018 om 22:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn mening: weggegooid geld. Vooral als u via o.a. dit forum reclame voor uw kennlijk niet lopende ( dus dit) bedrijfje wilt maken. U maakt hier op deze manier gelukkig anti-reclame voor uzelf.

ju
door juliomariner Jan 9, 2018 om 22:25
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Maar de recensies op zijn site spreken toch voor zich, zo enorm positief dat kan alleen maar uit de koker van het bedrijf komen. En de kritische noot die erop staat wordt natuurlijk door de geweldige service van het bedrijf naar positief omgedraaid. totaal geloofwaardig dus. (sarcasme modus uit)

ju
door juliomariner - Jan 9, 2018 om 23:12
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Blijkbaar loopt de verkoop op Bol ook niet super zeker gezien de duidelijk door Thomas zelf geschreven reviews