ka
door karinvas Jul 30, 2009 om 10:46
Elektronica & tv

Analoog opnemen in digitale opstelling

Hi,

Wij hebben thuis sinds kort digitale tv. Na wat rondzoeken op internet is het me gelukt om mijn hdd en tv aan te sluiten en digitaal te kijken en op te nemen. We kunnen ook nog steeds analoog kijken. Nu vraag ik me af of er ook een mogelijkheid is om te kiezen voor analoog opnemen (zodat bijvoorbeeld gedurende een weekend vanaf meerdere zenders kan worden opgenomen). Ik heb gehoord van de G-link optie maar ik kan de kabel niet meer vinden en wil graag weten of er ook een analoge optie is.

507 5 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jul 30, 2009 om 12:49
1163 Antwoorden / 60 Vragen

U wilt dus opnemen met een VHS oid? U kunt deze dan toch gewoon aansluiten aan de analoge kabel, net zoals 'vroeger'?

ka
door karinvas - Jul 30, 2009 om 13:18
1 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor het antwoord,

Wat ik eigenlijk zou willen weten is of het mogelijk is te switchen tussen digitaal en analoog opnemen (met een hdd) zonder de aansluiting te hoeven veranderen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 30, 2009 om 22:51
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Karin,

Wanneer je HDD een scart én een HDMI interface heeft, kan het. Bij het programmeren van de HDD kun je dan de source (=signaalbron) kiezen. Die keuze moet je dan in je programmering opnemen. Scart is meestal EXT1. Kijk naar de wisselvelden in het menu om een opname te programmeren. Wissel source dan naar scart voor analoog opnemen.

De gebruiksaanwijzing zal omtrent de mogelijkheden en hoe die aan te sluiten een openbaring zijn.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 30, 2009 om 22:52
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Karin,

Wanneer je HDD een scart én een HDMI interface heeft, kan het. Bij het
programmeren van de HDD kun je dan de source (=signaalbron) kiezen. Die
keuze moet je dan in je programmering opnemen. Scart is meestal EXT1.
Kijk naar de wisselvelden in het menu om een opname te programmeren.
Wissel source dan naar scart voor analoog opnemen.

De gebruiksaanwijzing zal omtrent de mogelijkheden en hoe die aan te sluiten een openbaring zijn.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 30, 2009 om 22:54
3809 Antwoorden / 46 Vragen

 @ Karin:

Sorry, de site is weer eens traag. Ik had genoeg tijd om nogmaals te posten.
Dubbel genaaid houdt beter.;-)

H.