pe
door pedrovana Aug 28, 2008 om 11:11
Elektronica & tv

Arion AF-9300PVR CD Digitale ontvanger

Bij het zoeken van het signaal van de Astra sateliet is het noodzakelijk dat je de zgn. groene balk kunt zien indien je het signaal te pakken hebt. Het prbleem bij deze decoder is dat, wanneer je een zender (bv Ned 1) kiest en er is geen goed signaal, omdat je dit aan het zoeken bent, dan zie je op het scherm heel even de betreffende zender waarin ook het groene balkje zichtbaar wordt, maar omdat er nog geen goed signaal wordt ontvangen, gaat dit scherm weer weg en kun je dus het groene balkje niet volgen. Bij Philips decoders (die heb ik ook en werkt prima) kun je dat b.v. via een menuscherm wel op het scherm zien. Er zijn wel hulpmiddelen (Satfinders) maar mijn ervaring met het zoeken via de groene balk is veel positiever. Dat lukt vaak heel snel.

Heeft iemand een advies om op deze Arion de"groene balk" zichtbaar te houden bij het zoeken naar het juiste signaal van de sateliet?

315 2 Rapporteer

re
door remcoderooij - Nov 17, 2008 om 12:44
15 Antwoorden / 2 Vragen

wat je kan doen is om je antenne/satteliet naar buiten te richten maar als je een satteliet hebt moet je naar de website gaan van de desbetreffende maatschappij waar je aangesloten bent

groetjes remco de rooij

pe
door pedrovana - Nov 18, 2008 om 09:01
37 Antwoorden / 28 Vragen

Beste Remco,

Het probleem doet zich voornamelijk voor wanneer ik op een camping mijn satelietschotel wil richten op de Astra satelliet. Bij een Philips decoder kun je dit gericht volgen via een menuscherm (rode->oranje->groene balk) maar bij zo'n Arion decoder kun je dit niet volgen wanneer je de juiste afstelling hebt gevonden, omdat het betreffende scherm met de groene balk ( en deze is zichtbaar als je de zender al hebt gevonden) niet permanent ziet.

Ik denk dat dit handigheidje zoals bij Philips niet is ingebouwd in de Arion-decoder.

Toch bedankt voor je reactie.