ra
door raster Mar 12, 2009 om 19:56
Elektronica & tv

Beeld en geluid niet synchroon

Beste Experts,

Ik heb sinds kort een digitale kabel set-top box IR-FOX C gekocht.

De digitale kabel set-top box is volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten aan een HDVD recorder en de TV .

Nu doet zich het volgende probleem voor, als ik TV kijk via de HDVD recorder loopt het geluid niet synchroon met het TV beeld zowel met een scart aansluiting als met een HDMI aansluiting.

Dit probleem had ik met mijn vorige kabel set-top box (samsung DCB 9401) niet.

De provider is Ziggo

Mijn vraag is nu hoe kan ik dit probleem oplossen.

Daar ik ook niet tevreden ben over de beeldkwaliteit is mijn tweede vraag of de signaalsterkte die ik bij deze ontanger kan aflezen wel voldoende is,deze is tussen 37% en 52% en de kwaliteit 100%.

Graag een reactie.

Met vriendelijke groet,

Raster.

1163 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Mar 12, 2009 om 22:39
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@raster

Heb dezelfde waarden bij Ziggo als jij, en prima beeld. [met samsung decoder]

Wat bedoel je met HDVD? Een hdd recorder? hddvd? Een hdd recorder gaat gewoon op een scart. Heb je een groot scherm, heb je enigszins kwaliteit verlies. Heb je nieuwe hdd met upscaling, zou geen probleem moeten zijn. [hdmi]

Proberen: als beeld/geluid niet synchroon loopt, als 't zich voordoet ... op 'pauze' drukken, dan 'play' .... evt. paar keer herhalen, kijk of het daarna weer allemaal gewoon loopt.

Heb bovenstaande ook gehad .... trucje gedaan .... en niet meer voorgekomen.

Sluit anders de recorder rechtstreeks op je tv aan. Heb je 'ouwe' recorder = toch niet digitaal. [met scart] Heb je nieuwe: met hdmi kabel direkt in tv.

Zou eerst het één en ander zelf uitproberen ..... klagen kan altijd nog.

ra
door raster - Mar 12, 2009 om 22:43
50 Antwoorden / 8 Vragen

Kiran,

Ik bedoel natuurlijk een Hdd recorder. Alvast bedankt voor je tip. Ga morgen eens proberen of dit bij mij ook lukt. Gr., Raster.

ra
door raster - Mar 13, 2009 om 16:01
50 Antwoorden / 8 Vragen

Kiran,

Geprobeerd met pauzetoets etc. maar helaas geen resultaat. Misschien krijg ik nog andere reacties.Nogmaals bedankt voor jouw reactie.

Raster.

kiran
door kiran - Mar 13, 2009 om 16:15
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@raster

Jammer dat de truc bij jou niet lukte. Sorry! Misschien dan bij mij, gewoon toeval geweest ......... ?

Je schrijft dat je de hdd aan de decoder heb verbonden.

Heb je ook al geprobeerd: coax kabel uit de muur [aansluiting] op de decoder aansluiten.

Hdd met scart direkt aansluiten op tv. Als het hdd betreft die niet digitaal is. Wel een digitale hdd ... met hdmi direkt aansluiten op tv. [maw: hdd niet aansluiten op decoder]