di
door digioma Feb 24, 2015 om 15:57
Elektronica & tv

Beleefdheid Ziggo?

We kregen vandaag de welbekende brief van Ziggo in de bus over de veranderende TV-frequenties. Voor ons hoeft dat niet, maar is terzijde.
Wat we beiden zeer ergerlijk vinden is dat de directeur [edit redactie: naam verwijderd] zich de vrijheid aanmatigt ons met "je" aan te spreken. Ken de man totaal niet en wens hem ook niet te leren kennen. Deze man weet onze leeftijden niet, kent onze omstandigheden niet, dus waarom dit rare populaire gedoe. Zo spreek je bijv.een wat oudere hoogleraar/professor niet aan. Ik besef alleen dat ik een deel bijdrage aan zijn - waarschijnlijk zeer hoge - salaris.
Wij zijn geen ouderwetse zeurpieten; kinderen, kleinkinderen, oude en zeer jonge familieleden, buren (ook de jonge buurkinderen), vrienden en ook vele andere personen waaronder artsen, tandarts ed. spreken ons aan bij onze voornamen en met je.
Met deze mensen hebben wij een soort vertrouwensband, we kennen ze persoonlijk en we hebben zelf aangegeven dat we dat wel zo prettig vinden.
We vinden de houding van ene [edit redactie: naam verwijderd] echter vrij grof en van weinig beleefdheid getuigen en dit wekt niet echt vertrouwen.

1883 16 Rapporteer

ge
door gerboe - Feb 24, 2015 om 16:35
806 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mij hoeft dat jijen en jouen ook niet zo maar er staat niks grofs of onbeleefds in de mail van Ziggo. Dat jijen en jouen geen vertrouwen zou wekken snap ik niet.
Ziggo en bijvoorbeeld ook Ikea en de Hema zijn van het jijen en jouen en dat zullen ze vast niet zo maar doen. Het zal te maken hebben met de wat persoonlijkere band die men probeert te scheppen en/of het aanspreken van een jongere doelgroep.

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2015 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zijn bedrijven die beweren dat hun klanten dat op prijs stellen. Zoals bijvoirbeeld Vodafone. Ik heb daarover nog een mailwisseling met hen gehad.

Mij stuit het tegen de borst. Ook het ondertekenen met een voornaam, vind ik persoonlijk niet nodig. Mijn band met hen wordt daar zeker niet versterkt door. Integendeel.

aurora1
door aurora1 - Feb 24, 2015 om 17:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vind het tutoyeren door bedrijven ook een grote ergernis. Het gebeurt zo enorm vaak dat je bijna blij verrast kijkt als het eens een keer niet gebeurt en een bedrijf doet zoals het hoort.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 24, 2015 om 19:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Tijden veranderen en dit is daar een gevolg van. Wij leven namelijk in een vergane tijd als men van 1930 is en is voor veel mensen een probleem om zich hier ook mee te veranderen.

door 1953 - Feb 24, 2015 om 21:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Kreeg vandaag ook die bewuste brief zowel per post als per e-mail. Er volgt nog een brief volgende week met details van tijdstip e.d.

Op 6 maart a.s. is Capelle aan den IJssel aan de beurt.

Op zich is ZIGGO niet de enige die de irritante gewoonte heeft om met 'je, jij, jou(w)' aan te spreken.

Geachte heer Blom, beste Hans, wil voortaan ook met de U & Uw-vorm worden aangesproken, is communicatief veel beleefder, dan wat 'jij' mij schreef. Wij hebben, zover ik mij kan herinneren, nimmer met elkaar geknikkerd.

di
door digioma - Feb 24, 2015 om 23:42
646 Antwoorden / 29 Vragen

1953, ik ben iets eerder geboren dan in 1953 (niet veel eerder trouwens) en ben het volkomen eens met het gegeven commentaar.

Valerius... zie net iets teveel om me heen dat het "jij" en "jou" gedoe vaak leidt tot verder onbeschoft taalgebruik. Bijv. "Jij moet je gore smoel houden" (dat is niet persoonlijk hoor), maar iemand zal minder snel zeggen "U moet uw gore smoel houden"... dat klinkt namelijk heel vreemd.

En voor de heer Wolters... ach; een vriendelijke glimlach is voor mij nog steeds van meer waarde dat een opgestoken middelvinger.

Het gaat u allen goed.

ge
door gerboe - Feb 25, 2015 om 10:13
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=digioma schreef op dinsdag 24 feb 2015, 23:42]En voor de heer Wolters... ach; een vriendelijke glimlach is voor mij nog steeds van meer waarde dat een opgestoken middelvinger.

Wat een mooie reactie!

rots92
door rots92 - Feb 25, 2015 om 12:55
157 Antwoorden / 3 Vragen

Het is vandaag de dag niet gemakkelijk, maar bij een nieuwe {maandfactuur} gaat het goed:

Beste heer/mevrouw Rots92,

Uw nieuwe factuur staat voor u klaar in Mijn Ziggo. Het gaat om een bedrag van € 18,25. Betaalt u via automatische incasso? Dan schrijven wij dit bedrag aan het einde van de maand van uw rekening af. Als u nog een bedrag tegoed heeft van Ziggo, dan verrekenen wij dit voordat wij van uw rekening gaan afschrijven. De automatische incasso is dan voor een lager bedrag dan het totaalbedrag van uw factuur. U hoeft niets te doen, wij regelen dat voor u.

wi
door wilhelmina59 - Feb 25, 2015 om 13:32
516 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rots92 schreef op woensdag 25 feb 2015, 12:55]Het is vandaag de dag niet gemakkelijk, maar bij een nieuwe {maandfactuur} gaat het goed:

Beste heer/mevrouw Rots92,

Uw nieuwe factuur staat voor u klaar in Mijn Ziggo. Het gaat om een bedrag van € 18,25. Betaalt u via automatische incasso? Dan schrijven wij dit bedrag aan het einde van de maand van uw rekening af. Als u nog een bedrag tegoed heeft van Ziggo, dan verrekenen wij dit voordat wij van uw rekening gaan afschrijven. De automatische incasso is dan voor een lager bedrag dan het totaalbedrag van uw factuur. U hoeft niets te doen, wij regelen dat voor u.

Kleine moeite groot plezier
Hoef niet op een voetstuk te staan maar u staat een stuk netter/respectvoller dan je of jij. Zoals iemand al eerder aanhaalde heb niet met je geknikkerd.

tenormin
door tenormin - Feb 25, 2015 om 14:08
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Dag Mevrouw digioma, ;-)
Pak net even de brief die ik 18 februari ontving van Ziggo, ook ondertekent door Hans Blom:

Geachte Mevrouw xxxx
Wij gaan binnenkort ons televisienetwerk verteren. Hiervoor gaan we rond 2 Maart 2015 voor U aan het werk. Hieronder leest U wat dit voor U betekent.

En zo gaat de brief verder, helemaal in de U stijl. Vraag me af of men daar twee vormen van schrijven heeft. Zo ook @rots92 die een brief in de U vorm kreeg.

tenormin
door tenormin - Feb 25, 2015 om 14:10
16840 Antwoorden / 108 Vragen

oh oh: lees verbeteren. Sorry!

ro
door robbeelen - Feb 25, 2015 om 14:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rots92 schreef op woensdag 25 feb 2015, 12:55]Het is vandaag de dag niet gemakkelijk, maar bij een nieuwe {maandfactuur} gaat het goed:

Beste heer/mevrouw Rots92,

Uw nieuwe factuur staat voor u klaar in Mijn Ziggo. Het gaat om een bedrag van € 18,25. Betaalt u via automatische incasso? Dan schrijven wij dit bedrag aan het einde van de maand van uw rekening af. Als u nog een bedrag tegoed heeft van Ziggo, dan verrekenen wij dit voordat wij van uw rekening gaan afschrijven. De automatische incasso is dan voor een lager bedrag dan het totaalbedrag van uw factuur. U hoeft niets te doen, wij regelen dat voor u.

Op MijnZiggo staat een heel ander bedrag :-)

curly
door curly - Feb 25, 2015 om 22:22
162 Antwoorden / 18 Vragen

Directeur [edit redactie: naam verwijderd]

Kennelijk een geval van veel geschreeuw en weinig wol plus veel Juwe en Jijje !

tenormin
door tenormin - Feb 25, 2015 om 22:37
16840 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=robbeelen schreef op woensdag 25 feb 2015, 14:52]
Op MijnZiggo staat een heel ander bedrag :-)

Heb, in de U vorm ook het bedrag van €18,25 gekregen/ontvangen. ;-) + De zelfde inhoud van wat rots92 schrijft.

door 1953 - Feb 26, 2015 om 00:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 25 feb 2015, 14:08]Dag Mevrouw digioma, ;-)
Pak net even de brief die ik 18 februari ontving van Ziggo, ook ondertekent door Hans Blom:

Geachte Mevrouw xxxx
Wij gaan binnenkort ons televisienetwerk verteren. Hiervoor gaan we rond 2 Maart 2015 voor U aan het werk. Hieronder leest U wat dit voor U betekent.

En zo gaat de brief verder, helemaal in de U stijl. Vraag me af of men daar twee vormen van schrijven heeft. Zo ook @rots92 die een brief in de U vorm kreeg.

Dus 's-Gravenhage (Den Haag) rest en omgeving.

door 1953 - Feb 26, 2015 om 00:02
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=robbeelen schreef op woensdag 25 feb 2015, 14:52][quote=rots92 schreef op woensdag 25 feb 2015, 12:55]Het is vandaag de dag niet gemakkelijk, maar bij een nieuwe {maandfactuur} gaat het goed:

Beste heer/mevrouw Rots92,

Uw nieuwe factuur staat voor u klaar in Mijn Ziggo. Het gaat om een bedrag van € 18,25. Betaalt u via automatische incasso? Dan schrijven wij dit bedrag aan het einde van de maand van uw rekening af. Als u nog een bedrag tegoed heeft van Ziggo, dan verrekenen wij dit voordat wij van uw rekening gaan afschrijven. De automatische incasso is dan voor een lager bedrag dan het totaalbedrag van uw factuur. U hoeft niets te doen, wij regelen dat voor u.

Op MijnZiggo staat een heel ander bedrag :-)

Ligt ook aan het abonnement en de aanverwante producten die u van ZIGGO afneemt.