1m
door 1margaretha May 28, 2012 om 22:01
Elektronica & tv

Bufferen rtl4

Om gek van te worden, Kijkend naar RTL4 gemist duurt het kijken 2 minuten en het bufferen enkele seconden en dat het hele programma door . Ik heb een de verplichte silverlight opnieuw geinsteleerd na verwijdering van de vorige versie. Bij uitzending gemist geen problemen.Wat moet ik doen? graag stap voor stap.bij voorbaat dank

4801 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 28, 2012 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

laat eens horen wat je via rtl4 wil kijken!

ve
door verwijderd - May 28, 2012 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

b.v. herrie xxl en andere populaire programma's

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn te veel mogelijke oorzaken om een stap voor stap antwoord te geven. Wat is de snelheid van je verbinding? Bekabeld of niet bekabeld. Wat zijn de specificaties van je computer? Heb je het al eens op een tijdstip geprobeerd dat het wat rustiger moet zijn? Bijvoorbeeld 11 uur 's ochtends.

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 01:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag 1margaretha,

Heb je de systeemcheck op die site al gedaan?
Via de linkerkolom onder over rtlxl:
- rtlxl op tv of mobiel: aanklikken
- onder computer/Laptop aanklikken: systeemcheck
- op de volgende geopende pagina aanklikken: Mijn video werkt niet
- vervolgens systeemcheck aanklikken

vr.gr.

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 06:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat misschien kan helpen is een ander internetprogramme gebruiken (bijv. google chrome of firefox)
Ik heb dit probleem ook wel eens als mn McAfee aan het scannen is, dit kan je dan even uitstellen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt?

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 08:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja systeemcheck uitgevoerd en alles is ok.. Ik heb niet zo'n hele snelle computer,512 mb
en windows 7 surf rond met fire fox. Heb rtl4 s'morgens - s'middags en s'avonds geprobeerd met hetzelfde resultaat.

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 08:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

1margaretha schreef op dinsdag 29 mei 2012, 08:33: Ja systeemcheck uitgevoerd en alles is ok.. Ik heb niet zo'n hele snelle computer,512 mb
en windows 7 surf rond met fire fox. Heb rtl4 s'morgens - s'middags en s'avonds geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Windows 7 heeft minimaal 1 GB RAM nodig... Ik neem aan dat andere dingen dan ook niet zo lekker draaien op jouw pc.

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mijn tienerzoon heb ik een computer van niks maar ik ondervind alleen problemen met rtl4. Zoals gezegd geen problemen met uitzending gemist deze kan je ook instellen zo niet bij rtl4. Ook de reclame van rtl4 is geen probleem - Nogmaals alleen de programma's van rtl4 geeft problemen.

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je een draadloze verbinding of bekabeld?

Staat er een virusscanner aan?

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

RTL Gemist geeft eigenlijk altijd al problemen.
Met de nieuwste Silverlight versie 5.1 werkt het al helemaal niet. (Sorry! Er gaat iets fout.)
Alleen met versie 5.0 werkt het goed.
Ook gebruikt RTL Gemist samen met Silverlight, 80 tot 90 procent van je CPU.

Daarom is 512 MB geheugen ook veel te weinig om RTL Gemist goed te kunnen draaien en waarschijnlijk is ook je processor niet krachtig genoeg.

Als ik video´s van RTL wil bekijken, dan ga ik meestal naar een andere website toe, die gebruikt de Flash Player voor die filmpjes en daarnaast kun je ze ook nog in je gewone Media Player bekijken als je dat wilt. (VLC Player)
Je kunt zelfs de video's opslaan op je computer als een .MP4 bestand, zodat je ze later op je gemak alsnog kunt bekijken zonder haperingen.

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook de Publieke Omroepen en SBS6, Net5, Veronica en de andere RTL zenders kun je hier terugkijken. (gemistvoornmt)

Die website is speciaal bedoeld voor gebruikers van Networked Media Tanks (NMT), maar je kunt de filmpjes ook gewoon op je computer afspelen.

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

video´s moet natuurlijk video's zijn. Had per ongeluk Shift + Ctrl weer eens ingedrukt