ri
door rita_1 Sep 22, 2010 om 17:15
Elektronica & tv

Canal digitaal

Canal digitaal belde mij vandaag met een aanbieding van een GRATIS nieuwe hd ontvanger omdat er binnenkort veranderingen plaats vinden waardoor ik binnenkort bepaalde zenders niet meer zou kunnen ontvangen.
De ontvanger is normaal 200 euro, maar omdat ik niet om die verandering heb gevraagt, bieden ze mij 'm voor niks aan, en mocht ik er een voor een 2e tv nodig hebben kost die maar 50 euro.
Ik zou een brief hebben gehad, maar die heb ik nooit ontvangen. Ik ben nogal wantrouwig, en heb dus nog geen ja gezegd over de telefoon, mijn vraag is of iemand hier wat vanaf weet.
want als ik tegenwoordig gratis hoor dan vertrouw ik het niet meer.

1475 6 Rapporteer

genius
door genius - Sep 22, 2010 om 18:16
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo rita,

Ik zou zeggen, neem even contact op met Canal Digitaal via de contactpagina KLIK (email via het contactformulier) en verifieër het telefoongesprek op juistheid. Wellicht dat er nog andere gebruikers van Canal Digitaal reageren en dit kunnen bevestigen.

Voor zover,

Succes!

G.

pu
door puursang - Sep 23, 2010 om 20:47
23 Antwoorden / 11 Vragen

Beste Rita, dit aanbod is niet verkeerd. Maar het abonnement dat na een maand opzegbaar is, dient nu minimaal 1 jaar contractueel verlengd te worden.Een soort klantenbinding.Overigens heeft een HD ontvanger alleen zin, als ook een HD ontvanger aanwezig is.Dat bepaalde zenders niet meer te onvangen zijn lijkt me onwaarschijnlijk als een door canal Digitaal gecertificeerde ontvanger momenteel in gebruik is.Het is echter noodzakelijk een schotel met een dubbel LNB ( KOP)die geschikt is om de Astra en Astra 3 te kunnen ontvangen. Alle HD uitzendingen komen van de Astra 3 ( 23 graden oost )

ri
door rita_1 - Sep 23, 2010 om 21:43
7 Antwoorden / 36 Vragen

Nog even een vraagje voor puursang,
ik snap alles van je antwoord behalve deze zin:
Overigens heeft een HD ontvanger alleen zin, als ook een HD ontvanger aanwezig is.
Dat klink voor mij als 2 keer hetzelfde ?
Misschien bedoel je een hd tv? die heb ik niet.

birdies
door birdies - Sep 23, 2010 om 21:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@rita: als je geen hd tv hebt en ook niet van plan bent deze op korte termijn aan te schaffen, heeft een hd ontvanger geen enkele zin.

ji
door jimny01 - Mar 2, 2011 om 16:32
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord van birdies is onjuist en wel om de volgende redenen:
Er zijn diverse zenders die overgeschakeld zijn naar het MPEG4 systeem en die op de astra 23,5 zitten die zonder HD ontvanger niet meer zijn te ontvangen.

pu
door puursang - Mar 4, 2011 om 13:53
23 Antwoorden / 11 Vragen

jimmy01, dat is juist.
Omroep Zeeland en Drenthe gaan in mpeg4 uitzenden via Canal Digitaal ( ongecodeerd )
Li Limburg en Omroep Brabant komen in het Familiepakket van C.D in mpeg4
RTV Rijnmond en RTV Noordholland verdwijnen.
Maar er komen 2 regionalen bij n.l : RTV West en AT 5 eveneens in het Familiepakket van C.D. en gaan ook in mpeg4 uitzenden