ja
door jac.voeten Nov 13, 2010 om 11:11
Elektronica & tv

Canal digitaal Ziggo

In juni heb ik een nieuwe tv aangeschaft.
om een perfect beeld te krijgen moest ik een smart-card aanschaffen van 100 Euro.
Dit heb ik gedaan en zou overal af zijn.
Nu blijkt dat ik daarboven op nog 9,95 euro per maand moet betalen.
Ik vind dit oplichterij.
a. ik betaal toch al voor de kabel (ZIGGO)
b. moet een kaart aanschaffen voor een goed beeld
c. daarbovenop nog 9,95 per maand.

Het zou normaal moeten zijn dat ik via de kabel al een goed beeld moet binnen krijgen.

799 7 Rapporteer

getty
door getty - Nov 13, 2010 om 11:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens mij zou het basispakket digitaal inderdaad gratis moeten zijn. Kan het zijn dat u voor extra zenders hebt gekozen, daarvoor moet u namelijk extra betalen.

dirck
door dirck - Nov 13, 2010 om 11:40
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zou je het 1 en ander iets duidelijker kunnen uitleggen?

1: Van wie moest je een smartcard aanschaffen? Van Canal Digitaal of van Ziggo.
En een smartcard van 100 euro? Volgens mij bestaat die niet. Een smartcard van Canal Digitaal kost 70 euro.
2: Aan wie moet je € 9.95 betalen?
3: Als je al televisie via Ziggo bekijkt, waarom dan een abonnement bij Canal Digitaal genomen? (tenminste, zo begrijp ik het)
4: En ja, via een smartcard kun je digitale tv ontvangen en dit geeft een beter beeld dan analoge tv.
De smartcard van Ziggo kun je met een C.I module zo in je tv stoppen, een smartcard van Canal Digitaal niet, of je moet een tv hebben met een DVB-S tuner.

Groet, Dirck

birdies
door birdies - Nov 13, 2010 om 12:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Begrijp er niks van, Canal Digitaal heeft niks met Ziggo te maken.

Heb je het soms over het Digitaal Totaalpakket van Ziggo? Die kost n.l. 9,95 p.m. Als nieuwe abonnee krijg je dit pakket een paar maanden gratis, wil je dit niet, moet je dit wel op tijd stop zetten.
Het basispakket met 60 digitale zenders kost niks extra.

an
door anicu - Nov 13, 2010 om 12:29
110 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij heb jij je van te voren helemaal niet gerealiseerd wat je nodig hebt voor goed beeld. Daarnaast bestaan er geen televisies waar een smartcard in moet.

Wat is nu het werkelijke verhaal?

getty
door getty - Nov 13, 2010 om 12:42
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=anicu schreef op zaterdag 13 nov 2010, 12:29]Volgens mij heb jij je van te voren helemaal niet gerealiseerd wat je nodig hebt voor goed beeld. Daarnaast bestaan er geen televisies waar een smartcard in moet.

Wat is nu het werkelijke verhaal?

?? We hebben toch echt een tv (sony) waar we een kaart in hebben gestoken en daarop onze digitale zenders ontvangen. We hebben geen kastje bij onze tv nodig.

birdies
door birdies - Nov 13, 2010 om 12:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Daarnaast bestaan er geen televisies waar een smartcard in moet......

?????

Natuurlijk zijn deze er! Daarvoor heb je een module + smartcard nodig, kost bij elkaar 79,- euro, dus geen 100,- euro waar topicstarter het over heeft.

ja
door jac.voeten - Nov 13, 2010 om 13:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

voor de smartcvard heb ik wel 100 euro betaald. soms zijn ze in de aanbieding voor minder.
Maar ik heb mij vergist. die 9,95 p.mnd is voor canal digitaal dat betaal ik voor mijn zoon in Engeland, die dan nederlandse zenders kan ontvangen.
Dat heeft dus niks met mijn TV te maken. Sorry.