te
door texture Jan 5, 2004 om 13:11
Elektronica & tv

Canal + opzegging

I.v.m. een verhuizing heb ik laatst mijn Canal +-abonnement opgezegd. Ik ontving gisteren een brief waarin stond dat ik mijn decoder, de afstandsbediening en mijn smartcard alle aangetekend naar Canal + op moet sturen. Ik mag nergens mijn kastje afgeven... Mijn vraag: handelt Canal + hier rechtmatig? Waarom is het altijd erg makkelijk om je ergens aan te melden, maar wordt de afmelding zo ingewikkeld gemaakt (zo dat mensen er van af zien)? Kan dit dus? Een aangetekend paket kost namelijk zeker ook het nodige...

1117 6 Rapporteer

ch
door chest78 - Apr 16, 2004 om 12:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

toen jij het contract hebt getekend stonden dit soort voorwaarden beschreven. De kleine lettertjes. Het is i.d.d. alleen mogelijk aangetekend op te sturen. Houdt er rekening mee dat canal+ erg moeilijk is, dus handel goed. Ik raad toch ook wel aan om eerst te bellen voordat je alles opstuurd. Een eventuele contactpersoon/naam is dan handig en te gebruiken indien je in de problemen komt.
Sterkte.

te
door texture - Apr 16, 2004 om 12:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Zucht, ik vreesde dit al! Bedankt voor de hulp...

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:25
504 Antwoorden / 8 Vragen

Als je ze toch belt, vraag dan gelijk of je inderdaad voor de opsturingslosten moet betalen. Wij hebben Mr Zap en zij zeggen erbij dat je het aangetekend, op HUN kosten kan opsturen, wie weet is canal+ ook wel sociaal.

no
door nobody_nl - Apr 16, 2004 om 12:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

LEES de opzegbrief nog eens goed en je zal zien dat je dit aangetekend naar een ANTWOORDNUMMER moet opsturen. OFTEWEL alle gemaakte kosten ziin voor chanel+

te
door texture - Apr 16, 2004 om 12:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas klopt dat niet, en ik moest alles naar een postbus sturen. Maar goed: dat is al langer achter de rug, en ik ben slechts 7,25 euro armer.

co
door concert - Feb 10, 2005 om 13:00
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal je mijn ervaring vertellen met canal+, rond de lente van 2004 wilde ik mijn abonnement opzeggen, dus ik bellen, dat ging niet, je kon alleen schriftelijk op zeggen, dus dan maar schriftelijk, kreeg hierop een niet aangetekende brief, dat ik alleen aangetekent kon opzeggen, dus nogmaals opnieuw, nu aangetekent kreeg ik een niet aangetekende brief dat ik nog een half jaar tot 31-12-2004 lid zou moeten blijven, als ik een paar dagen eerder opgezegd zou hebben was ik er binnen 3 dagen van af geweest, maar door dat mij met opzet  verkeerde info hadden geven over het opzeggen ( dus aan het lijntje houden ), was mijn termijn verlopen en werd ik gedwongen nog een halfjaar lid te blijven.

3 jan 2005 kreeg ik een niet aangetekende brief dat ik mijn decoder binnen 5 werkdagen aangetekent op moest sturen, en hem niet bij een dealer kon inleveren, toen ik lid werd was dat wel de afspraak, maar dat hadden ze veranderd, mijn borg in die tijd, die ik toen betaalde was 75 gulden, de kosten voor de decoder op te sturen was 8 euro, ze zouden eventueele nog tegoed hebben de kosten verrekenen met de borg, maar ik heb al mijn verplichtingen naar canal+ altijd correct na geleeft en hebben van mij ook niks meer te goed, toen werd er eind jan 18,15 euro op mijn rekening gestort, naar mijn mening telaat en teweinig, ik afwachten, de zelfde dag werd er 15 euro 88 afgeschreven, ik bellen en zeggen dat ik het er niet mee eens was, omdat ik volgens mij een totaal bedrag van 35 euro van hun terug moet krijgen en niet omgekeerd, en dan nog niet gesproken over de 8 euro porto kosten voor de decoder op te sturen.

Hun vertelde dat dit hun manier van afhandelen is, maar bij mij was de grens bereikt en zegde hun toe, dat ik die 15,88 terug zou laten storten door de bank, om dat ze het recht niet hebben om van mijn rekening nog geld af teschrijven, omdat ik van jullie nog geld te goed heb, daarbij dreigde ze met een deurwaarder.

Ik heb het geld per direct terug laten storten, en heb nog steeds geld tegoed van canal+ wat ik tot op heden nog steeds niet heb ontvangen +- 17 euro,  ik ga er ook niet achteraan, met al die ellende, canal+ gaat zo toch wel ten onder, ik maak nu overal gratis reclame voor hun bedrijf met hun 0,0 service naar de klant tot, alles is een richtings verkeer.

Dus mijn advies is opzeggen per direct (aangetekent) en de decoder in de klieko pleuren want opsturen kost je alleen maar geld.