jo
door josua Feb 28, 2006 om 19:38
Elektronica & tv

Canal plus

ik ben overgestapt op delta digi tv omdat het niet meer analoog uitgezonden word canal plus

ik heb 75.00 gulden borg betaald en wil dat graag terug hebben

maar ik krijg maar stomme standaardbrieven van hun terug.

nu wil ik het volgende doen:

de maand februari was de laatste maand van de decorder en wil mijn incasso nu terug laten storten zodat ik er  zeker van ben dat ik nog iets van mijn borg terug heb

kan dat en is dat verstandig??

615 5 Rapporteer

jo
door josua - Mar 1, 2006 om 19:13
3 Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor je antwoord maar het zot zo

vrienden van mij hebben een standard brief ontvangen van : wij hoeven de decoder niet terug, maar die zijn ook helemaal geen lid meer van canal plus

ik kreeg de zelfde brief,terwijl ik nog lig ben maar ontvangst heb via delta digitaal

dus iedereen krijgt een standaard brief

ik heb van morgen de postbank opdracht gegeven om het geld terug te halen want straks zijn de 30 dagen om en dan heb ik niets meer

wil canal plus mijn decoder terug dan moeten ze maar eerst een adres geven en dan kunnen we afrekenen

groetjes Josua

technifreak
door technifreak - Mar 1, 2006 om 20:55
142 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat die vrienden waar u het over heeft, de decoder dus niet hebben ingeleverd en dus ook niet de borg terug hebben ontvangen.

Het rare is dat Film 1 en Sport 1 overgestapt zijn naar de DVB ontvangers Aan de ene kant bied het een voordeel, want u heeft dan 1 toestel voor Digitale TV en voor Digitale abonnee TV. Het nadeel is dat canal+ niets meer met de door hun verstrekte decoders wil of kan doen en daarom deze eigenlijk niet terug wil nemen. Het zou eigenlijk dus wel zo moeten zijn dat u uw borg terug krijgt na beeindiging van het abonnement. Canal plus zou dan in principe zelf moeten kiezen  of  ze  de decoder terug willen hebben of niet.

Hebben uw vrienden wel de borg weer ontvangen?

technifreak
door technifreak - Mar 2, 2006 om 19:57
142 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Josua,
Dit lijkt mij niet verstandig. Neem in ieder geval telefonisch contakt op canal+ om de klantenservice te vragen of deze de decoder hebben ontvangen. Zo nee, dan moet je in ieder geval kunnen bewijzen dat de decoder in ontvangst is genomen. Als het goed is heb je deze ingeleverd bij een postkantoor of koerier. Van het postkantoor of de koerier, heb je als het goed is een ontvangstbewijs gekregen. De gegevens die hierop staan heeft canal+  nodig om bij de Pakket dienst te achterhalen waar het pakket gebleven is.

jo
door josua - Mar 2, 2006 om 20:01
3 Antwoorden / 2 Vragen

hoi technifreak

zij zijn gestopt met canal plus en hebben geen geld teruggekregen en zijn er verder ook niet achter aan gegaan

maar ik ben nog wel lid maar nu via delta digitaal

vanmiddag delta gebeld of zij iets met canal plus temaken hebben maar dat is niet zo

het geld is al teruggestort en laat ze nu maar zelf bellen om iets teregelen (ik krijg nog 8 euro van hun ) en dan mogen ze de decoder meenemen waar ze,zoals je al zei, niets meer aanhebben

maar ik wacht het wel af en heb ook een rode kaart naar canalplus gestuurd

groetjes Jos

technifreak
door technifreak - Mar 4, 2006 om 16:16
142 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben blij voor je dat ze het geld hebben teruggestort.
Zou je nog wel weer gebruik maken van hun service via Delta digi tv?