CanalDigitaal
Kan CanalDigitaal, houders van een 'oudere' smartcard verplichten een nieuwere kaart tegen betaling aan te schaffen?
Ik ben van mening dat de Irdeto swop gelijk gesteld moet worden met de
in 2003 gehouden Seca swop. Dit houd in dat CanalDigitaal ook de
Irdeto-kaart gratis moet omwisselen. Let wel tegen de voorwaarde dat
men geregistreed staat bij CanalDigitaal. Of ze het verlpicht zijn
blijft voor mij ook een vraag. Ik heb middels brieven naar
CanalDigitaal aangegeven dat ik het niet eens ben met deze swop. Ik
vind dat wij niet gelijk behandeld worden en dat hier sprake is van
ongelijke behandeling. Als alle geregisteerde (~160.000) Irdeto
abonnees klagen bij canalDigitaal dan moet er toch een reactie komen
dan wel media spectakel.
Inmiddels heb ik geschreven aan CanalDigitaal, met de melding dat ik niet akkoord ging met hun voorstel.
Als reaktie kreeg ik een brief terug dat ze mijn opmerking behandeld hebben maar niet honoreren met een gratis 'nieuwe'kaart.
Indien ik het daar niet me eens was dan kon ik met hun 0900 bellen.
Dat heb ik gedaan en na 17 minuten a € 0,25 per minuut kreeg ik een medewerker van de servicedesk aan de telefoon, die me vertelde dat dit een directie beslissing was en hij verder niets voor mij kon doen.
Ik heb een nieuwe irdeto kaart voor veel geld van CanalDigitaal ontvangen.
5 euro voor een nieuwe kaart (administratiekosten) zou voldoende moeten zijn.
Echter mijn kastje ging kapot.
Even een nieuwe gekocht.
Dus even bellen naar CanalDigitaal (Van email hebben ze nog nooit gehoord, dat zal wel te lastig zijn) om mijn nieuwe nog niet geactiveerde kaart om te ruilen voor een Sega-kaart.
CanalDigitaal blijkt echter telefonisch bijna onbereikbaar te zijn.
Na vele malen bellen en lang wachten (0,70 cent per minuut) kreeg ik het antwoord dat ze daar niet aan beginnen.
Ik moest maar een nieuw Sega-kaart bij de dealer gaan kopen.
Moraal. Waarom zou je ook service verlenen als je in een machtspositie verkeerd!!!
Ik heb net mijn derde brief op de post gedaan waarin ik ze vraag een nieuwe kaart te sturen of de oude weer in werking te stellen. Het eerste antwoord wat ik kreeg gaf twee redenen voor de noodzaak van de kaartwissel:
- In het verleden hebben ze in de prijs geen rekening gehouden met kostbare kaartwissels,
- Ze willen een bijdrage voor het technisch onderhouden van het Irdeto-platform
Wij hebben geantwoord:
"Beide zaken wilt u nu op ons als consument afwikkelen. Dit is niet correct en ook niet zoals door u tijdens de aanschaf beloofd.
Graag zien wij op korte termijn een nieuwe smartcard tegemoet. Als dat principieel onmogelijk blijkt, dan hersteld u de mogelijkheden van onze huidige kaart.
Wij vertrouwen er op dat u op korte termijn de toegang tot de zenders hersteld."
Daarop kregen we weer een afwijzing en het advies om de Customer Service 0900-9323 à €0,20 p.m. te bellen.
Wij hebben nu daarop geantwoord:
"In uw brief van 19 juli 2005 geeft u geen antwoord op onze vraag. Dit ervaren wij als hoogst ongepast en klantonvriendelijk. Uw verwijzing naar een of ander Customer Service 0900-nummer getuigt van zeer weinig respect voor uw klanten.
Uw communicatiewijze riekt zelfs naar machtsmisbruik.
Uw werkwijze is niet correct en ook niet zoals door u tijdens de aanschaf beloofd. In de rubriek van het consumentenprogramma Kassa wordt dit reeds aan de kaak gesteld.
Mocht het nodig blijken, waar wij tot nu toe niet van uitgaan, zullen wij niet aarzelen de media en/of andere rechtsmiddelen in te schakelen."
Zijn er medegetroffenen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer