st
door stieltjens Oct 29, 2004 om 17:20
Elektronica & tv

Canon E 230

Deze videocamera/recorder blijft om een tape vragen terwijl deze er wel in zit. Tape staat niet op save. Litiumbatterij is verniewd. Stroomtoevoer is in orde. Eject werkt goed. Lampje gaat van rood op groen.De tape wil dus niet starten.

454 2 Rapporteer

da
door dave316 - Nov 26, 2004 om 21:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

kan het niet zo zijn dat de videoband niet te oud is en versleten nou bij mij was dat ook het zelfde probleem en ik heb dat al opgelost omdat de videobanden bij mij te oud was dus daar is misschien het probleem!!!1

rs
door rsnel - Jan 10, 2005 om 12:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer eens om de harde reset te doen.

Dit gaat het makkelijkst door eerst de eventuele backup batterij die de datum vasthoudt te verwijderen, en daarna de accu aan te sluiten, en zodra de camera redelijk is opgestart te verwijderen, zodat de camera plotsklaps uitvalt. Wacht dan een paar uurtjes, en doe dan de datum batterij en de normale accu er weer op, en test.

DV cameras zijn zeer gevoelig voor het zomaar wisselen van verschillende merken bandjes door elkaar. Er laat zich dan al gauw een smeerlaagje af op het bandmechanisme wat dan weer moet worden schoongemaakt .

Lukt dit niet neem dan even contact op met camcorderservice.nl