an
door angelique+1948 Oct 11, 2010 om 19:25
Elektronica & tv

Caway

Caway ging 10-10-2010 geheel digitaal, okee , dan kopen wij allemaal een ontvanger, want je moet wel, maar nu lukt het niet om hem in te stellen , hebben maandag de hele dag aan de telefoon gezeten , euro ,s kostende wachtende uren, maar niemand aan de lijn, een ogenblikje heb ik duizend keren gehoord, waarom geen exstra mensen aan de telefoon, om onze vragen te beantwoorden, ze stonden niet op de site, onze vragen, waarom moet het ons altijd geld kosten, en gaan die lui altijd vrij uit.Wel altijd netjes op tijd betalen, maar van hun uit geen enkele inspiratie eens iets goed s voor de klant te doen. Wat te doen, en zeg nu niet overstappen, want ze zijn allemaal het zelfde monopolie noemen ze dat.

1152 13 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 11, 2010 om 19:50
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Tja 5 jaar geleden kreeg je al gratis een ontvanger dus je hebt genoeg tijd gehad.
Mensen wisten al zo lang dat op 10 10 10 Caiway digitaal zou gaan, en gaan dan tot het laatste moment wachten.

Heb je een dure ontvanger? Wat lukt er niet.

an
door angelique+1948 - Oct 12, 2010 om 18:00
1 Antwoorden / 2 Vragen

natuurlijk hebben wij al 5 jaar digitaal, maar nu moeten allen tv in het hele huis digitaal, dus in de huiskamer een hele dure voor hdmi gekocht en de andere naar boven. maar juist die dure krijgen we niet geinstaleerd, hij zoekt de zenders niet. Dus met het commentaar je heb 5 jaar de tijd gehad, slaat nergens op

pb
door pbarendse - Oct 12, 2010 om 18:47
406 Antwoorden / 1 Vragen

Het commentaar van Sonjaatje slaat wel degelijk ergens op. Al vanaf begin dit jaar is Caiway volop op alle zenders bezig met een campagne dat op 10-10 het analoge signaal verdwijnt. Je kunt Caiway moeilijk verantwoordelijk houden voor het feit dat je zelf besluit tot het allerlaatste moment te wachten met het aanschaffen van nieuwe apparatuur, je had natuurlijk kunnen verwachten dat net na de overschakeling de helpdesk platgebeld zou worden, door duizenden types die niet vooruitkijken maar op het allerlaatste moment omgaan en dan met spoed hulp verwachten als het misgaat. Neem je verantwoordelijkheid, en leg die niet bij een ander!

En ja, ik ben ook abonnee bij Caiway. Ik heb echter mijn ontvanger beneden een paar maanden geleden al vervangen voor een HD recorder met digitale tuner, en de oude gratis tuner verplaatst naar de slaapkamer. Bij mij werkte het overigens zonder enig probleem...

birdies
door birdies - Oct 12, 2010 om 19:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......dus in de huiskamer een hele dure voor hdmi gekocht ........

De smartcard toevallig niet verkeerd om in de decoder gedaan?

Welke heb je gekocht, als ik vragen mag. En als je nu eens goed uitlegt hoe je e.e.a. hebt aangesloten, kunnen we hier mss de vragen beantwoorden.

birdies
door birdies - Oct 12, 2010 om 19:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Hier, klik kun je handleidingen van diverse decoders vinden.

pb
door pbarendse - Oct 12, 2010 om 22:08
406 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs als je de smartcard er verkeerd instopt moeten in ieder geval de zenders gevonden worden. De zenders in het basispakket kun je ook gewoon bekijken zonder smartcard, bij de anderen krijg je een melding.

edwardus
door edwardus - Oct 13, 2010 om 00:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@pbarendse: dat is bij satelliet zo ja, maar geldt 't ook voor Caiway?

edwardus
door edwardus - Oct 13, 2010 om 00:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@angelique+1948: wil je nu hulp bij je decoder instellen en tv kijken, of wil je weten wat je tegen Caiway kunt beginnen? Want dat isme niet echt duidelijk geworden aan je vraag.

pb
door pbarendse - Oct 13, 2010 om 00:29
406 Antwoorden / 1 Vragen

@edwardus: ja, dat is ook zo bij Caiway. Zoals ik al vermeldde: ik ben zelf ook Caiway klant, dus ik weet waar ik het over heb ;)

edwardus
door edwardus - Oct 13, 2010 om 00:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK dat is dan handig om te weten, ik had niet zo snel gedacht dat een schotelbezitter er ook nog (digitale) kabel bij zou hebben. Ben zelf n.l. bijna 3 jaar geleden gestopt met Caiway en geheel over op schotel.

pb
door pbarendse - Oct 13, 2010 om 07:34
406 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet zo 1-2-3 niet hoe je er bij komt dat ik schotelbezitter zou zijn... Ik heb meer dan genoeg aan de kabel hier ;)

edwardus
door edwardus - Oct 13, 2010 om 09:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

LOL ik had gisteren echt een waas voor de ogen geloof ik. Never mind.

pb
door pbarendse - Oct 13, 2010 om 10:01
406 Antwoorden / 1 Vragen

Ach, zulke dagen hebben we allemaal wel eens...