lo
door loenie Mar 10, 2017 om 21:51
Elektronica & tv

CD blijft hangen

Speel mijn CD's af met een Marantz CD-reciever M-CR503. Vanaf begin van aanschaf (nieuw) worden de laatste nummers van verschillende CD's niet helemaal afgespeeld, maar blijft CD speler hangen. Laatst nieuwe CD gekocht (dus nog geen vingers of vuil op CD) en zelfde euvel. Dit blijft zich bij opniew afspelen van de CD, op hetzelfde punt herhalen.
Weet iemand hoe dit komt / is te verhelpen?

8736 7 Rapporteer

fa
door familyman - Mar 10, 2017 om 21:55
888 Antwoorden / 1 Vragen

Vuile lens bij de laser mogelijk, probeer met een bus lucht en een rietje eens de boel schoon te blazen.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 10, 2017 om 22:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Denk het niet want begin gaat wel goed. De laser loopt door een soort geleiderail daar zal de smering aan het laatste stukje niet in orde zijn. Zeker geen WD 40 hiervoor gebruiken.

mathijs_b
door mathijs_b - Mar 10, 2017 om 22:05
641 Antwoorden / 77 Vragen

Mogelijk blokkeert de opu op de spindel.
De opu, de "kop" dus, moet met een lichte druk voorzichtig tot het einde te bewegen zijn.
Als hij ergens een stofje o.i.d. tegenkomt hapert hij.
Kijk eens of het ronde stangetje onder de kop schoon is. Er behoort vaak ook een heel dun laagje vet op te zitten.
Maar eigenlijk had dit gemeld moeten worden als garantiegeval. Er kan een krasje op de stang zitten en dan wordt het moeilijk.
Niet waarschijnlijk is dat de kop vuil is omdat het probleem zich altijd op dezelfde plek plaatsvindt.
Maar héél voorzichtig blazen of met een wattenstokje met een beetje glassex voorzichtig schoonmaken wil wel eens helpen.
Let op! Een schoonmaakmiddel als glassex of alcohol kan soms de kop aantasten en dan is het einde oefening!
Hard blazen of perslucht geeft vaak hetzelfde catastrofale effect.

diumenge
door diumenge - Mar 10, 2017 om 22:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als die receiver nieuw is, maak dan gebruik van de garantie.

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2017 om 00:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent niet de enige met een vergelijkbaar probleem: https://www.gebruikershandleiding.com/Marantz-Melody-Music-MCR503/handleiding-5-453882.html
Misschien is er in de gebruiksaanwijzing iets over te vinden? Bij probleemoplossing of onder onderhoud o.i.d.?
Lees e.e.a. over garantie hier: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Dus ermee terug naar de verkoper, wat u al lang had moeten doen omdat het euvel zich al vanaf de aanschaf voordoet. .

Zelf gebruik ik bij dergelijke problemen een reinigingscd waar je vloeistof dat erbij zit op moet druppelen, als er geen sprake meer is van garantie.
Als dat niet werkt is er misschien meer aan de hand.

costnix
door costnix - Mar 11, 2017 om 09:53
2874 Antwoorden / 1 Vragen

CD's met een speelduur van langer dan 70 minuten blijven vaak hangen, omdat deze buiten de specificaties vallen van de CD-standaard.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 11, 2017 om 11:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De Redbook standaard is volgens mij 74.26 dus 70 minuten is gewoon standaard. 80 min cd's zijn inderdaad vaak probleemgevallen.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2017 om 10:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vanaf begin van aanschaf
En wanneer was dat?
Moet je natuurlijk terug naar de verkoper of: dat had je moeten doen.

be
door bert vriendts - Mar 18, 2017 om 04:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat er nog garantie op CD-Reciever staat, voor elektronica minimaal 2 jaar. De lens wordt getranporteerd van buiten naar binnen, en daar zit het probleem. Kan U de Lens naar binnen duwen? Zo ja, gewoon proberen, niet met de blote vingers, latex handschoentje gebruiken. Herhaalt zich dit probleem toch weer, terug er mee na de leverancier. Geen garantie; wordt deze Lens via een tandwieltje gestuurd, dan kan het zijn dat er net te weinig speciale transportvet er op zit, of er kan `n klein puntje zijn afgebroken op de transportladdertje. Dus dan kan het wieltje niet verder gaan, dus het word geregistreerd als einde van de CD. En dan kan er verschillende opdrachten worden uitgevoerd, waar U hier niet om vraagt. Ik ben benieuwd hoe het verder afloopt bij de Verkoper / Leverancier. Laat U mij iets weten? Veel succes.