lizavaals
door lizavaals Jun 12, 2020 om 11:48
Elektronica & tv

Ci+module van ziggo werkt niet goed

Ik heb een nieuwe tv gekocht.
De TCL 65ep640.
Ziggo geschikt.Ik heb de Qwantis ci module 1.3 interactief,ingestoken.
Maar hij decodeert alleen de zenders.Als ik op de rode knop druk krijg ik NPO plus.
Maar geen uitzending gemist O of movies en series.

Wie weet hier raad

7491 17 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jun 12, 2020 om 11:56
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo LizaVaals ,

Volg eens dit stappenplan , bij installeren moet u NPO 1 krijgen en niet NPO Plus , dit is een betaald abonnement .
Wanneer het dan nog niet lukt , kun u contact opnemen met Ziggo .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/quantis-interactieve-ci-module

jhogaarts
door jhogaarts - Jun 12, 2020 om 12:10
101 Antwoorden / 1 Vragen

Na insteken van de ci module met ziggo kaart duurt het ongeveer een half uur voordat u de zenders RTL enz krijgt.

maffy1948
door maffy1948 - Jun 12, 2020 om 12:23
45 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de gegevens als de module er in zit en de kaart zet U TV aan en wachtrustig kan een uur duren daarna zal U module gevonden zien even en dan beld hebben zet op 1 en de kaart zal alle zenders ontvangen  waar U recht op heeft. Het lig aan het merk TV hoelang het duurd ander ZIGGO bellen dat ze alles risetten. Maar komt echt goed.

simon55
door simon55 - Jun 12, 2020 om 12:28
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Neem maar contact op met Ziggo. Ik heb het in maart ook gehad , maar zij hadden vergeten de kaart te activeren. En u kunt ook naar de kanaalnummers gaan , als het na een half uur nog niet werkt : 928 , 929 etcetera.  Voor radiozenders beginnend bij 1801 etcetera.  En als u een tablet of telefoon heeft , kunt u ook daarmee de TV bedienen d m v een app van het merk te downloaden.

Na een half uur moet u de zenders RTL 4 ENZOVOORTS KRIJGEN

Bij insteken van de kaart alleen NPO 1 , 2 , 3

En......meld u het óók even als het gelukt is

lizavaals
door lizavaals Jun 12, 2020 om 14:16
5 Antwoorden / 11 Vragen

Nee ik krijg alleen alle ziggo zenders geen rode knop werking

justmeagain
door justmeagain Jun 13, 2020 om 00:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik denk niet dat TCL een apo heeft om hun tvs te bedienen.

simon55
door simon55 - Jun 12, 2020 om 14:14
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Eerst de TV instellen , daarna de module er pas in

Donuts
door Donuts - Jun 12, 2020 om 14:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wie heeft u verteld dat de t.v. Ziggo gecertificeerd is? Ik zie uw televisie namelijk niet vermeld bij Ziggo gecertificeerde t.v.'s.
Uw t.v. werkt op Android, voorzover mij bekend is Ziggo nog steeds bezig met de ontwikkeling van een app voor Android t.v.

Dat u NPO Plus wel te zien krijgt, klopt want sinds enige tijd werkt deze NPO app ook op Android televisies.

lizavaals
door lizavaals Jun 12, 2020 om 15:59
5 Antwoorden / 11 Vragen

De smartcart en module ,laten alle zenders zien ook de gecodeerde zenders.
Alleen het interactieve gedeelte wekt niet

simon55
door simon55 Jun 12, 2020 om 17:31
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dat het type bij Ziggo nog niet staat geregistreerd wil niets zeggen. Heb ik zelf ook bij de hand gehad

justmeagain
door justmeagain Nov 17, 2020 om 00:59
623 Antwoorden / 8 Vragen

Uw t.v. werkt op Android, voorzover mij bekend is Ziggo nog steeds bezig met de ontwikkeling van een app voor Android t.v.

@sprietje. Ik denk niet dat ze tonnen of meer aan een Android tv app gaan uitgeven. Ze verkopen/verhuren veel liever een extra box aan je. Dit is ook een reden waarom je met Ziggo Go wel live tv kunt casten maar terugkijken niet. Als ze dat vrijgegeven verhuren ze straks geen decoders meer, dan cast iedereen vanaf zijn telefoon.

Donuts
door Donuts - Jun 12, 2020 om 17:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: "Alleen het interactieve gedeelte werkt niet".

Precies!
Leg uw probleem voor aan de Community van Ziggo https://community.ziggo.nl Daar zijn veel gebruikers actief met kennis van zaken.

diumenge
door diumenge - Jun 12, 2020 om 17:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mijn bedoel je dat je met de rode knop geen Ziggo On Demand krijgt maar dus NPO plus? Dat is wel vreemd inderdaad.

Hier staat een soortgelijk probleem, weliswaas met een ander merk televisie:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/rode-knop-functionaliteit-werkt-niet-quantis-ci-sony-kd-49xe8005-36412

Donuts
door Donuts Jun 12, 2020 om 18:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is niet vreemd. Onder de rode knop op de AB van TS zitten blijkbaar de Android apps. NPO Plus heeft die app.

diumenge
door diumenge Jun 12, 2020 om 18:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is wel vreemd, de rode knop is om Ziggo On Demand op te starten.

Donuts
door Donuts Jun 12, 2020 om 18:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, maar alleen als men Ziggo On Demand heeft toch? Ik zie bij de specs van deze t.v. trouwens staan CI module, niet CI+ 1.3. module.

diumenge
door diumenge Jun 12, 2020 om 18:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uiteraard, maar ik ga er dan ook vanuit dat de TS dat wel heeft. Ik begrijp uit de reactie van ron503 inderdaad dat deze televisie niet over de juiste CI interface beschikt, dan houdt het natuurlijk op.

br
door brui0929 - Jun 12, 2020 om 17:48
634 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk eens of er een software update is en installeer deze.

ro
door ron503 - Jun 12, 2020 om 17:51
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de specificaties van dit tv toestel gelezen maar dit toestel is niet geschikt voor CI+ V.1.3 interactief. Die rode knop is in zekere zin onbruikbaar tenzij u NPO plus wil kijken. Uitzending gemist kan in de smartfunctie maar movies en series is geen optie.

justmeagain
door justmeagain - Jun 13, 2020 om 00:35
623 Antwoorden / 8 Vragen

Toestel ff opgezocht op Amazon. Geen geld zeg voor een 65 inch 4K  €527,90. Maar zoals blijkt kun je dan ook niet alles verwachten.

ro
door ron503 - Jun 13, 2020 om 13:08
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Goedkoop is de tv zeker maar qua specificaties beperkt en dat is de makke want de tv is niet specifiek voor Nederland gemaakt maar voor de Europese markt. Dat wil nog niet zeggen dat de tv van slechte kwaliteit is maar bij een onverhoopt defect zal repareren zeer moeilijk worden.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Nov 16, 2020 om 09:56
98 Antwoorden / 1 Vragen

Update de software ga naar instellingen kanalen ci+ module software.

chris74
door chris74 Nov 16, 2020 om 11:03
564 Antwoorden / 44 Vragen

U reageert op een topic uit juni 2020 deze zal na een half jaar wel opgelost zijn.

ro
door ronny530 - Nov 16, 2020 om 11:05
2779 Antwoorden / 41 Vragen

In niet alle regio's werkt interactieve tv middels een Ziggo CI+ interactief module u kunt hier postcode check doen.https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/quantis-interactieve-ci-module

He
door Hebra98 - Nov 17, 2020 om 09:02
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bij mij werkte de CI+ module ook niet correct en bij mij lag dat aan het feit dat ik een buitenlands (Hongaarse) TV geleverd had gekregen.
Weet u zeker dat uw TV specifiek voor de NL markt is?

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/tvreus-aangifte-van-oplichting-fraude