ba
door babzr Nov 18, 2003 om 21:37
Elektronica & tv

Coulance

ik heb 2jaar een philips tv pw28 8506 ,nu is de beeldbuis kapot,philips heeft het over coulance weet iemand hoe veel dit is

5152 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:05
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

het betekent ongeveer, dat ze je tegemoet komen, kan zijn met een omruiling van het product of aangepaste of geen reparariekosten.

In ieder geval willen ze de klant tevreden stellen.

se
door sebastiaan_1 - Apr 16, 2004 om 12:05
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Philips hanteert een afschrijving van 1% per maand. Dus dat zou inhouden dat een televisie van philips 100 maanden mee zou moeten gaan (8 jaar en 4 maanden). Als de tv nu 2 jaar is, zul je zelf 2/8 van de reparatieprijs moeten betalen en philips neemt 6/8 voor hun rekening.

sixerdude
door sixerdude - Apr 16, 2004 om 12:05
37 Antwoorden / 13 Vragen
0

Coulance betekent inderdaad dat de leverancier of fabrikant rekening houdt met de omstandigheden waaronder het apparaat is gekocht. Als dat nog niet te lang geleden is, zullen ze een voorstel voor verdeling van de kosten doen, die de afschrijving recht aan doet. In sommige gevallen kan coulance ook gewoon betekenen dat ze het hele bedrag vergoeden of zelfs een vervangend exemplaar aanbieden. Overigens voorziet ook het Nieuw Burgerlijk Wetboek in wetgeving, waarin de klant de fabrikant ook langer kan houden aan de levensduur, dan waarin de garantie voorziet. Van een televisie mag je verwachten dat de beeldbuis het langer dan 2 jaar volhoudt. In dat geval zou Philips u zelfs geheel en al schadeloos moeten stellen en is er helemaal geen sprake van coulance. Coulance houdt toch eigenlijk in dat fabrikant Philips u wettelijk niets verplicht is, maar dat ze u uit overwegingen van klantenbinding en service een regeling aanbieden. Gezien bovenstaand betoog, kan ik u adviseren de fabrikant aan te spreken op een geheel kosteloze reparatie. Juridisch gezien staat u dan heel sterk! Als Varalid helpen ze u graag met verdere stappen op dit gebied. Informeert u maar eens....

ak
door akosoft - Apr 16, 2004 om 12:05
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als de tv niet is te repareren is het meer dan redelijk dat u een nieuw toestel voor dezelfde prijs / kwaliteit verhouding mag uit zoeken. U dient dan wel de afschrijfkosten, 1% per maand = dus 24% in mindering te brengen. Dit is voor uw rekening.

ba
door babzr - Apr 16, 2004 om 12:05
4 Antwoorden / 4 Vragen
0

IK heb alleen de reparatiekosten betaald en dat was 100 euro

ak
door akosoft - Apr 16, 2004 om 12:05
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als de totaalprijs van de reparatie zonder coulance € 100.-- is had u slechts € 25 hoeven te betalen.

ba
door babzr - Apr 16, 2004 om 12:05
4 Antwoorden / 4 Vragen
0

de beeldbuis is gratis vervangen, dus met coulance van philips heb ik 100 euro betaalt

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer