rembrantd
door rembrantd Oct 2, 2017 om 17:07
Elektronica & tv
Dab reclame op TV en radio, door wie wordt dat betaald?

Het is voor de zoveelste keer de week van digital radio. Wie zit er achter en wat moeten we met die schattige transistorradio's?

3559 11 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Oct 2, 2017 om 17:09
704 Antwoorden / 2 Vragen

Door diegene waar jij kijk en luistergeld aan betaald.(bestaat officieel niet meer maar stiekum nog wel)

Tegenwoordig via een omweg naar de Belastingdienst.

ge
door george321 - Oct 2, 2017 om 17:09
390 Antwoorden / 1 Vragen

Het zal best betaald worden, maar door wie? L(ekker) B(elangrijk), ik hoor die reclame niet (vaak). Wat zegt good old google?

simon55
door simon55 - Oct 2, 2017 om 17:09
1556 Antwoorden / 5 Vragen

[edit-redactie]

rembrantd
door rembrantd Oct 2, 2017 om 17:28
116 Antwoorden / 36 Vragen

Dank voor de hoofdletter U. Jezus en God  zijn mijn metgezellen.

simon55
door simon55 Oct 2, 2017 om 17:31
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Vergeet die Maria of Marian niet.

Smikkelse met de pat at

tenormin
door tenormin Oct 2, 2017 om 17:36
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@Janpatat, fijn dat Jezus en God uw metgezellen zijn, maar moet U er eigenlijk niet bijhalen; tenzij U vindt dat dit ook bij Uw onderwerp hoort, wat ik me nauwelijks kan voorstellen. Want Uw olh kende immers geen transistor radiootjes? Toch?

reflecs
door reflecs Oct 3, 2017 om 11:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen
tenormin
door tenormin Oct 3, 2017 om 17:35
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@reflecs, weer iets geleerd. (U) u met een kleine letter. Zal er voortaan aan denken. ;-))

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2017 om 17:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk het RAB.

rembrantd
door rembrantd Oct 4, 2017 om 17:20
116 Antwoorden / 36 Vragen

Dank je, dit is een antwoord. De rest is reaguursel.
Ik had niet eerder van rab.fm gehoord maar het lijkt aannemelijk.

reflecs
door reflecs Oct 4, 2017 om 18:49
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De rest is reaguursel? Dacht het niet. Ook sjoppie geeft een antwoord op de vraag dat, indirect, ook naar RAB leidt.

rembrantd
door rembrantd Oct 5, 2017 om 18:18
116 Antwoorden / 36 Vragen

ok, ik heb die #39 niet geklikt want zo'n vage link moet je niet doen weet ik van Kassa. Ik heb het nu gedaan maar dan komt er iets vaags van twitter. Gelukkig geen virus!

aurora1
door aurora1 - Oct 2, 2017 om 17:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoek het eens uit (ik ga dat niet voor u doen), en mij interesseert het totaal niet.
Hoezo wat moeten "we"?

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 2, 2017 om 17:25
7195 Antwoorden / 3 Vragen

2 Wie moet DAB+ in Nederland aan de man brengen?
'Anno 2015 is DAB+ een volwaardige digitale gratis uitzendtechniek via de ether met veel voordelen. De stuurgroep Digital Radio in Nederland omarmt alle digitale distributie-initiatieven en heeft in het bijzonder de taak om DAB+ van de grond te krijgen. In deze stuurgroep zitten naast de commerciële en publieke zenders (VCR en NPO) ook het Ministerie van Economische Zaken. Verder sluiten ook belanghebbende brancheverenigingen zich bij de stuurgroep aan (o.a. elektronica, retail, automobielsector, telco). Grote publiekscampagnes moeten ervoor zorgen dat DAB+ in Nederland bekendheid krijgt.'
Link

tenormin
door tenormin - Oct 2, 2017 om 17:32
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Vermarkten van Radiokennis. Weer een nieuw woord geleerd, dank zij de link van @diumenge. Heb trouwens nog nooit van/over een reclame gehoord. Wat niets zegt: zodra reclame ga ik bewegen. Nuttig toch? En "schattige transistor radiootjes"; bestaan die nog. ;-)

marita5
door marita5 - Oct 2, 2017 om 17:33
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JanPatat ,

wat moeten we met die schattige transistorradio's?

U had toch een transistorradio , die u vervangen heeft .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/elektronica-tv/waarom-gebruikt-een-dab-radio-zoveel-batterijen?id=583847

tenormin
door tenormin Oct 2, 2017 om 17:38
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Toen waren God en Jezus kennelijk nog niet zijn metgezellen, @marita5.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2017 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

tijger1
DOOR  TENORMIN 2 OKT. 2017 OM 17:36
13133 ANTWOORDEN / 75 VRAGEN

@Janpatat, fijn dat Jezus en God uw metgezellen zijn, maar moet U er eigenlijk niet bijhalen; tenzij U vindt dat dit ook bij Uw onderwerp hoort, wat ik me nauwelijks kan voorstellen. Want Uw olh kende immers geen transistor radiootjes? Toch?

Nou doet u het zelf.

Me
door Mevrouw Opdendijk Oct 3, 2017 om 16:27
9 Antwoorden / Vragen

Wat is dat , olh , in Limburg kent men wel het OLS (oud Limburgs Schuttersfeest) en in amsterdam het oso (ouderwets Slap ouweh**ren)
het zal wel allemaal met elkaar te maken hebben .

marita5
door marita5 Oct 3, 2017 om 18:15
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@mevrouw opdendijk , ik gok op onze lieve heiligen .

jo
door jorisw - Oct 2, 2017 om 18:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

1 ding is zeker: degene die voor DAB(+) pleiten hebben geen benul van de huidige staat van de technologie. Waarom je nog zo'n standaard in willen voeren als alle radiozender via internet zijn te beluisteren (zowel vast al mobiel). Tegen de tijd dat FM echt achterhaald is, zijn alle belemmeringen die we nu nog hebben (soms gaten in het mobiele internet netwerk, beperkte bundels) verleden tijd.

gerbera
door gerbera - Oct 2, 2017 om 21:55
7368 Antwoorden / 14 Vragen

door wie wordt dat betaald?

Dat zoeken we op.
en wat moeten we met die schattige transistorradio's?
Zuinig bewaren, worden ooit een hoop geld waard.

mathijs_b
door mathijs_b - Oct 2, 2017 om 23:24
641 Antwoorden / 77 Vragen

Blunder van de regering, die reclame.
DAB+ moet de FM gaan vervangen....

..... maar de FM wordt op termijn vervangen door Internet radio. DAB+ is een doodgeboren kindje.....

Zodra we meer Gb's in ons abonnement krijgen voor een redelijke prijs kan iedereen radio luisteren via Internet.

Internet radio's zijn al ruim te koop. Internet autoradio's inmiddels ook al.
Voordeel: I.p.v. 150 zenders op DAB+ kun je bijna alle zenders, dus ook Vietnam, Kenia of Alsaka ontvangen op een Internet radio.

Klik op de link voor info van het AD

https://www.ad.nl/digitaal/webradio-brengt-de-wereld-in-je-auto~a3dac7e8/