Mi
door Mientjevandevlakte Jan 7, 2023 om 10:08
Elektronica & tv

De reinigingstablet is nog zichtbaar na reiniging. Is dat normaal?

Ons koffiemachine van Krups moest worden gereinigd. Na het programma doorlopen te hebben zien we de tablet nog zitten. Hoort dit zo?

4247 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 7, 2023 om 10:17
16873 Antwoorden / 202 Vragen

dat lijkt mij van niet, ga naar de winkel waar de machine is gekocht voor advies,. Zie o.a. Wettelijke garantie, zie om te beginnen dit: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/alles-over-garantie-wat-zijn-de-regels-en-wat-zijn-jouw-rechten?utm_source=Kassa_20221109&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa

en deze https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

 gebaseerd op hetgeen in het BW boek 7 art 17 jo 25 is geregeld.

getty
door getty - Jan 7, 2023 om 10:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Lijkt mij me niet, maar stel uw vraag hier

https://www.krups.nl/consumentenservice/contact

ju
door juliomariner - Jan 7, 2023 om 10:26
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Het lijkt me dat je dan geen lekkere koffie krijgt (en ook niet echt gezond)
Kunt u de tab niet verwijderen en dan nogmaals het programma laten lopen zodat alle resten van het middel  verwijderd zijn?

gerbera
door gerbera - Jan 7, 2023 om 11:37
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het ontvettingstablet (reinigingstablet) zal vaak niet geheel oplossen, de vraag is waar u het tabletrestant ziet zitten. Bij mijn phillips komt deze, na de behandeling, in de koffiebak. Voert u de spoeling op de juiste wijze uit, koffiebak, lekbak legen en vers water vullen. De spoeling bestaat uit 2 delen dus na de eerste spoeling nogmaals op de startknop drukken en als laatste gebruikt u de juiste tabletten, die voor de Phillips zijn nml groter dan die van Krups. Als dat allemaal goed is dan is er wat mis met het spoelsysteem en dan even terug naar de verkoper.
hier wordt het stap voor stap uitgelegd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 7, 2023 om 12:44
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mientje,

Ik ben blij, dat er nu aandacht is voor dit soort koffiezetapparaten: het is geldklopperij.

De cups zijn schandalig duur en slecht voor het milieu.

Gooi die apparaten weg en neem weer een "ouderwets" koffiezetapparaat : dit smaakt ook nog lekkerder......

tenormin
door tenormin Jan 7, 2023 om 12:55
16838 Antwoorden / 108 Vragen

Maar, over smaak valt echt niet te twisten hoor, geboren amsterdammer. Dat ene mokje koffie dat ik per dag drink: heerlijk Cortado in het twee-persoonsoons apparaatje van Nescafé Dolce Gusto (met cupje), de filterkoffie is al jaren van mijn lijstje "zegels sparen van D.E."

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 7, 2023 om 13:06
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin,

Die Senseo en Krups koffiezetapparaten zijn net als printers betaalbaar,maar de winst wordt gemaakt met de koffiecups.
(En bij printers met de cartridge)....

Mijn partner heeft al veel van dit soort koffiezetapparaten "versleten " : na het "schoonmaken" (kan dit wel vraag ik mij af?...) smaakt de koffie niet meer lekker en wordt er weer een ander apparaat gekocht voor een paar tientjes.......

Ozymandias
door Ozymandias Jan 7, 2023 om 13:12
169 Antwoorden / Vragen

@tenormin

Ik heb de meeste wel getest maar ik vind ze allemaal een slappe en flauwe bak vergeleken met mijn espressopotje. Je gaat het echt niet beter vinden dan koffie van verse kwaliteitsbonen.

rj
door rjw Jan 7, 2023 om 13:15
3269 Antwoorden / 5 Vragen

Wederom een totaal niet ter zaken doende reactie van GA. Valt wel weer mee dat ie niet eerst naar het merk onderbroek van TS vraagt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 7, 2023 om 13:24
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

Wat ik bedoel met mijn antwoord is ,dat consumenten in de maling worden genomen met die koffiecups van Senseo en Krups en ook met  het apparaat zelf.

Het is een verdienmodel.

gerbera
door gerbera Jan 7, 2023 om 14:35
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@GA, u roepetoet maar wat maar heeft geen notie waar het om gaat. Het apparaat van de TS gebruikt geen cups maar zet een bak koffie van door de machine gemalen koffiebonen. Neem aan dat u de koffiepot ook schoonmaakt na gebruik, en dat doet deze machine ook, en soms moet ook uw apparaat ontkalkt worden en dat moet met deze machine ook. Een verder voordeel is dat je met zo'n machine verschillende soorten koffie kunt schenken zonder dat je filterzakjes, melkopschuimer, gemalen koffie en eventueel een warmhoudplaatje hoeft te gebruiken. Daarnaast ben je niet beperkt met 8 of 10 koppen maar kun je gewoon blijven tappen zolang je maar zorgd dat er bonen en water in de bak zitten. En wat de smaak betreft, daar valt over te twisten maar dat uw partner zoveel apparaten heeft versleten en steeds weer nieuwe koopt is meer belastend voor het milieu dan de cups, die gerecycled kunnen worden, en de peds kunnen zo op de compostbak. Misschien een idee dat uw partner een cursus gaat volgen, hoe zet ik koffie en hoe ga ik met koffieapparaten om. @RJW, onderbroeken kunnen dan wel bruin zijn maar niet van de koffie denk ik☺☺

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 7, 2023 om 22:39
1771 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Gerbera,

Ik ga ervan uit ,dat het om een Krups Dolce Gusto apparaat gaat.

john devries
door john devries Jan 10, 2023 om 10:14
219 Antwoorden / Vragen

Wat een moreel gezwam over koffiecups bij deze vraag . Het gaat hier om een Krupps bonen apparaat waarvan het schoonmaak programma niet goed is afgemaakt. Een Dolce Gusto moet je zo nu en dan ontkalken .

br
door brui0929 - Jan 7, 2023 om 16:20
635 Antwoorden / 10 Vragen

Start het reinigingsprogramma opnieuw zonder reiningingstablet. En zonder koffiecup.
zet een kop koffie en gooi deze weg.

mo
door moetdat - Jan 7, 2023 om 16:59
105 Antwoorden / 19 Vragen

Heeft u de orginele schoonmaaktabletten van krups, zijn klein van stuk, dan vallen deze goed naar beneden.
Heeft u een universeel tablet, deze is groter die past niet. U kan deze beter even halveren en dan 2 halve er indoen.