jende
door jende Oct 31, 2003 om 12:45
Elektronica & tv

Declaratie van reparatiekosten

In 1999 hebben we bij de ITS een Bauknecht wasmachine aangeschaft. Bij aanschaf hebben we de garantieperiode verlengt. Vorige maand bleek de besturing kappot en hebben we de reparatiekosten voor een deel moeten voorschieten. Dat deel kon worden gedeclareerd bij ITS. In de voorwaarde staat een reactie termijn van 8 dagen, maar wij hebben ongeveer 1,5 maand na reparatie de declaratie ingestuurd. Kan op basis van deze voorwaarde de declaratie worden gewijgerd?Deze staat achter op het bewijs van verlenging van de garantieperiode, waar nooit iemand naar kijkt. Ik vraga me ook af of de verkoper indertijd ons op deze voorwaarden heeft gewezen.

788 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

johnnyq
door johnnyq - Apr 16, 2004 om 11:50
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deze voorwaarden zijn u bekend gemaakt middels de achterkant van het bonnetje. Ik denk dat ITS zich op het standpunt zal stellen dat u het dus kon weten en dat is ook zo. Dat u niet op de achterkant zullen zij aan uw eigen schuld wijten. Ik denk dat u zwak staat, maar als ITS zijn goede naam wil bewaren en fatsoenlijk voor zijn klanten zorgt vind ik dat u gewoon recht heeft op declaratie.

Trouwens, het voorschieten van kosten, waarom was dat? Dat had ITS toch zelf kunnen vergoeden :S of zijn ze armlastig aan het worden...

jende
door jende - Apr 16, 2004 om 11:50
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat staat niet specifiek in de voorwaarden. Er staat alleen dat een declaratie binnen 8 dagen opgestuurd moet worden. Verder staat er welke kosten gedekt worden.

johnnyq
door johnnyq - Apr 16, 2004 om 11:50
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat staat er niet specifiek in de voorwaarden? Het was duidelijk dat er een 8 dagen termijn was en welke kosten er gedekt zijn. Dat is voldoende, wat wilde u nog meer in de voorwaarden zien?

Johan

su
door suusb - Apr 16, 2004 om 11:50
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

als er op het bonnetje van de extra garantie staat datje binnen 8 dagen dient in te zenden dan kunnen ze je daar aan houden. Het is onzin te zeggen het staat op de achterzijde waar niemand het leest dus het telt niet. Het staat er op en het is de verantwoordelijkheid van de klant om de voorwaarden verder door te nemen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer