ev
door evelienr Jan 5, 2007 om 16:30
Elektronica & tv

Digitale Videorecoder van UPC

Sinds 23 december heb ik de digitale videorecoder in huis van UPC. Naast de decoder voor digitale televisie kun je hier ook mee opnemen.
Nu kwam het voor dat het beeld stil stond en het apparaat niet meer reageerde. Dit kon alleen verholpen worden als je de stekker eruit trekt. De klantenservice van UPC gebeld, 10 minuten in de wacht, en de meneer zegt dat hij een softwareupdate naar het apparaat zal sturen. Enkele dagen afgewacht maar het euvel was niet verholpen, weer contact opgenomen met UPC. Weer 12 min moeten wachten. De meneer begeleide mij door een handmatige softwareupdate, op mijn kosten natuurlijk. Hij beloofde aan het eind van de dag terug te bellen om te controleren of het gewerkt had. Maar hij belt niet terug. 2 dagen gewacht, weer contact opnemen met UPC, 3 keer gebeld, ik kreeg de mededeling dat de wachttijd langer was dan 10 minuten en aangeraden werd later terug te bellen. Uiteindelijk na 4 minuten in de wacht kreeg ik iemand aan de telefoon die besluit volgende week een monteur te sturen.
Ik heb dus 3 keer moeten bellen plus ik moet volgende week donderdag tussen 8 en 12 thuis zijn voor de monteur omdat UPC een apparaat stuurt dat niet functioneert.

Kan ik een vergoeding vragen voor de telefoonkosten? Ik ben zeer ontevreden over UPC en hun klantenservice!
Het is hoogst irritant als je tijdens een film 4 keer de stekker eruit moet halen.

Ik ben van plan nog een schriftelijke klacht naar UPC te schrijven maar dat zal wel niet zoveel effect hebben....

815 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag evelienr,

Al weer geen positief bericht hier over UPC en dat is de zoveelste op de consumentensites van dit jaar! Nu je vraag: als je kunt bewijzen dat je buiten de telefoonkosten om (want dat is in principe all in the game) aantoonbare schade geleden hebt, dat kun je die natuurlijk bij UPC terugvorderen. Wel denk ik dat je gezien het tijdsbestek een zware dobber aan het het terugvorderen hebt, maar wie niet vraagt, krijgt ook niks.

Met jouw denk ik dat een klachtenbrief weinig zoden aan de dijk zet. Toch zou ik wél de moeite nemen om een brief te schrijven naar de Directie van UPC en in die brief duidelijk aangeven dat je heel slecht behandeld bent door de helpdesk. Wellicht dat daardoor het maltraiteren van hun klanten in de toekomst wat minder zal voorkomen. In elk geval.............................................................

sukses en vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 03:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je schrijft 't eigenlijk zelf al. Wat je beschrijft is volkomen normaal voor UPC. Klachten insturen haalt niks uit, maar je moet het natuurlijk wel doen, ze moeten namelijk wel weten dat niet 100% van alle klanten tevreden is met ze (voor 't geval ze dat nog niet doorhadden). Terugvorderen van gemaakte kosten kan, maar valt samen met de dag dat de koeien thuiskomen, als je mijn stroming vangt.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 05:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb zelf goede ervaringen met de klantenservice iv, problemen met iets anders n.l. een kabelmodem dat vervangen moest worden

Heb in die tijd zelf alle telefoonkosten terug gehad a 10 eurocent per minuut , dus hou het goed bij om hoeveel minuten het precies gaat

als het overduielijk is vanupc dat het aan hunzelf ligt dan moet u via de klantenservice uw verhaal doen en dan krijgt u vanzelf een vergoeding via hun zelf voor de gemaakte kosten van telefoon. Umoet alle gegevens wel in een mailtje  daarna naar hun toe sturen

Dat u thuis moet blijven van upc is helaas de enige keus en zal u moeten vrijnemen als er niemand voor u is zelf thuis. Als ze zelf niet komen op die dag krijgt u ook daarvoor een vergoeding op de volgende rekening. Wel dit weer melden aan de klantenservice

Heb dit zelf vorig jaar allemaal meegemaakt zodat ik bijna 1,5 maand gratis kon internetten en televisie kijken

het bedrag was zo hoog geworden dat men zoveel moest vergoeden , was namelijk bijna weggelopen bij hun omdat het de spuiggaten uit was gelopen

sindsdien alles weer gemaakt is / vervangen werkt het weer als een zonnetje en heb geen klachten meer mogen ervaren met upc voorlopig

het helpt wel om wat brutaler te zijn bij de helpdesk omdat men u toch iedere keer hetzelfde vraagd maar daat moet u gewoon zeggen dat weet u al en help me gewoon met mijn probleem

ben zelf niet van upc maar toch uiteindelijk een tevreden klant

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dag edwardus,

Je schrijft dat dit soort zaken volkomen normaal zijn bij UPC. Toch heb ik in de tweede helft van 2006 2 totaal andere ervaringen gehad met UPC. Ik moest voor mijn oude buurman 2 niet gemakkelijke problemen oplossen. Een administratief probleem en een probleem over een haperende verbinding. Binnen 5 minuten had ik contact. Het eerste probleem was een kwestie van goed luisteren voor de upc medewerkster. Dat probleem was dus binnen 3 minuten opgelost. Bij het tweede probleem moest ik doorverbonden worden, wat men in principe niet doet. Nou in mijn geval dus wel en er werd mij verzekerd dat de zaak binnen 24 uur zou worden opgelost en dat ik terug gebeld zou worden. Laat ik nu een dag later inderdaad terug gebeld worden (ik was er zelf verbaasd over). Na een week had mijn oude buurman een brief op de mat liggen met excuses. Het kan dus wél goed gaan in dit bedrijf en het is me dan ook een raadsel dat ze zoveel steken laten vallen in hun contacten met hun klanten gezien de vele terechte klachten die gepost worden op de verschillende consumentensites.

Collegiale groet, Read.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Evelien

Ik wil graag het bewijs zijn in jouw zaak dat ze het wel kunnen bij UPC. Binnen een minuut na de levering en eigen installatie van de settopbox kreeg ik al geen beeld.

Ik bel en had binnen een minuut een medewerker te pakken. Hij gaf aan dat ik een update miste (op een vers geleverde decoder!!). Hij begeleidde mij echter direct door de handmatige update en alles werkt sindsdien feilloos.

Mocht UPC zich verschuilen achter de onkennis en onkunde van de helpdesk, dan heb ik het verhaal dat het wel kan. Overigens zijn de belkosten maar 10 cent pm.

Groet en succes, C.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die 10 cent per minuut is natuurlijk niet zoveel, maar als je nagaat
dat ik bijna 3 kwartier aan de telefoon heb gezeten voor een product
wat zij toesturen dat niet werkt, vind ik dat wel degelijk zonde van
mijn geld....

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, ik waardeer het ook niet dat je om lid te worden bij veel bedrijven een gratis nummer kunt bellen terwijl je, eenmaal klant, betaalde 0900 nummers kunt gaan zitten bellen voor hulp. Als je een 0900 nummer moet draaien en dan ook nog eens met lange wachttijden wordt geconfronteerd vind ik dat onredelijk. Dat valt bij mij niet onder de noemer klantvriendelijkheid.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij veel opvalt binnen dit soort bedrijven is het gebruik van niet al te ervaren personeel op de helpdesk die gebruik maken van een calling-script; u noemt een probleem en al klikkende op hun scherm nemen ze dat probleem met u door.
Die 2 zaken in combinatie gaan bijna altijd fout... de medewerker is niet doorgetrained op de techniek en leert intern alleen dat script waardoor eigen initiatief van deze medewerker eigenlijk al niet meer mogelijk is, laat staan meedenken met iemand die belt.

In het verleden had ik ook UPC en toen veel ellende mee gehad, het enige wat mij altijd meezat was dat ik dwars door de argumenten heen kletste van de persoon van de helpdesk en daardoor vrij vlot naar een 2e lijns medewerker werd doorverbonden (zal nu wel niet meer mogen) waardoor het probleem sneller gevonden en erkend was.

Ook ik vind het belachelijk dat nieuwe klanten naar een 0800 nummer mogen bellen en zodra je betalende klant bent word je geacht een 0900 nummer te bellen... ik zal niet roepen dat voor een helpdesk een 0800 nummer hoeft te komen maar zou het fatsoenlijk vinden als dat gewoon lokaal tarief is en niet dat een bedrijf daar geld mee verdient voor notabene fouten wat het zelf veroorzaakt.

Ik zou dus wel een poging wagen om deze kosten te vorderen, maar raad de bijna klassieke methode aan om dit met ontvangstbevestiging te sturen, de voordelen;
*Bij het aannemen van de brief kunt u dit aantonen
*Bij het weigeren/niet ophalen heeft u bewijs dat u het wel verzonden heeft (extra tip bij retour: laat de envelop gesloten met de retoursticker erop voor het geval u het tot aan de rechter wilt spelen!) en vooral als in alle correspodentie vanuit UPC die adresgegevens wél zijn verstrekt.

Ikzelf heb in het verleden met mijn problemen ook 2x een aangetekende brief gestuurd, dit betrof welliswaar mijn internet toen maar komt bijna op hetzelfde neer, dat ik de kosten terugwilde; plus de vergoeding die ze toen hadden (1 dag geen internet is 2 dagen retour op de nota). Dit liep dusdanig op dat ik op een gegeven moment bijna 6 maanden gratis internet had op die methode... toen heb ik een deurwaarder ingeschakeld en was binnen 5 werkdagen alles alsnog geregeld! Heb ik uiteindelijk ook wel een half jaar werk aangehad omdat ik als klager die partij ook een redelijke kans moet geven iets op te lossen, let dus op dat u niet gelijk dit soort dingen gaat doen! Buiten dat om word uw humeur daar ook niet zo best van...

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, de monteur is gisteren langs geweest. Hij heeft de bedrading
vervangen evenals het kastje waar de kabel de kamer binnen komt.
Vanochtend de decoder aangezet en ja hoor. Hetzelfde probleem. Dus maar
weer bellen met UPC. Totaal weer 30 minuten aan de telefoon gezeten. De
meneer vertelde mij dat ik de box misschien op een andere plaats zou
moeten zetten, wat mij erg onlogisch leek omdat de monteur dit dan toch
gisteren had moeten zien, als hij niet op de goede plaats stond. Dat
moest ik dus testen, anders zou hij geen monteur sturen. Nou heb ik
geen zin om de voorrijkosten van de monteur te moeten betalen, mocht
het toch aan de locatie liggen, dus heb ik de box op een andere plaats
gezet en ja hoor. Hij loopt weer vast. De monteur komt a.s. dinsdag. Ik
vind het belachelijk dat ik hiervoor 5 keer moet bellen met UPC.

Ze mogen de DVD recorder niet zomaar omwisselen, dat moet de monteur besluiten.

Deze meneer zei dat ze niet eens terug mogen bellen, dus hoe die andere
medewerker erbij komt om te zeggen dat hij mij terugbelt weet ik ook
niet.

Tevens kon hij mij niet doorverbinden met een leidinggevende of 2e
lijns medewerker. De leidinggevende had wel iets anders te doen dan de
telefoon te beantwoorden zei hij (???). Wat hij ook doet, het is niet
de problemen van klanten oplossen.

De schriftelijke klacht gaat nu zeker naar UPC, want zoveel ellende om 1 apparaat is niet normaal.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je misschien toevallig een antenneversterker tussen je antenneaansluiting en de digitale videorecorder van UPC zitten?
Dit levert namelijk ook vaak problemen op.
Behalve het ontvangen van het signaal van UPC, zendt de videorecorder ook signalen naar UPC toe. De gewone antenneversterkers houden dit signaal tegen.
Je moet de antenneversterker er dan tussen uit halen, of een antenneversterker aanschaffen die wel het signaal naar UPC toe door laat.

ve
door verwijderd - Jan 12, 2007 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee daar was ik van op de hoogte. Maar die zit er niet tussen...

ve
door verwijderd - Jan 15, 2007 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees net dat @home in het televisieprogramma uitleg komt geven over de slechte dienstverlening en wachttijden. Misschien dat UPC ook wel uitgenodigd kan worden!!!