to
door topper123 Mar 21, 2005 om 12:00
Elektronica & tv

DVD-recorder vertoont kuren / Panasonic DMR-E55

Ìk heb bijna een jaar genoemde speler in bezit en hij heeft het altijd prima gedaan. Echter de laatste maand gaat ie haperen: meerdere soorten/merken discs worden niet meer herkend of gaan haperen. Had een DVD+R schijf die als 'unsupported' werd herkend. Dit heeft ie nooit gedaan en nu bij meerdere discs. Officieel kan Panasonic geen +R lezen, maar tests toonden aan dat dit wel kan en bij mij heeft dit altijd gewerkt. Ook een opgenomen TV-pgramma op DVD_RAM gaf haperingen, terwijl deze volgens mij  zo'n 100.000 keer mag worden overschreven. Ook heb ik met een reinigings-DVD de DVD gereinigd, maar geen succes.

Heeft iemand een idee wat er mis is? Of moet ik er mee terug naar de dealer (wat zou ie nog kunnen doen). Dan hoop ik dat ie niet gaat zeuren over afspelen van DVD+R-discs, want daar kan het niet aan liggen. Garantie heb ik nog steeds.

855 7 Rapporteer

freya
door freya - Mar 21, 2005 om 12:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo topper123,

Als je nog garantie hebt zou ik er zeker mee terug gaan. Het feit dat je er in het verleden DVD +R mee hebt afgespeeld kan zeker géén oorzaak van de problemen zijn. Het apparaat kan ze afspelen of niet, maar gaat er zeker niet kapot van. Laat je dat in ieder geval niet wijsmaken!

suc6, Freya

freya
door freya - Mar 21, 2005 om 12:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even een aanvulling. Als je toch bang bent dat ze gaan zeuren over het gebruik van DVD +R schijfjes, dan zou ik zeggen: praat daar dan niet over....   ,Freya

me
door merkelen - Mar 22, 2005 om 17:21
3 Antwoorden / 5 Vragen

Heb geen sluitend antwoord voor je maar gek genoeg heb ik wel hetzelfde probleem. Ik heb de panasonic dmr-e30 dvdrecorder en die doet de laatste tijd wel erg lang over het inlezen van dvd's. Bij door mijn broer gemaakte copieen doet de ene het wel en de andere niet. Terwijl het precies dezelfde dvd-plaatjes zijn. Maar nu komt het, mijn samsung dvd-speler heeft geen enkel probleem met inlezen en afspelen van originele danwel gecopieerde dvd's. De panasonic moet volgens mij geen probleem hebben met dvd+r mits deze gefinaliseerd zijn. Met dvd-ram heb ik geen enkel probleem. Gebruik je dvd-ram met of zonder cartridge? Aangezien je nog garantie hebt zou ik je aanraden terug te gaan naar de fabrikant voor een oplossing. Wil je me in dat geval op de hoogte houden van een en ander?! Alvast dank en succes ermee,

la
door ladylaaf - Mar 22, 2005 om 17:49
57 Antwoorden / 5 Vragen

hallo mensen

helaas hebben wij hetzelfde probleem ook gehad alleen wij hebben een philips

hij is nu een goede 4 weken uit de reparatie gekocht bij de makro

jammer hij kost veel geld ej je staat machteloos

is  in nog geen jaar tijd  drie keer in de reparatie geweest

ben de laatste keer wel boos geworden en verteld dat ik graag

een nieuwe wildde hebben

maar hier deden ze niets mee

dus philips heeft ook deze problemen

ik hoop dat er veel mensen klagen en dat ze dan serieus worden genomen

je leert hier wel van want al is de klant koning zo wordt je niet behandeld

dus de volgende keer naar een andere winkel die wel de goede service biedt

succes marloes

la
door ladylaaf - Mar 22, 2005 om 17:49
57 Antwoorden / 5 Vragen

hallo mensen

helaas hebben wij hetzelfde probleem ook gehad alleen wij hebben een philips

hij is nu een goede 4 weken uit de reparatie gekocht bij de makro

jammer hij kost veel geld ej je staat machteloos

is  in nog geen jaar tijd  drie keer in de reparatie geweest

ben de laatste keer wel boos geworden en verteld dat ik graag

een nieuwe wildde hebben

maar hier deden ze niets mee

dus philips heeft ook deze problemen

ik hoop dat er veel mensen klagen en dat ze dan serieus worden genomen

je leert hier wel van want al is de klant koning zo wordt je niet behandeld

dus de volgende keer naar een andere winkel die wel de goede service biedt

succes marloes

jurjen_1
door jurjen_1 - Jul 21, 2005 om 20:44
13 Antwoorden / 7 Vragen

hey

hmm.. het is raar dat hij eerst wel de +R leeste en nu niet meer. waarschijnlijk is er dan wat mis aan de dvd speler zelf.

hopelijk heb je er nog garantie op als dit zo is zal k snel naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht.

suc6 mvg jurjen

user123
door user123 - Jul 21, 2005 om 21:12
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Welnu ladylaaf, merkelen en topper123 (zijn wij familie?) we kunnen een clubje oprichten. Ik heb namelijk ook een DVDrecorder in een jaar tijd afgeschreven. (Philips)

Begint eerst met slecht herkennen van DVD's Na 20x opnieuw laden wil soms een DVD worden herkend, afspelen geeft dan ook problemen. Zelf heb ik het idee dat de lens de oorzaak is, mogelijk vuil geworden of "uitgebrand"?

Hoe gaan we onze club noemen ?