T.
door T. de Bruijn Feb 27, 2017 om 19:26
Elektronica & tv

Extreme tonen in mijn gehele huis

Ik heb gedurende delen van de dag een viertal extreem hoge tonen in mijn gehele huis. Ze varieren van 'een rechte lijn' tot golvend en hakkelend. Soms lijkt het of de buurvrouw onder de douche staat te stofzuigen en tegelijkertijd een deur schuurt met een schuurmachine. Een van de tonen klinkt echt de hele nacht door als een cirkelzaag en die voelt ik vn in mijn borstkast, mijn linkerlong om precies te zijn. Mijn vorige buurvrouw had ca 14 jaar geleden dezelfde klachten en kreeg daarna ernstige COPD. Het voelt zelfs alsof het doelgericht aanwezig is. Als ik wil opstaan verdwijnt het maar het is er niet alleen als ik lig. Allemaal buitengewoon doordringend en bijna ondraaglijk. Aan mijn elektrische apparatuur ligt het niet want als ik stekkers uit het stopcontact haal stopt het geluid niet.

Wie heeft hier ervaring mee en wat is hier aan te doen?

1005 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2017 om 19:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lijkt me het beste om naar de huisarts te gaan. Die kan je doorverwijzen.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 27, 2017 om 20:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

GGZ, lijkt me beter idee. copd krijgen door geluid?

Ni
door Nientje1980 - Feb 27, 2017 om 19:33
46 Antwoorden / Vragen

Idd contact opnemen met ha kan geen kwaad.
Weet u zeker dat de geluiden van buitenaf komen? Of zijn het tonen die vanuit de oren komen (hoofd), die kunnen jl heel divers zijn, en vallen vaak ook minder op zodra u opstaat. Maar verdwijnen vaak niet helemaal.

Ge
door Genee - Feb 27, 2017 om 19:42
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Geen ervaring mee (gelukkig).
Ga eens naar uw gemeente,  misschien dat zij iets kunnen meten.

Ge
door Genee - Feb 27, 2017 om 20:45
1509 Antwoorden / 1 Vragen

edit

wi
door wilhelmina59 - Feb 27, 2017 om 21:26
533 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar een KNO arts en laat uw oren nakijken op tinnitus.

mathijs_b
door mathijs_b - Feb 27, 2017 om 21:34
641 Antwoorden / 78 Vragen

Ik ken dat. Het is moeilijk om uit te zoeken waar het vandaan komt.
Ga eens ergens anders slapen. Als de geluiden dan weg zijn ligt het aan je huis of omgeving.
Blijven de geluiden dan heb je hoogstwaarschijnlijk tinnitus.
Als het aan je huis of omgeving ligt, kun buren vragen om de hoofdschakelaar even uit te zetten wanneer je het hoort. Stopt het geluid dan weet je tenminste waar het aan ligt en kun je verdere actie ondenemen.
Hoor je het ook op een andere plek, dan lijkt het me toch tinnitus. Dat geluid zit dan "in" je hoofd.
In NL hebben miljoenen mensen daar meer of minder last van. Als het te erg is, is er een bepaalde therapie voor om ermee om te gaan.
Neem daarvoor contact op met je huisarts.
Maar ga eerst een of een paar nachten ergens anders slapen om er zeker van te zijn dat het toch niet een werkelijk geluid in je omgeving is.

boppe1943
door boppe1943 - Feb 28, 2017 om 10:10
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Horen anderen die geluiden ook, afgezien van de buurvrouw die er 14 jaar geleden eveneens last van heeft gehad? Zo niet, dan is een consult bij uw huisarts met verwijzing naar een KNO-arts inderdaad aan te bevelen. Zie wat Wilhelmina59 hierover al geschreven heeft. Ik denk niet dat u een COPD-aanval hoeft te verwachten. Sterkte.

holstein
door holstein - Feb 28, 2017 om 13:46
922 Antwoorden / 16 Vragen

Er is ergens een bepaalde resonantie van geluid en als je het hoort zet in je meterkast alle schakelaars eens uit, dan weet je zeker dat het niet via een electrisch apparaat is, bv de CV ketel.
Heb zoiets eens op tv gezien en laat je niks aanpraten, maar ga het proberen op te lossen, want het kan er wel degelijk zijn.

Redacteur
door Redacteur - Mar 1, 2017 om 10:18
1067 Antwoorden / 62 Vragen

dubbelpost, graag hier verder.
De redactie