vc
door vceresa Apr 19, 2004 om 22:09
Elektronica & tv

Fotoformaat bij afdrukken digitale foto's

Kan iemand me vertellen waar ik mijn digitale foto's kan laten afdrukken in het formaat 10x15?  Kruidvat en AH leveren zeggen op hun site 10x15 te leveren (tenminste dat bestel ik dan) en ik krijg 10x13,34. Contact via E-mail resulteert in een slecht excuus over digitale camera's.. en het formaat waarop die foto's maken.

Ik verneem graag van iedereen die me kan vertellen waar ik ze wel op het juiste formaat voor mijn fotolijstjes kan laten afdrukken.

5276 7 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 19, 2004 om 22:31
763 Antwoorden / 1 Vragen

Voor het laten afdrukken van 1200x1600 heb ik zelf goede ervaring met kodak via dixons deze drukken  af op het formaat 10x15cm, ook gebruik ik vaak picoprint deze drukken iets groter af op 11,4x15cm wat kwaliteit betreft zit er tussen kodak en picoprint geen verschil alleen het formaat, bij beide kunt u de foto's online versturen en worden desgewenst thuisgestuurd ophalen kan natuurlijk ook, picoprint verstuurd de foto's incl factuur u betaald dan na ontvangst, dixons betaald u via de rabokasa met een creditkaart

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 20, 2004 om 00:24
763 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even terugkomend op u foto voor in het lijstje ten opzichte van u camera, probeer dan eens picoprint de software die u hiervoor moet downloaden geeft ook aan of u foto geschikt is voor het afdrukformaat als dit niet overeenkomt met u camera dan ziet u van te voren een wit randje, u kunt dan beter de afdruk een maatje groter nemen en hier een klein randje afsnijden.

fr
door freddie_1 - Apr 21, 2004 om 20:30
19 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is dat de CCD van jou camera een ander formaat heeft dan een negatief van een analoge camera,een negatief is 2:3 terwijl de CCD vierkanter is n.l 3:4 dus als de foto 10 x 15 afgedrukt moet worden zal hij worden uitgerekt met als gevolg dat je aan de onder en de boven kant van de foto iets kwijt raakt.

rv
door rvanhusen - Apr 24, 2004 om 17:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf laat ik altijd mijn foto's afdrukken bij de Hema.

Gewoon 10 bij 15 voor een goede prijs. Opstartkosten zijn laag. Twee dagen later klaar en je hoeft niet online te betalen.

Prima service Prima prijs Prima kwaliteit

dr
door dreams - Apr 26, 2004 om 22:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als goed is, doet elke digitake camera een afdruk maken die staat op 3:2. dit houd in, dat je nooit een dirtecte 10X15 foto kan afdrukken. de ene fotocentrale geeft dit aan, door er witte randjes te laten zitten, terwijl de andere het eraf knipt, waardoor de foto kleiner word.

Dit is echter wel op te losse, door aantegeven dat je de randjes niet wilt. wat gebeurt er dan. dan trekken ze wat uit, en knippen een klein zijkantje eraf. echt de orginele foto, van een digitale camera, is niet precies op 10X15 aftedrukken.

Ik weet dat dit bij fuji mogelijk is, via een "order-it". voor de mensen die rond rotterdam wonen, kunnen dan naar fotoklein gaan. sorry even reclame voor mijn winkel. anders zou je dit van te voren even aan moeten geven bij een andere betreffende zaak.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd

Martin

gsm
door gsm - Jul 6, 2004 om 17:12
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik het gratis programma "cPicture LE". Via de "Crop" functie kun je zeer eenvoudig de foto's, zonder kwaliteitsverlies, omzetten naar de 2:3 verhouding. Het programma kan trouwens nog veel meer, bijv. rode ogen wegwerken, foto's verkleinen, histogram tonen, enz.

me
door mevnu - Jul 22, 2005 om 23:58
20 Antwoorden / 6 Vragen

Nogmaals: de fotospeciaalzaak kan 'alles'! Wat afdrukken betreft kan mijn Cityfoto je prefecte 10x15 cm afdrukjes leveren...dan staat t op 'fill-in' en wordt je foto iets uitgevuld op het 10x15 formaat geprint. n Beeldchip heeft echter niet die 2 staat tot 3 verhouding van een (kleinbeeld) negatief en de daarbij behorende 10x15 cm formaat afdrukken.

(spiegelreflexen soms wel)