bu
door buffer Jul 28, 2010 om 18:50
Elektronica & tv

Foto,s

wat kan ik doen om foto,s kleiner te maken voor te versturen

8203 27 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2010 om 20:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo buffer,

Dat is makkelijk:
Ga naar je map Afbeeldingen waar je de foto's opgeslagen hebt.
Klik de foto's aan die je als bijlage wilt verzenden.
Klik links op verzenden per email.
Er verschijnt een venstertje met de vraag of de foto's verkleind moeten worden.
Kies ja en klaar is Kees.

Suc6

abarth
door abarth - Jul 28, 2010 om 21:15
845 Antwoorden / 19 Vragen

De foto's niet kleiner maken.
Je levert een hoop kwalitiei in.

Maak een account aan op picasaweb.google.com of verstuur de foto's in origineel formaat met een gmail account.
Dan kan de ontvanger ook genieten van de foto's in behoorlijke kwaliteit

edwardus
door edwardus - Jul 28, 2010 om 22:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Foto's verkleinen is inderdaad niet nodig en kan zelfs funest zijn als je per abuis het origineel verkleint.

Zet foto's online op een online storage provider (bijv. photobucket, picasa, flickr, box etc.) en stuur een linkje naar het album. Dan hoef je niks te verkleinen, de ontvanger ziet een foto van fatsoenlijke resolutie, het kost je niks, je hebt meteen een online backup, iedereen blij.

erik008
door erik008 - Jul 28, 2010 om 23:04
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik gebruik daarvoor Irfanview
Ik verander dan de resolutie en zet de jpeg kwaliteit dan op 72
De resolutie hoeft voor weergave op een monitor niet groter te zijn dan de resolutie van een monitor.

elenay
door elenay - Jul 29, 2010 om 00:17
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Als je een account aanmaakt op Photobucket, zie hier:
Klik hier voor de link.

Dan kun je voordat je de foto upload, bij opties instellen, hoe groot je de foto wilt uploaden. Ik maak daar mappen aan en zet de foto's erin. De foto's kun je aanklikken in photobucket en dan met je muis rechts klikken en kopiëren en dan plak je ze zo in je mail. Je kunt van klein, middel tot groot uploaden, zonder verlies van kwaliteit.

goldenluck
door goldenluck - Jul 30, 2010 om 13:28
28 Antwoorden / 2 Vragen

Het is natuurlijk beter om je foto's niet te verkleinen, maar soms is het wel eens makkelijker of zelf nodig, om bijvoorbeeld online een foto of een afbeelding te plaatsen en het mag maar een bepaald formaat hebben. Daarvoor gebruik ik PIXResizer Je tekst hier...
Heel handig en eenvoudig programmaatje.

grappig
door grappig - Jul 30, 2010 om 14:34
27 Antwoorden / 10 Vragen

Formeel doe je dat in Photoshop, maar da's voor velen vrij ingewikkeld. Ik werk al jaren met het gratis programma PICASA (ff goegelen) Dat programma laat je originele foto's ongemoeid en je kunt exporteren, emailen, bewerken noem maar op in elke maat die wil. Voor emailen en publiceren op internet verklein ik meestal de foto's naar 800 pixels breedte. Picasa past dan automatisch de hoogte ook aan. Goed kijken in Picasa bij de Opties/Voorkeuren om dat eenmalig in te stellen en is het verders een fluitje van een cent.

as
door ashley2 - Jul 30, 2010 om 14:36
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo Buffer,

Ik gebruik het programma recize pictures, daar kun je de foto's in verschillende maten verkleinen. Ik heb het programmaatje gedownload van senior web, maar denk wel dat het ergens anders ook te downloaden is. Hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Ashley

aragon
door aragon - Jul 30, 2010 om 14:42
106 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo buffer,

Ik gebruik al jaren het programma Art Resize, is gratis.
In het programma kun je een keuze maken tussen verschillende formaten om een foto kleiner te maken.

Maak wel een aparte map aan om de verkleinde foto's op te slaan, om de foto's te versturen of op een website te plaatsen.
Als je het zo doet, hoef je nooit bang te zijn dat de originele foto's verloren gaan.

Veel succes.

an
door annie van es - Jul 30, 2010 om 15:11
53 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=goldenluck schreef op vrijdag 30 jul 2010, 13:28]Het is natuurlijk beter om je foto's niet te verkleinen, maar soms is het wel eens makkelijker of zelf nodig, om bijvoorbeeld online een foto of een afbeelding te plaatsen en het mag maar een bepaald formaat hebben. Daarvoor gebruik ik PIXResizer Je tekst hier...
Heel handig en eenvoudig programmaatje.

Ook ik gebruik Pixresizer om foto's door te sturen. Ik zet het balkje in dat programma op 1250, kun je er veel tegelijk versturen. Alleen als je op dit formaat de foto's wilt laten afdrukken zijn die ietjes kleiner, dus als degene naar wie de foto's verstuurd worden ze op normaal formaat wil laten afdrukken zijn ze niet meer groter te maken. Het programma zelf werkt heel makkelijk.

el
door elrosso - Jul 30, 2010 om 15:58
21 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb vanaf de microsoft website, zie hier, een programmaatje geinstalleerd.

Hiermee selecteer je je bestanden in de windows verkenner en dan rechter muisknop. Zeer makkelijk! Zelfs mijn digibete vader snapt dit. En ik kan je melden, DAT zegt wat!

kl
door klotskop - Jul 30, 2010 om 17:00
17 Antwoorden / 0 Vragen

Veel foto? of andere bestanden versturen en te groot voor de mail?
kopieren in een map en even zippen (of ander inpak progamma)
en ga naar een van deze sites http://www.send2deliver.com/ https://www.transferbigfiles.com/
http://www.sendspace.com/
Deze drie zijn zonder spam en die ellende de eerste van hollandse bodem.
invullen uploaden en de andere kant krijgt een link per mail en kan downloaden.
even wennen maar zo klaar en men kan met 1 maaluploaden versturen naar meerdere adressen, handig als de hele familie fot? wil.

di
door digioma - Jul 30, 2010 om 17:36
646 Antwoorden / 29 Vragen

Picasa... je kunt ook nog teksten tussen de foto's voegen. Super gemakkelijk.

er
door erky - Jul 30, 2010 om 18:05
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Buffer,
Je wilt de foto's alleen maar kleiner maken om te versturen. Maar wat is de bedoeling ná het versturen. Ik begrijp dat versturen van bijvoorbeeld meer dan 3 à 4 hoge kwaliteitsfoto's door een aantal providers gewoon wordt geblokkeerd. We sturen tenslotte van alles via mail.

Als de foto's voor gebruik op internet zijn, verklein ze dan. Wil je ze verzenden om anderen even een indruk te geven, ook dan kan je ze met bijvoorbeeld 20% verkleinen. Maar als je ze stuurt naar familie om ze dan te laten afdrukken, dan kan je ze beter niet verkleinen.

Een programma om te verkleinen naar een door jou in te stellen formaat is bijvoorbeeld ShrinkPic (gratis). Wil je veel foto's delen met anderen (dus alleen met door jou toe te laten mensen) dan kan je ook kiezen voor (tijdelijke) opslag op internet.
Kijk eens op deze site: www.send2deliver.com Waarschijnlijk weten mensen hier op het forum nog meer van dit soort mogelijkheden.

Succes!
Erky

gallito
door gallito - Jul 30, 2010 om 18:18
480 Antwoorden / 66 Vragen

Een heel eenvoudig tooltje is: http://www.fotoverkleinen.nl/

di
door dirkje6 - Jul 30, 2010 om 19:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

wilt u de foto's voor internet gebruiken dan kun je ze heel simpel verkleinen via het programma paint, wat op de pc zit. Je gaat naar paint, dan de knop bovenaan, resize, en daar zie je horizontaal en verticaal verkleinen. Zorg er wel voor dat je de foto's daarna opslaat als:....opslaan als.... Je kunt dan de foto bv dezelfde naam geven en er enkele stipjes achter zetten zodat je weet dat je ze kleiner hebt gemaakt. Doe je dit niet dan sla je ze op over de grote foto heen en dan ben je de grote foto kwijt!
(Ook gewoon verzenden via email maar dan kan de andere persoon er geen goede afdruk meer van maken)
Kun je geen grote foto's verzenden kun je beter een gmail account aanmaken, als je dit wilt, deze verstuurd makkelijker grotere bestanden.
Wil je dat anderen je foto's kunnen zien en evt. laten afdrukken dan kun je een fotoalbum aanmaken op internet (zoals al eerder is aangegeven)
Dit kan bv. ook via www.mijnalbum.nl
De personen die wat willen afdrukken kunnen dan zelf hun foto uitzoeken, wel eerst groot maken en daarna opslaan. Dan hebben ze een groot bestand van de foto die goed is af te drukken.
Succes

ti
door tiler - Jul 30, 2010 om 20:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt een gratis programma downloaden dat heet EASYRESIZE, daarmee kunt je je foto's zo groot of klein maken als je wilt. Wel hwet orgineel behouden, dus werken met een kopie. Succes!!!

th
door thieu - Jul 30, 2010 om 23:20
148 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een hele simpele manier om foto's kleiner te maken zodat ze optimaal voor het beeldscherm zijn.
Maak een schermafdruk (en bewaar dat b.v. in een .JPG- bestandje)...

Als je dat met een scherm-afdruk programma doet (zoals Gadwin printscreen) kun je ook nog een uitsnede naar wens uit de foto halen.
Wil je grote foto's dan zet je de foto zo groot mogelijk op je scherm.

Omdat je een schermafdruk maakt is de resolutie meteen optimaal voor het beeldscherm.

gp
door gpienbroek - Aug 1, 2010 om 12:06
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo buffer
Zelf heb ik al mijn foto`s in picasa 3 staan van daaruit maak ik een webalbum naar waar ik de foto`s upload vervolgens stuur ik een mailtje naar familie of vrienden met toestemming om de foto`s op te halen in google webalbum je moet hiervoor wel even een gratis account voor aan maken, je kan van uit het webalbum ook de foto`s weer downloaden en beweken succes verder
gpienbroek

snel0026
door snel0026 - Aug 1, 2010 om 21:21
62 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=abarth schreef op woensdag 28 jul 2010, 21:15]De foto's niet kleiner maken.
Je levert een hoop kwalitiei in.

Maak een account aan op picasaweb.google.com of verstuur de foto's in origineel formaat met een gmail account.
Dan kan de ontvanger ook genieten van de foto's in behoorlijke kwaliteit

Als je de foto per mail wilt versturen dan kun je gewoon de methode van Edrick3 gebruiken. Dan blijft het origineel ongeschonden.

kimerco
door kimerco - Aug 2, 2010 om 13:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 28 jul 2010, 19:28]Hallo buffer,
Ik heb outlook dus dan gaat dit verhaal bij mij niet op.
Ook ik wil een foto verkleind invoegen bij een mail maar lukt niet??

Mvg. Elly

Dat is makkelijk:
Ga naar je map Afbeeldingen waar je de foto's opgeslagen hebt.
Klik de foto's aan die je als bijlage wilt verzenden.
Klik links op verzenden per email.
Er verschijnt een venstertje met de vraag of de foto's verkleind moeten worden.
Kies ja en klaar is Kees.

Suc6

edwardus
door edwardus - Aug 2, 2010 om 14:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@kimerco: ook voor jou geldt: beter niet verkleinen maar de foto's online zetten bij een online service (Picasa, photobucket, etc.) en een link naar het online album sturen per email.

snel0026
door snel0026 - Aug 2, 2010 om 21:19
62 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edwardus schreef op maandag 2 aug 2010, 14:07]@kimerco: ook voor jou geldt: beter niet verkleinen maar de foto's online zetten bij een online service (Picasa, photobucket, etc.) en een link naar het online album sturen per email.

Edwardus, nogmaals.....met de methode die kimerco beschrijft wordt er geen foto verkleind!!! Het origineel blijft ongeschonden. Voor de foto's die worden verstuurd kun je zelfs kiezen voor:
640x480
800x600
1024x768
1280x1024 of
oorspronkelijk formaat.

Alleen de foto's die je verzendt worden dus eventueel verkleind. Als je verstuurt op de standaardgrootte: 1024x768 kan de ontvanger daar nog een prachtige poster van maken.

edwardus
door edwardus - Aug 2, 2010 om 22:35
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK ik snap dat het origineel ongeschonden blijft, maar als je maar genoeg foto's wilt versturen gaat het toch een keer niet passen in een email. Wie het een slecht idee vindt om ze (afgescherm) online te zetten (rode duim) snap ik niet hoor, wat is daar in vredesnaam op tegen?

snel0026
door snel0026 - Aug 2, 2010 om 23:05
62 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=edwardus schreef op maandag 2 aug 2010, 22:35]OK ik snap dat het origineel ongeschonden blijft, maar als je maar genoeg foto's wilt versturen gaat het toch een keer niet passen in een email. Wie het een slecht idee vindt om ze (afgescherm) online te zetten (rode duim) snap ik niet hoor, wat is daar in vredesnaam op tegen?

Die rode duim snap ik ook niet.
Tuurlijk is er niets op tegen om foto's online te presenteren. Ik doe het zelf vaak, maar dat was niet de vraag. De vraag was hoe foto's kleiner te maken voor verzenden.

edrick3
door edrick3 - Aug 4, 2010 om 18:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kimerco,

In Outlook gaat het precies hetzelfde als in Outlook Express!!
Problemen? Open een nieuwe vraag!

@@@
Alle goede adviezen daargelaten: TS stelde een eenvoudige vraag en die is beantwoord!!