jo
door joanho Mar 10, 2012 om 17:19
Elektronica & tv

Frituurpan

Ik ben van plan om een electrische frituurpan te kopen bij Blokker voor €129.- Dit is de ActiFry van Tefal.
Je hebt er geen olie bij nodig.
Wie heeft ervaring met deze pan?????

4213 26 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier staan 18 reviews: Klik Hier

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij "afslankprogramma's op tv" worden deze pannen veel gebruikt en men is er kennelijk tevreden over.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op You Tube staan heel veel filmpjes over het gebruik en resultaat.
Klik hier

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

joanho, heb dat ding bijna 2 jaar en gebruik hem niet meer, al de goede beoordelingen ten spijt. Alleen een frietje apart gaat nog, maar heb je meerdere dingen is dat koud en je groente niet klaar. Verder zijn de knoppen hartstikke breukgevoelig (natuurlijk gingen die na de garantieperiode kapot) dus voor mij: nee. Het lijkt en is leuk om te zien, dat wel.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook zo'n pan gekocht bij Blokker; de 129 euro die je noemt is wel de prijs na aftrek van de 20 euro die je via Tefal terug moet vragen.
Ik heb 'm al een paar keer gebruikt en of ik nou enkel friet of ook vlees en groente erbij doe, alles smaakt prima.
Het is absoluut niet koud zoals tenormin stelt; je moet gewoon als je meer erin stopt de bereidingstijd verlengen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over het algemeen zijn de resultataen niet erg positief. Heb van de week nog een testverslag uit de consumentengids gelezen en het apparaat krijgt niet echt een positieve waardering.
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tp In de Consumentengids van welke maand staat het testverslag?

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/friteuses/tefal-actifry/tefal-actifry-friteuse/testresultaat

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

tp schreef op zaterdag 10 mrt 2012, 20:48: http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/friteuses/tefal-actifry/tefal-actifry-friteuse/testresultaat

Kijk, dat is handige info! (voor het gemak: klik hier voor bovenstaande link).

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is onmogelijk om te frituren zonder olie of vet.
Tenzij het te gebruiken product voorbehandeld is.,met een laagje !!!

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@toolboy: Diepvriespatat kan in de Actifry zonder vet, omdat deze al in vet voorgebakken is. Bij verse friet en veel andere producten moet je wel gewoon olie gebruiken.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zeg ik dus.,maar de normale/gebruikelijke diepvries frietjes niet.
Wel oven frietjes.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat heb je toch echt fout toolboy; diepvriespatat die je normaal in de friteuse doet, kan zonder olie in de Actifry. En niet zeggen dat dat niet zo is; ik heb het namelijk in de gebruiksaanwijziging gelezen en het zelf uitgetest.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

susannef schreef op zaterdag 10 mrt 2012, 19:47: Heb ook zo'n pan gekocht bij Blokker; de 129 euro die je noemt is wel de prijs na aftrek van de 20 euro die je via Tefal terug moet vragen.
Ik heb 'm al een paar keer gebruikt en of ik nou enkel friet of ook vlees en groente erbij doe, alles smaakt prima.
Het is absoluut niet koud zoals tenormin stelt; je moet gewoon als je meer rin stopt de bereidingstijd verlengen.

joanho vraagt wie er ervaring heeft met de ActyFry van Tefal. Het is toch zo dat je op deze consumentensite je eigen ervaring mag schrijven? Je kunt toch niet voor mij zeggen: "het is absoluut niet koud zoals tenormin stelt"; voor mij dus wel, ook met verlengde tijd. Conclusie: jou ervaring is prima; mijn ervaring niet.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin: Ik doe niet alle ingredienten tegelijkertijd erin, anders zou het ook niet allemaal goed smaken. Als jouw eten koud wordt/blijft als je meerdere dingen combineert (en niet als je enkel friet doet) denk ik toch dat het aan jouw 'kookkunsten' ligt.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed hoor, Susannef, mijn kookkunsten zijn ondermaats; TS vraagt wie er ervaring mee heeft. Betekent dit dan in jouw ogen dat ik er niet positief over ben dat jij alleen het "recht" hebt omdat jij er wel goede ervaringen mee hebt? Wat een onzin. De ene mens vind Calvé pindakaas lekker en de ander vind het niets. Prima toch?

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 19:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee tenormin, maar jij denkt echt werkelijk overal verstand van te hebben.
Accepteer nou gewoon eens als een ander ergens meer van weet; mensen hebben niks aan al jouw bla bla-verhalen.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2012 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@susannef Hoe kan je het bij ervaring nu hebben over meer weten? De ervaring van tenormin is slecht, die van jou is goed. Beide ervaringen zijn waardevol voor joanho.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 01:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

De ActiFry is geen frituurpan. Hij is het best te vergelijken met een hetelucht oven, waarbij de producten regelmatig gedraaid worden door de draaiarm. Dat testverslag van de consumentenbond is zeer slecht en bovendien bijna een jaar oud. Bitterballen kan je er best in klaar maken als je het maar zonder draaiarm doet. Reiniging van het deksel is helemaal niet lastig. Je kan het deksel met een druk op de knop losmaken en in de afwasmachine doen of met de hand afwassen.

Met de ActiFry moet je gewoon even uitvinden hoe goed te "koken" Bereidingswijze is gewoon anders, dus je moet je verse patat er niet zo doorbakken uit willen laten zien als in de frituur. Dan ben je al te ver. Voedsel ziet e gewoon lichter uit maar is dan wel gaar en knapperig.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 01:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn combimagnetron met een heteluchtovenfunctie heeft het zelfde of zelfs een beter effect dan de Tefal Actifry. Ik zou zelf dit apparaat niet aanschaffen, uitgebreid bekeken bij o.a. de Blokker en andere verkooppunten.

Gistermiddag de frituurpan Tefal FR4067 3 liter (FR4068 4 liter) - best getest door de Consumentbond oktober 2011 - gekocht bij de Kijkshop met 10% korting, dit terzijde.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 02:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snap het werkelijk niet. De Blokker heeft een "gezonde" frituurpan in de verkoop en de kopers zijn allemaal frituurliefhebbers die van alles zien op allerlei media dat frituren met vet niet gezond is. Dus bedenkt en levert de commercie een pan aan deze vraag te voldoen. 129 euro voor een beetje nepgezondheid kopen voor je eetgedrag is enkel een excuus. Deze apparaten hebben een kostprijs van wellicht 20 euro als ze makers netjes behandelen. Zoniet 7,50.

Ergo snap het niet. Af een toe in "net"vet gefrituurd voedsel eten schaadt niemand.
Sterker nog is gezond.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

festinger schreef op woensdag 14 mrt 2012, 02:51:
Ergo snap het niet. Af een toe in "net"vet gefrituurd voedsel eten schaadt niemand.
Sterker nog is gezond.

Is ook niets mis mee. Ik heb de ActiFry ook niet vanwege het "gezond" aspect. Dat interesseert mij geen biet. Wat ik wel fijn vind is dat ik van die frituurlucht af ben. Dat lukte zelfs niet met een Tefal Azura. En door de bereidingswijze smaakt her bereidde voedsel ook nog eens erg goed. Je moet het zien als veel meer dan een frituurpan of oven.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

susannef schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 19:43: Nee tenormin, maar jij denkt echt werkelijk overal verstand van te hebben.
Accepteer nou gewoon eens als een ander ergens meer van weet; mensen hebben niks aan al jouw bla bla-verhalen.

tenormin geeft hier gewoon aan wat haar ervaring is met de ActyFry en dat is wat ts vraagt. Je begint hier zowaar te klinken als een ander lid van dit forum die altijd op alles reageert wat tenormin schrijft. Helaas slaat je reactie in dit geval nergens op.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marjon1: Als je al wat langer op dit forum rondhangt, weet je dat tenormin werkelijk van alles verstand denkt te hebben en vaak een compleet irrelevant bericht post. Door dit gedrag kan ze verwachten dat de bal een keer teruggekaatst wordt.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

susannef schreef op woensdag 14 mrt 2012, 16:39: @marjon1: Als je al wat langer op dit forum rondhangt, weet je dat tenormin werkelijk van alles verstand denkt te hebben en vaak een compleet irrelevant bericht post. Door dit gedrag kan ze verwachten dat de bal een keer teruggekaatst wordt.

Off Topic, zoals je eigen twee bijdragen nu over dit onderwerp: Je hebt je punt wel gemaakt, susannef. TS heeft een vraag en ja, (sorry) ik heb de ActiFry van Tefal en ik ben er niet zo tevreden over. Je bent geirriteerd door mij, ook dat mag, maar blijf geen gedrag kopiëren. Laat mij gewoon met rust; heb je ook geen hinder terug. En marjon1 weet ook hoe ik reageer; zij is al langer op dit forum (wat je dan zou moeten weten).

ve
door verwijderd - Mar 14, 2012 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tenormin off topic: ik ben hier niet om mijn punt te maken en punten te scoren. Ik blijf mijn gedrag niet kopiëren; ik leg gewoon iets uit als mensen reageren en ben niet door jou geïrriteerd; dat zou teveel eer zijn.