allegonda
door allegonda Nov 11, 2013 om 16:10
Elektronica & tv

Garantie Aldi koffiezetapparaat

Op 10 juli 2013 heb ik een koffiezetapparaat gekocht bij Aldi voor € 49,99. Afgelopen donderdag ging het deksel, wat je moet vergrendelen, niet meer open en 's avonds sprong het deksel met een donderslag open. Het apparaat gaf nog maar een halve centimeter koffie.
Ik ben met apparaat plus aankoopbon naar Aldi geweest, maar ik krijg niets vergoed en moet het apparaat op eigen kosten versturen nadat ik een peperduur 0900 heb moeten bellen om het verzendadres te verkrijgen.
Is dit justitieel juist en wat is mijn recht als consument ?

Alvast bedankt
Yvonne

4117 4 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2013 om 16:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Justitieel heeft er niets mee te maken. Maar verder lijkt dat mij niet juist nee, je hebt het apparaat bij de Aldi gekocht dus zij moeten ook de garantie verzorgen. Het apparaat is daarbij nog geen half jaar oud dus is ook nog een aan Aldi om aan te tonen dat het defect door ondeskundig gebruik komt, mochten ze dat denken.

zoekster
door zoekster - Nov 11, 2013 om 16:48
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, dit is een absoluut waardeloze houding van Aldi. U heeft recht op een kosteloze reparatie of vervanging en dat houdt ook in dat u niet voor de verzendkosten hoeft op te draaien.
Maar ja, peuter dat maar aan het verstand van die verkopers bij Aldi.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Normaal gesproken krijgt u bij de Aldi een antwoordnummer waar u het apparaat gratis naar toe kan sturen. Misschien even aan de bedrijfsleider vragen?

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2013 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo allegonda,

Van de Aldi-site:

Garantie

Geachte klant,

Wij hechten er veel waarde aan dat u met uw aankoop bij ALDI volledig tevreden bent. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, dan geeft de 'ALDI-garantie' u de zekerheid dat u het artikel eenvoudig kunt retourneren.

Bent u niet tevreden over een bij ons gekocht levensmiddel, dan kunt u dit artikel te allen tijde - ook zonder vertoon van uw kassabon - terugbrengen. U krijgt dan een nieuw artikel of desgewenst geven wij u het aankoopbedrag terug.

Artikelen die wij als ALDI Actueel tijdelijk aanbieden, kunt u binnen één maand na aankoop in ieder ALDI-filiaal terugbrengen, zonder opgaaf van reden en op vertoon van uw kassabon. U krijgt dan het aankoopbedrag terug. Als na één maand een defect optreedt, verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice zoals vermeld op de garantiekaart. Bewaar voor artikelen
met fabrieksgarantie dan ook altijd de garantiekaart en kassabon.

Neemt niet weg dat de verkopende partij voor de garantie zorg hoort te dragen.
Zou dus inderdaad even contact opnemen met de filiaalmanager.

Suc6