allegonda
door allegonda Nov 11, 2013 om 16:10
Elektronica & tv

Garantie Aldi koffiezetapparaat

Op 10 juli 2013 heb ik een koffiezetapparaat gekocht bij Aldi voor € 49,99. Afgelopen donderdag ging het deksel, wat je moet vergrendelen, niet meer open en 's avonds sprong het deksel met een donderslag open. Het apparaat gaf nog maar een halve centimeter koffie.
Ik ben met apparaat plus aankoopbon naar Aldi geweest, maar ik krijg niets vergoed en moet het apparaat op eigen kosten versturen nadat ik een peperduur 0900 heb moeten bellen om het verzendadres te verkrijgen.
Is dit justitieel juist en wat is mijn recht als consument ?

Alvast bedankt
Yvonne

4117 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Nov 11, 2013 om 16:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Justitieel heeft er niets mee te maken. Maar verder lijkt dat mij niet juist nee, je hebt het apparaat bij de Aldi gekocht dus zij moeten ook de garantie verzorgen. Het apparaat is daarbij nog geen half jaar oud dus is ook nog een aan Aldi om aan te tonen dat het defect door ondeskundig gebruik komt, mochten ze dat denken.

zoekster
door zoekster - Nov 11, 2013 om 16:48
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Nee, dit is een absoluut waardeloze houding van Aldi. U heeft recht op een kosteloze reparatie of vervanging en dat houdt ook in dat u niet voor de verzendkosten hoeft op te draaien.
Maar ja, peuter dat maar aan het verstand van die verkopers bij Aldi.

tijger1
door tijger1 - Nov 11, 2013 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Normaal gesproken krijgt u bij de Aldi een antwoordnummer waar u het apparaat gratis naar toe kan sturen. Misschien even aan de bedrijfsleider vragen?

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2013 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo allegonda,

Van de Aldi-site:

Garantie

Geachte klant,

Wij hechten er veel waarde aan dat u met uw aankoop bij ALDI volledig tevreden bent. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, dan geeft de 'ALDI-garantie' u de zekerheid dat u het artikel eenvoudig kunt retourneren.

Bent u niet tevreden over een bij ons gekocht levensmiddel, dan kunt u dit artikel te allen tijde - ook zonder vertoon van uw kassabon - terugbrengen. U krijgt dan een nieuw artikel of desgewenst geven wij u het aankoopbedrag terug.

Artikelen die wij als ALDI Actueel tijdelijk aanbieden, kunt u binnen één maand na aankoop in ieder ALDI-filiaal terugbrengen, zonder opgaaf van reden en op vertoon van uw kassabon. U krijgt dan het aankoopbedrag terug. Als na één maand een defect optreedt, verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice zoals vermeld op de garantiekaart. Bewaar voor artikelen
met fabrieksgarantie dan ook altijd de garantiekaart en kassabon.

Neemt niet weg dat de verkopende partij voor de garantie zorg hoort te dragen.
Zou dus inderdaad even contact opnemen met de filiaalmanager.

Suc6

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer