Garantie-coulance
Beste mensen,
Blijkbaar is het normaal, dat je een nieuw gekocht apparaat Philips, binnen 4 jaar af moet schrijven.
Onderstaande chat had ik met een Philips medewerker gisteren:
Virgil: Goedemiddag, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Sietske: stoomgeneratorGC6310-03 stopt er zomaar mee.
Sietske: Lampje gaat niet meer branden
Virgil: ik zal u doorverbinden met een collega van mij die u hiermee verder kan helpen
Virgil: moment
De chat is doorgegeven aan Brenda
Virgil Chat is gesloten door de Philips medewerker
Brenda: Hallo
Sietske: ook hallo, apparaat is goed tot dit moment ook geen bruine roestwater stopt tijdens het strijken gekontroleerd op kalk zitten in meppel prima zacht water geen vuil in reservoir
Brenda: Ik vind het wel vervelend te horen dat het apparaat niets meer doet
Sietske: Jij ik was aan het strijken met stoom , hield er zo mee op Beide lampjes doen het niet 2 uur laten afkoelen , water nog 's wegspoelen, is schoon water zonder kalk resten Nog doet het strijk en stoom lampje het niet
Brenda: Ai dat is vervelend.
Brenda: Waar en wanneer heeft u het apparaat gekocht?
Sietske: Beste Brenda wat doe ik er nu mee. Het app. is nu 4 jaar oud en gekocht hier in Meppel voor 99,99 bij Kijkshop. Het wordt gebruikt in een 2persoonshuishouding. Dus druk heeft het stoomapparaat het niet gehad in de afgelopen tijd. Kan toch niet zomaar afgelopen zijn? zit geen zekering volgens het boekje. Wat moet er nu gebeuren. Er is geen schroeilucht geweest.
Brenda: Ik begrijp dat het vervelend is, maar ben bang dat het alleen gerepareed kan worden
Sietske: Wat houdt dat in. Waar moet het heen. zijn er onderzoekkosten,wat mag ik als kosten verwachten? Of moet je zomaar afscheid nemen Het apparaat ziet er als nieuw uit , maar heeft nog net de 4 jaar niet gehaald Kassabon is gedateerd 17 juli 2007! Wat kan Philips voor ons betekenen?
Brenda: Wat de kosten zullen zijn > € 59.50 = prijsopgave + € 20,- onderzoekskosten
Sietske: Dan kan je ook bijna 'n nieuwe kopen 79,50 tegen 99.99.
Brenda: Ik begrijp het
Sietske: Bedankt Brenda , jij kan er ook niets aan doen. Zeg maar meneer Philips dat we geen stoomapp. meer van Philips kopen.
Brenda: Mijn excuses
Sietske: Prettige dag verder.
Brenda: U ook..!
Chat is gestopt!
De service gaat er steeds beroerder uitzien. Wat is hier tegen te doen?
[quote=ron530 schreef op woensdag 20 jul 2011, 15:01]Afschrijving per jaar 25 euro op een apparaat van 100 euro, wat voor een soort coulance wil je dan eigenlijk op een gebruiksartikel van 4 jaar oud.
Beste Ron,
Het gaat me niet om de waarde van het artikel, maar de te verwachten levensduur.
Ons senseoapp. is nu 10 jaar oud en gaan we binnenkort vervangen.
Zou niet best zijn als je alle aangeschafte elec. app. na 4 jaar moet vervangen.
Dus coulance is wel een klantenbinder.
Gaan we weer, de levensduur van een aan slijtage onderhevig artikel. Coulance is een handreiking van de fabrikant maar na 4 jaar stopt de fabrikant die hand echt niet meer toe.
[quote=ron530 schreef op woensdag 20 jul 2011, 15:24]Gaan we weer, de levensduur van een aan slijtage onderhevig artikel. Coulance is een handreiking van de fabrikant maar na 4 jaar stopt de fabrikant die hand echt niet meer toe.
Hoop voor jou Ron dat al je gekochte spulletjes na 4 jaar niet de geest geven.
Als 't 'n TV is van 500 wordt t dan anders? Of n espreswsoapparaat van 800.
Het gaat toch niet om het bedrag?
@bosbes,
Toch 'n medestander, die het ook waardeloos vindt, dat 'n fabrikant zomaar afhaakt als de garantie voorbij is.
Op de vraag van de losse draad kan ik zeggen al;les zit nog als nieuw eraan.
Je kan ook niets loshalen, is geklonken of ziets , geen schroefmogelijkheden om het los te halen.
Ik heb al bijna 20 jaar een stoomstrijkijzer van Tefal, 2e hands gekocht bij de kringloop voor 25 gulden. Het doet het nog steeds prima. Net als Sizo gebruik ik het niet vaak. Nu is een stoomstrijkijzer geen stoomgenerator, maar je mag toch wel verwachten dat een dergelijk apparaat langer meegaat dan 4 jaar!
Slechte reclame voor Philips. De Sietske's en de Brenda's en hoe ze allemaal mogen heten die ze als buffer aan de "klantenservice" zetten kunnen er inderdaad niets aan doen, maar je voelt je toch flink afgescheept als je zo'n pech hebt. Hoe komen ze aan het bedrag van € 59? 't Kan toch iets heel simpels zijn?
Vóór je een nieuwe koopt: ken je niet iemand die het ding kan openmaken en kan controleren of het misschien een los draadje of contactje is?
Wat is er nu waardeloos aan?. Sizo draai het eens om, jij fabriceert een strijkijzer en geeft daar garantie op zeg 2 jaar, ben je al heel goed bezig. Nu komt er na 4 jaar een klant klagen omdat de strijkijzer is gaan hemelen wat doe je dan, niets toch. je kunt er wel een principe kwestie van maken maar gaat niets oplossen.
voor garantie moet je toch eerst naar de winkel waar je het gekocht hebt? daar heb je een overeenkomst mee gesloten. niet met Philips.
[quote=ron530 schreef op woensdag 20 jul 2011, 15:58]Wat is er nu waardeloos aan?. Sizo draai het eens om, jij fabriceert een strijkijzer en geeft daar garantie op zeg 2 jaar, ben je al heel goed bezig. Nu komt er na 4 jaar een klant klagen omdat de strijkijzer is gaan hemelen wat doe je dan, niets toch. je kunt er wel een principe kwestie van maken maar gaat niets oplossen.
Beste Ron, als ik de fabrikant was....
Dan zou ik mensen die reageren proberen klant te houden.
Wat heb je nu aan 'n chat wat allemaal wat meeleven oplevert.
Zou als fabrikant na 2 jaar de garantie gestaffeld afbouwen.
Bv 50% na 3jaar en 75% na 4 jaar . Na 5 jaar is 't wel voorbij, mits het geen fabricagefout is. Op deze manier bind je jouw klanten.
Concreet zou je op de vervanging aankoop een waardebon of korting van 25% op de oorspronkelijke aankoop kunnen geven, bij 4 jaar.
Bijna zeker dat de klant het nieuwe apparaat bij jouw gaat kopen.
ook rechters hebben zich al 's zo uitgesproken, dat de fabrieksgarantie NIET bindend is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
BKR registratie
Hi!
Mijn vader heeft een BKR registratie lopend, met een bedrag van 0 euro. Een codering A2 staat hierbij. Dit vinden wij best wel gek. Aangezien het een schuld uit 2008 zou betreffen. In de tussentijd heeft hij onder bewind gestaan en in de WSNP gezeten. Een eventuele schuldenlijst kan ik opvragen bij de bewindvoerder aangezien zij claimen gegevens 7 jaar te bewaren.
Echte
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer