gj
door gjs May 7, 2014 om 11:59
Elektronica & tv

Garantie hema horloge

Ik heb een horloge gekocht bij de hema ,
op de verpakking staat vermeld 2 jaar garantie.
Nu is het bandje kapot bij de bevestiging aan het horloge
lijm en stik naad los .het is een leren bandje.
Ik ben terug gegaan naar de hema mar die zeggen dat de garantie alleen geld voor het uurwerkje
dit klopt toch niet dit moet dan vermeld staan op de verpakking of doosje.
ondertussen voor 4 weken een klacht ingediend bij het hoofd kantoor maar daar hoor ik ook niets van.

2747 12 Rapporteer

alfatrion
door alfatrion - May 7, 2014 om 12:06
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Op basis van uw bericht zou ik inderdaad zeggen dat u recht heeft op herstel of vervanging. U zou ook nog een beroep kunnen doen op de wettelijke garantie, deze is namelijk niet beperkt in duur.

gj
door gjs - May 7, 2014 om 12:15
35 Antwoorden / 23 Vragen

het horloge is 1 jaar oud en op de band zou maar een half jaar garantie zitten

tenormin
door tenormin - May 7, 2014 om 12:27
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Voor zover gebruikelijk heb je garantie op het horloge; niet op het bandje. Hema zou zich wel coulanter op mogen stellen en een nieuw bandje aan het horloge zetten.

hutch
door hutch - May 7, 2014 om 13:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Van Dale over 'horloge':

'om de pols of in een zak gedragen klokje'.

Het armbandje is wel degelijk een onderdeel van een horloge. Hoe kan deze anders 'om de pols' zitten?

Als er dus geen uitzondering (op het bandje) gemaakt is, geldt die garantieduur van 2 jaren ook voor dat bandje. Het moet dus bij de koop duidelijk zijn (op de verpakking), dat u voor dat bandje een beperkte garantietermijn (t.o.v. het klokje zelf) heeft.

Maar de HEMA is weer eens demotiverend bezig, zoals wel vaker.
Waar een groot bedrijf (heel) klein in kan zijn.

zoekster
door zoekster - May 7, 2014 om 13:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoeveel heb je betaald voor dat horloge?
Het is wel een lastig defect. Het kan natuurlijk zo zijn dat je het bandje continu te strak om je pols hebt aangetrokken, dan komt er teveel spanning op het materiaal te staan.

valerius-2
door valerius-2 - May 7, 2014 om 14:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja een horloge heeft een apart garantie. Het bandje heeft dus meer slijtage, het aan en af doen en zweet en dergelijke omstandigheden.

tenormin
door tenormin - May 7, 2014 om 14:11
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hutch schreef op woensdag 7 mei 2014, 13:51

Maar de HEMA is weer eens demotiverend bezig, zoals wel vaker.
Waar een groot bedrijf (heel) klein in kan zijn.

Het horlogebandje kan er niets aan bijdragen maar Hema zit diep in de rode cijfers, ze moeten kennelijk ergens 'heel klein' in zijn.

edrick3
door edrick3 - May 7, 2014 om 17:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gjs,

Tja, waar men zich al niet druk om maakt.
De garantie zit op het horloge/uurwerk en m.i. - zoals Hema ook aangeeft - NIET op het bandje.
Lijkt me ook logisch.
Een half jaar garantie op het bandje is al mooi meegenomen.
Wie weet wat een gebruiker er allemaal mee uithaalt.
En zoveel kost een nieuw bandje nu ook weer niet.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - May 7, 2014 om 19:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 7 mei 2014, 14:11]
Het horlogebandje kan er niets aan bijdragen maar Hema zit diep in de rode cijfers, ze moeten kennelijk ergens 'heel klein' in zijn.

Of de Hema nou winst of verlies maakt: horlogebandjes hebben nooit onder garantie gevallen. Bij geen enkele doorsnee winkel met doorsnee horloges. Wellicht vallen horlogebandjes van Cartier of Rolex wel onder garantie, maar dan hebben we het wel over een heel andere prijsklasse.

Cookies
door Cookies - May 7, 2014 om 19:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 7 mei 2014, 17:49]Een half jaar garantie op het bandje is al mooi meegenomen. Wie weet wat een gebruiker er allemaal mee uithaalt. En zoveel kost een nieuw bandje nu ook weer niet.

Een Hema horloge kost al haast niks, een bandje al helemaal niet. Net als edrick vind ik 6 maanden garantie op een bandje van 10,- euro al heel wat.

boppe1943
door boppe1943 - May 7, 2014 om 22:37
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Staan er ook bepalingen of uitzonderingen op het garantiebewijs? Ik heb het mijne er even bijkgehaald en daarop staan de volgende uitsluitingen:

- de levensduur van de batterij

- normale slijtage en veroudering (bv. bekrast glas, verandering van kleur en/of materiaal van niet-metalen bandjes en kettingen, zoals leer, kunststof, textiel, velcro; afschilferen van de buitenlaag);

- schade aan het horloge als gevolg van abnormaal of verkeerd gebruik, gebrek aan zorg, nalatigheid, ongevallen (stoten, deuken, verbrijzeling, gebroken glas enz.), onjuist gebruik van het horloge en niet-naleving van de aanwijzingen aangeleverd door (merk van horloge)

- indirecte of gevolgschade van elke aard als gevolg van bv. het gebruik, het niet functioneren, de defecten of de onnauwkeurigheid van het (merk van horloge)-horloge;

- de behandeling van het horloge door onbevoegden (bv. voor vervangen van batterij, service of herstellingen) of wijzigingen aan de oorspronkelijke staat van het horloge in omstandigheden waarover (merknaam horloge) geen macht heeft.

- eventuele vorderingen tegen (merknaam horloge), bv. voor schade aanvullend op de hierboven beschreven garantie, worden expliciet uitgesloten, met uitzondering van de verplichte wettelijke rechten waarvan de koper eventueel geniet.

De bovenstaande garantie van de fabrikant:

- is onafhankelijk van eventuele garanties die door de verkoper worden verstrekt. Daarvoor is alleen de verkoper verantwoordelijk.

- heeft geen invloed op de rechten van de koper jegens de verkoper, noch op eventuele andere wettelijke rechten waarover de koper eventueel beschikt.

De klantenservice van ...... verzekert het perfecte onderhoud van uw ....H-horloge. Indien uw horloge zorg nodig heeft, wend u dan tot een officiële Dealer van ..... of een bevoegd servicecentrum van ...... U vindt die in onze sectie Store Locator op deze site. Zij kunnen een garantie volgens de kwaliteitsnormen van ..... garanderen.

alfatrion
door alfatrion - May 8, 2014 om 00:13
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Alles dat wordt overhandigd na de totstandkoming van de overeenkomst telt niet mee. Het gaat om de verwachtingen die gewekt zijn voor of tijdens de totstandkoming van de overeenkomst.