Garantie op TV en winkel nu failliet
Geachte heer/mevrouw,
Mijn zoon heeft in oktober 2015 een televisie bij Scheer & Foppen in Sneek gekocht. Ongeveer twee weken geleden viel hij van het ene op het andere moment zomaar uit, beeldscherm was zwart, er gebeurde niets meer.
Ik was van mening dat er maar een jaar garantie op zit, maar bij de Expert winkel in Sneek (deze winkel heeft garantiezaken overgenomen) werd mij verteld dat er twee jaar garantie op zitten, echter moest ik dan in het bezit van de kassabon zijn. Ik heb inmiddels het hele huis op de kop gezet en kan deze niet vinden, vermoedelijk zoek geraakt met onze verhuizing afgelopen augustus. Wat ik nog wel heb kunnen vinden is de bankafschrift waarom te zien is, op welke dag de TV betaald is.
Ik heb bij de curator navraag gedaan, of het mogelijk is om aan hand van de bankafschrift en met vermelding van het merk en het bijbehoorde typenummer aan een kassabon te komen? Het lijkt mij wel, dat deze stukken nog ergens bewaard zijn/worden. Hiervoor moest ik eerst een voorschot van € 375,- betalen. De TV heeft € 315,- gekost. Is dus geen optie.
Wat is hieraan te doen?
Met vriendelijke groeten,
Claudia Slootweg
De curator gaat dat natuurlijk niet zo maar opzoeken, die kost goud. Ik zou maar bij Expert vragen wat het kost om die tv te repareren als dat mogelijk is en hoeveel dat gaat kosten. Vraag ook naar de onderzoekskosten, als het te duur zou zijn.
Ik heb bij de curator navraag gedaan, of het mogelijk is om aan hand van de bankafschrift en met vermelding van het merk en het bijbehoorde typenummer aan een kassabon te komen? Het lijkt mij wel, dat deze stukken nog ergens bewaard zijn/worden. Hiervoor moest ik eerst een voorschot van € 375,- betalen. De TV heeft € 315,- gekost. Is dus geen optie.
De curator werkt niet voor niets. Zou u uren gaan zoeken voor niets om een garantiebonnetje te vinden?
Probeer een deal te maken met uw Expert verkoper bij aanschaf van een andere/nieuwe.
Hallo Claudia Slootweg ,
Mijn televisie heeft het begeven , de winkel wil mij niet helpen omdat ik geen aankoopbon heb . Ik heb gepind en een bankafschrift , is dit voldoende ?
Dit hangt af van wat er uit zo'n bankafschrift naar voren komt. Een bankafschrift van een pinbetaling geeft vaak aan dat er een bedrag is betaald op een bepaalde datum. Maar er staat niet altijd bij welk product er precies is gekocht. U zult in ieder geval aannemelijk moeten maken dat u de aankoop op een bepaalde datum in die winkel hebt gedaan. En om welk product het gaat..
Bron : consuwijzer.nl
Er staat nooit bij wat je hebt afgerekend op je pinbon/bankafschrift/internetbankieren overzicht. Alleen het bedrag en waar. Plus datum en tijdstip van de transactie.
Geen goed geld naar kwaad geld gooien: OF ergens laten repareren OF..naar de gemeentewerf en een nieuwe kopen.
TV's bestaan tegenwoordig nog maar uit een paar componenten. Defect = uitwisselen van zo'n component, waarbij som van onderdeel + arbeid meer kost dan een nieuwe.
Weet niet, welk merk het is.
Maar, zou het b.v. een Philips zijn, dan bestaat de kans, dat hij (de t.v.) is aangemeld bij Philips.
Dat is dan zondermeer na te kijken EN te zien.
Veel succes.
Pech gehad. De winkel, of curator, is niet verplicht een nieuwe kassabon te leveren. U heeft de uwe gehad, die had u moeten bewaren.
Ik zie óók zwart ...
Bij Philipsartikelen wordt altijd om aanmelding bij Philips gevraagd, ook vanwegen de garantie ... vraag uw zoon dus of hij dit gedaan heeft. Misschien is er direct via Philips nog iets te 'regelen' ... onder uitleg van de situatie wanneer Expert dwars blijft liggen na het tonen van een betalingsbewijs waarop ook iets van Philips en Scheer & Foppen moet staan.
Expert ligt niet dwars, zij nemen de garantie over zonder ooit een cent te hebben verdiend aan deze apparaten. Ze verlenen een uitstekende service waar alleen wordt gevraagd om een aankoopbon te overleggen.
Ze hoeven u niet te helpen.
@Diewilik. Over de term 'dwarsliggen'. De aangeboden, doorgaans goede Expert-service, moet echter wèl met enige scepsis worden 'genoten', want er schuilt natuurlijk een potentiële koper/nieuwe klant achter een tv-met-garantie-bezitter zonder bonnetje ...
Laat uw TV repareren bij een Philips Service Center.
Uit ervaring weet ik dat ze daar aan serienummers e.d. zien dat er nog garantie is.
Neem voor het aanbieden eerst even contact met ze op: Contact Philips Nederland
Succes
Expert heeft de garantie van scheer en foppen overgenomen. Met een curator heeft u niets te maken.
Ik zou eens een mailtje sturen naar het adres op de volgende website.
https://www.expert.nl/service/expert-neemt-garantie-scheer-en-foppen-over
Situatie uitleggen dat uw zoon het aankoopbewijs kwijt is, maar nog wel het bankafschrift heeft.
Het typenummer doorgeven met productiedatum.. U kunt bij de fabrikant er wel achter komen wanneer de tv geproduceerd is en wat de officiele verkoopprijs was.Kijk eerst eens op www.kieskeurig.nl voor het nummer.
Wil expert nergens van weten, dan zou ik het bij de fabrikant proberen. Op een tv zit 2 jaar fabriekgarantie.
Kansloos, Philips of welk merk dan ook heeft geen idee voor welke prijs de tv is verkocht.
Kan een model zijn wat een jaar in het magazijn heeft gelegen, productiedatum zegt dus ook helemaal niets.
Leuk die fabrieksgarantie, maar verantwoordelijk voor deze garantie is de verkoper, niet de fabriek. De fabrikant heeft er in principe niets mee te maken, de verkoper verplicht zich u te voorzien van een werkend product. Ik zou de website van expert proberen en anders uw verlies nemen.
@Panter22, waarom heet het papiertje waar je je garantie mee kunt claimen in geval van nodig een "garantiebewijs"? En wie moet dat papiertje bewaren? U, de koper.
Bij de verkoper sta je in een bestand als je daar een gote aankoop doet.
Op die manier kun je er achter komen of er nog garantie op je tv zit.
Scheer en Foppen is failliet. Daar valt niets meer te achterhalen.
Expert is niet zo klantvriendelijk dat de tv zonder aankoopbewijs gerepareerd wordt.
Wat dan? Dan moet je iets bedenken. Je weet nooit of het lukt. Maar niet geschoten, altijd mis.
Philips weet natuurlijk niet voor welke prijs S&F de tv heeft verkocht. Maar er moet wel ergens een adviesprijs te vinden zijn.
Voor garantie moet je naar de verkoper, maar die is failliet. De fabrikant kan ook garantie geven.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie?gclid=CMai7sq5xNICFYYaGwod_rUBxA
Maar waarom niet zelf bewijzen met een garantiebewijs/aankoopbon dat je garantie hebt? Denkt u dat die curator uren gaat zoeken naar één bonnetje, voor niets?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waarom zit er altijd een embleempje muurvast genaaid in een nieuw overhemd of s
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen.
Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
WEG MET DAT ZINLOZE DING!!!
Lees meer
Compensatie voor een non EU vlucht
Op 19 april 2024, om 15:40 (Japanse tijd) zou ik in het vliegtuig stappen van Haneda airport naar Guangzhou airport om daar mijn directe vlucht om op 20 april 08:00 (NL tijd) aan te komen in Amsterdam, deze vluchten werden gedaan door China Southern Airlines (CSA). Vanaf Haneda airport waren de vertragingen al begonnen, 3x vertraagd (19:00, 22:40 en 01:00) waardoor ik uiteindelijk op 20 april ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer