Cl
door Claudia Slootweg Feb 27, 2017 om 13:34
Elektronica & tv

Garantie op TV en winkel nu failliet

Geachte heer/mevrouw,

Mijn zoon heeft in oktober 2015 een televisie bij Scheer & Foppen in Sneek gekocht. Ongeveer twee weken geleden viel hij van het ene op het andere moment zomaar uit, beeldscherm was zwart, er gebeurde niets meer.

Ik was van mening dat er maar een jaar garantie op zit, maar bij de Expert winkel in Sneek (deze winkel heeft garantiezaken overgenomen) werd mij verteld dat er twee jaar garantie op zitten, echter moest ik dan in het bezit van de kassabon zijn. Ik heb inmiddels het hele huis op de kop gezet en kan deze niet vinden, vermoedelijk zoek geraakt met onze verhuizing  afgelopen augustus. Wat ik nog wel heb kunnen vinden is de bankafschrift waarom te zien is, op welke dag de TV betaald is.

Ik heb bij de curator navraag gedaan, of het mogelijk is om aan hand van de bankafschrift en met vermelding van het merk en het bijbehoorde typenummer aan een kassabon te komen? Het lijkt mij wel, dat deze stukken nog ergens bewaard zijn/worden. Hiervoor moest ik eerst een voorschot van € 375,- betalen. De TV heeft € 315,- gekost. Is dus geen optie.
Wat is hieraan te doen?
Met vriendelijke groeten,
Claudia Slootweg

4660 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2017 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De curator gaat dat natuurlijk niet zo maar opzoeken, die kost goud. Ik zou maar bij Expert vragen wat het kost om die tv te repareren als dat mogelijk is en hoeveel dat gaat kosten. Vraag ook naar de onderzoekskosten, als het te duur zou zijn.

fa
door familyman - Feb 27, 2017 om 13:42
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb bij de curator navraag gedaan, of het mogelijk is om aan hand van de bankafschrift en met vermelding van het merk en het bijbehoorde typenummer aan een kassabon te komen? Het lijkt mij wel, dat deze stukken nog ergens bewaard zijn/worden. Hiervoor moest ik eerst een voorschot van € 375,- betalen. De TV heeft € 315,- gekost. Is dus geen optie.

De curator werkt niet voor niets. Zou u uren gaan zoeken voor niets om een garantiebonnetje te vinden?

Probeer een deal te maken met uw Expert verkoper bij aanschaf van een andere/nieuwe.

marita5
door marita5 - Feb 27, 2017 om 13:47
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Claudia Slootweg ,

Mijn televisie heeft het begeven , de winkel wil mij niet helpen omdat ik geen aankoopbon heb . Ik heb gepind en een bankafschrift , is dit voldoende ?

Dit hangt af van wat er uit zo'n bankafschrift naar voren komt. Een bankafschrift van een pinbetaling geeft vaak aan dat er een bedrag is betaald op een bepaalde datum. Maar er staat niet altijd bij welk product er precies is gekocht. U zult in ieder geval aannemelijk moeten maken dat u de aankoop op een bepaalde datum in die winkel hebt gedaan. En om welk product het gaat..

Bron : consuwijzer.nl

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 2, 2017 om 01:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Er staat nooit bij wat je hebt afgerekend op je pinbon/bankafschrift/internetbankieren overzicht. Alleen het bedrag en waar. Plus datum en tijdstip van de transactie.

ha
door harryromijn - Mar 1, 2017 om 12:49
272 Antwoorden / 0 Vragen

Geen goed geld naar kwaad geld gooien: OF ergens laten repareren OF..naar de gemeentewerf en een nieuwe kopen.
TV's bestaan tegenwoordig nog maar uit een paar componenten. Defect = uitwisselen van zo'n component, waarbij som van onderdeel + arbeid meer kost dan een nieuwe.

lenyenfred
door lenyenfred - Mar 1, 2017 om 14:29
93 Antwoorden / 8 Vragen

Weet niet, welk merk het is.
Maar, zou het b.v. een Philips zijn, dan bestaat de kans, dat hij (de t.v.) is aangemeld bij Philips.
Dat is dan zondermeer na te kijken EN te zien.
Veel succes.

mo
door mof - Mar 1, 2017 om 14:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Pech gehad. De winkel, of curator, is niet verplicht een nieuwe kassabon te leveren. U heeft de uwe gehad, die had u moeten bewaren.

hansje klein
door hansje klein - Mar 1, 2017 om 15:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zie óók zwart ...

Bij Philipsartikelen wordt altijd om aanmelding bij Philips gevraagd, ook vanwegen de garantie ... vraag uw zoon dus of hij dit gedaan heeft. Misschien is er direct via Philips nog iets te 'regelen' ... onder uitleg van de situatie wanneer Expert dwars blijft liggen na het tonen van een betalingsbewijs waarop ook iets van Philips en Scheer & Foppen moet staan.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 2, 2017 om 01:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Expert ligt niet dwars, zij nemen de garantie over zonder ooit een cent te hebben verdiend aan deze apparaten. Ze verlenen een uitstekende service waar alleen wordt gevraagd om een aankoopbon te overleggen.
Ze hoeven u niet te helpen.

hansje klein
door hansje klein Mar 2, 2017 om 09:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Diewilik. Over de term 'dwarsliggen'. De aangeboden, doorgaans goede Expert-service, moet echter wèl met enige scepsis worden 'genoten', want er schuilt natuurlijk een potentiële koper/nieuwe klant achter een tv-met-garantie-bezitter zonder bonnetje ...

simon55
door simon55 - Mar 1, 2017 om 15:31
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U bent geknipt geschoren en gefopt

John1313
door John1313 - Mar 1, 2017 om 19:17
34 Antwoorden / 1 Vragen

Laat uw TV repareren bij een Philips Service Center.
Uit ervaring weet ik dat ze daar aan serienummers e.d. zien dat er nog garantie is.

Neem voor het aanbieden eerst even contact met ze op: Contact Philips Nederland

Succes

panter22
door panter22 - Mar 1, 2017 om 19:55
6599 Antwoorden / Vragen

Expert heeft de garantie van scheer en foppen overgenomen. Met een curator heeft u niets te maken.
Ik zou eens een mailtje sturen naar het adres op de volgende website.
https://www.expert.nl/service/expert-neemt-garantie-scheer-en-foppen-over
Situatie uitleggen dat uw zoon het aankoopbewijs kwijt is, maar nog wel het bankafschrift heeft.
Het typenummer doorgeven met productiedatum.. U kunt bij de fabrikant er wel achter komen wanneer de tv geproduceerd is en wat de officiele verkoopprijs was.Kijk eerst eens op www.kieskeurig.nl voor het nummer.
Wil expert nergens van weten, dan zou ik het bij de fabrikant proberen. Op een tv zit 2 jaar fabriekgarantie.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 2, 2017 om 01:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kansloos, Philips of welk merk dan ook heeft geen idee voor welke prijs de tv is verkocht.
Kan een model zijn wat een jaar in het magazijn heeft gelegen, productiedatum zegt dus ook helemaal niets.

pe
door pebk Mar 7, 2017 om 09:57
581 Antwoorden / 0 Vragen

Leuk die fabrieksgarantie, maar verantwoordelijk voor deze garantie is de verkoper, niet de fabriek. De fabrikant heeft er in principe niets mee te maken, de verkoper verplicht zich u te voorzien van een werkend product. Ik zou de website van expert proberen en anders uw verlies nemen.

fa
door familyman Mar 7, 2017 om 10:26
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Panter22, waarom heet het papiertje waar je je garantie mee kunt claimen in geval van nodig een "garantiebewijs"? En wie moet dat papiertje bewaren? U, de koper.

panter22
door panter22 Mar 7, 2017 om 14:11
6599 Antwoorden / Vragen

Bij de verkoper sta je in een bestand als je daar een gote aankoop doet.
Op die manier kun je er achter komen of er nog garantie op je tv zit.
Scheer en Foppen is failliet. Daar valt niets meer te achterhalen.
Expert is niet zo klantvriendelijk dat de tv zonder aankoopbewijs gerepareerd wordt.
Wat dan? Dan moet je iets bedenken. Je weet nooit of het lukt. Maar niet geschoten, altijd mis.

Philips weet natuurlijk niet voor welke prijs S&F de tv heeft verkocht. Maar er moet wel ergens een adviesprijs te vinden zijn.
Voor garantie moet je naar de verkoper, maar die is failliet.  De fabrikant kan ook garantie geven.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie?gclid=CMai7sq5xNICFYYaGwod_rUBxA

fa
door familyman Mar 7, 2017 om 15:52
888 Antwoorden / 1 Vragen

Maar waarom niet zelf bewijzen met een garantiebewijs/aankoopbon dat je garantie hebt? Denkt u dat die curator uren gaat zoeken naar één bonnetje, voor niets?