ch
door chefdebier Dec 1, 2011 om 20:50
Elektronica & tv

Geen signaal via Ziggo

Ik heb altijd een Samsung-decoder gehad. Deze heeft de geest gegeven. Ik heb vandaag de Samsung verruilt voor een HUMAX-decoder. De installatie ging prima. Alle zenders zijn gevonden. Maar nu komt het probleem. Ik heb geen signaal. Hoe is dit te verklaren?
Ik heb alle kabels vervangen.

Ondertussen heb ik met de klantenservice gebeld.
Ze sturen een monteur langs. Wanneer, over 5 dagen.

4001 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

poltol
door poltol - Dec 1, 2011 om 21:06
3885 Antwoorden / 22 Vragen
0

Hallo,

Al geprobeerd zonder kastje?
Gewoon de antenne in de TV doen.
Dan weet u in ieder geval zeker dat de TV in orde is.

Vervolgens kunt u eens een keer de stekker van de humax kast uittrekken en dan rustig tot tien tellen en dan weer plaatsen, soms werkt het dan wel.

En weet u zeker dat uw TV goed ingesteld staat?
Mogelijk heeft u de kabel vanuit de humax decoder ergens anders ingestoken of een ander soort kabel in gebruik genomen.

Sommige TV's moet u namelijk vertellen waar het signaal naar binnen komt.

Succes, poltol

En ..... zoek een slimme buur, vriend of kennis wellicht dat die u ook vlot op weg kan helpen.

la
door lammi - Dec 1, 2011 om 21:19
32 Antwoorden / 2 Vragen
0

Kan me alleen maar aansluiten bij poltol. Je hebt wel de zenders gevonden maar geen signaal. Denk inderdaad dat iets verkeerd heb aangesloten. Je moet hem denk ik zo aansluiten zoals je je Samsung had aangesloten, eventueel met HDMI kabel.(HD ontvanger). Kan het anders niet verklaren. Succes

valerius-2
door valerius-2 - Dec 1, 2011 om 21:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Heeft u een nieuwe smartcard in de nieuwe decoder ingezet.
Of de oude?

zw
door zwaardvis - Dec 1, 2011 om 22:01
1525 Antwoorden / 51 Vragen
0

Probeer eens een scart kabel. Let er op dat u deze op de uit-poort aansluit en niet op de in-poort (voor de video recorder).
Als deze zenders gevonden worden is er dus een probleem met het signaal van kastje naar tv. Of de TV is niet op het juiste kanaal ingesteld, of hij herkent het signaal niet als zodanig. Daarom via een andere methode proberen te verbinden: coax, maar dat is analoog, of scart dat geeft wel digitale beelden, zij het in een lagere kwaliteit.

jo
door jozu - Dec 1, 2011 om 22:14
72 Antwoorden / 2 Vragen
0

Alle zenders zijn gevonden, dan moet je signaal hebben.

Je geeft wel heel weinig informatie.

Zijn de samsung en humax gelijkwaardig of zit er verschil in.?
Is het hdmi ?
Is het een digitale hd ontvanger ?
Of kijk je analoog,werkt die wel ?

mastag
door mastag - Dec 1, 2011 om 22:50
955 Antwoorden / 19 Vragen
0

Zit de smartcard goed om, dus met chip naar boven in de Humax?

Mastag

godefrieda
door godefrieda - Dec 1, 2011 om 23:30
195 Antwoorden / 12 Vragen
0

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 1 dec 2011, 21:28]Heeft u een nieuwe smartcard in de nieuwe decoder ingezet.
Of de oude?

Een nieuwe smartcard is niet nodig, de smartcard van Sammsung kan goed dienst doen.

Hebt geen televisie die geschikt is voor CI+ ? Dan hoeft u geen geen gebruik te maken van de HUMAX!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer