ikbenik
door ikbenik Feb 12, 2013 om 21:41
Elektronica & tv

Gehele posting quoten zonder eigen toevoeging.

Ik zie helaas vaak dat forumgebruikers een complete posting quoten zonder eigen commentaar toe te voegen.

Ik vind dat totaal niet kunnen.

1023 36 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2013 om 21:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet iedereen is even handig met dit soort dingen, ze doen het vast niet expres.

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2013 om 21:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En... door het ontbreken van een edit-functie kunnen ze het ook niet herstellen (als ze dat al zouden willen/kunnen).

ikbenik
door ikbenik - Feb 12, 2013 om 22:21
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:49]Niet iedereen is even handig met dit soort dingen, ze doen het vast niet expres.

Sommige zie ik dat steeds bewust doen.

Voor alle duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen:
Ik bedoel natuurlijk niet de keer dat het een keer mis gaat. Overkomt mij ook wel eens.

Maar daar doel ik niet op.

Ik zal een voorbeeld geven met wat ik wel bedoel:

ikbenik
door ikbenik - Feb 12, 2013 om 22:21
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:50]En... door het ontbreken van een edit-functie kunnen ze het ook niet herstellen (als ze dat al zouden willen/kunnen).

ikbenik
door ikbenik - Feb 12, 2013 om 22:22
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:49]Niet iedereen is even handig met dit soort dingen, ze doen het vast niet expres.

ikbenik
door ikbenik - Feb 12, 2013 om 22:25
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:50]En... door het ontbreken van een edit-functie kunnen ze het ook niet herstellen (als ze dat al zouden willen/kunnen).

Klopt.
Ik heb de redactie hierover een keer een opmerking over gemaakt.
Men is van mening dat een edit knop niet nodig is. Men kan in een volgend bericht de fout herstellen.

Aan de andere kant voorkomt men nu wel dat forumgebruikers de complete topic om zeep helpen doordat sommigen als een probleem is opgelost hun eigen postings gaan verwijderen of weg editen.

Een oplossing zou zijn een edit knop die alleen gedurende de eerste 15 minuten na plaatsen van een bericht actief is. Dat heb ik op mijn eigen forum ook toendertijd gedaan.

Daarmee voorkomt men dat achteraf gehele postings aan worden gepast en men kan toch binnen een korte tijdsbestek na plaatsing fouten corrigeren.

Het is maar een tip.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 12, 2013 om 22:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U moet nu niet denken dat iedereen dit expres doet. Het komt wel eens voor dat de vraag terug met het antwoord en dan denken zij dat er nog op reageer geklikt worden dan komt hi voor de 2e keer er bij te staan.
En ook als mensen op QUOTE klikken dan zien reageer staan en denken dan dat ze enter moeten of klikken.

diumenge
door diumenge - Feb 12, 2013 om 22:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een edit-functie zou inderdaad beperkingen moeten hebben, bijvoorbeeld in tijd of als er al een nieuwe post is geplaatst. Maar als ik iets plaats en ik zie direct dat ik een fout heb gemaakt, dan zou het handig zijn als ik dat kan wijzigen.

ikbenik
door ikbenik - Feb 12, 2013 om 22:59
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 12 feb 2013, 22:38]U moet nu niet denken dat iedereen dit expres doet. Het komt wel eens voor dat de vraag terug met het antwoord en dan denken zij dat er nog op reageer geklikt worden dan komt hi voor de 2e keer er bij te staan.
En ook als mensen op QUOTE klikken dan zien reageer staan en denken dan dat ze enter moeten of klikken.

Ik doel eigenlijk op forumgebruikers die veel postings via de quote herhalen.

[quote=diumenge schreef op dinsdag 12 feb 2013, 22:47]Een edit-functie zou inderdaad beperkingen moeten hebben, bijvoorbeeld in tijd of als er al een nieuwe post is geplaatst. Maar als ik iets plaats en ik zie direct dat ik een fout heb gemaakt, dan zou het handig zijn als ik dat kan wijzigen.

Dat roep ik eigenlijk al een hele tijd.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 12, 2013 om 23:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 22:59][quote=valerius-2 schreef op dinsdag 12 feb 2013, 22:38]U moet nu niet denken dat iedereen dit expres doet. Het komt wel eens voor dat de vraag terug met het antwoord en dan denken zij dat er nog op reageer geklikt worden dan komt hi voor de 2e keer er bij te staan.
En ook als mensen op QUOTE klikken dan zien reageer staan en denken dan dat ze enter moeten of klikken.

Ik doel eigenlijk op forumgebruikers die veel postings via de quote herhalen.

[quote=diumenge schreef op dinsdag 12 feb 2013, 22:47]Een edit-functie zou inderdaad beperkingen moeten hebben, bijvoorbeeld in tijd of als er al een nieuwe post is geplaatst. Maar als ik iets plaats en ik zie direct dat ik een fout heb gemaakt, dan zou het handig zijn als ik dat kan wijzigen.

Dat roep ik eigenlijk al een hele tijd.

Ze maken het hiermee wat onover zichtilijk maar verder is het gewoon geen kennis van zaken. Ik erger mij er niet aan, doe ik toch niet.

testcase
door testcase - Feb 13, 2013 om 00:39
189 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:41]Ik zie helaas vaak dat forumgebruikers een complete posting quoten zonder eigen commentaar toe te voegen.

Ik vind dat totaal niet kunnen.

ikbenik
door ikbenik - Feb 13, 2013 om 00:41
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=testcase schreef op woensdag 13 feb 2013, 00:39][quote=ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:41]Ik zie helaas vaak dat forumgebruikers een complete posting quoten zonder eigen commentaar toe te voegen.

Ik vind dat totaal niet kunnen.
Dat bedoel ik dus.

ma
door marnix1 - Feb 13, 2013 om 07:47
256 Antwoorden / 22 Vragen

Hmm, Het betekent toch, indien niet per ongeluk gedaan, dat de herhaler het met de quote eens is?
Zie ik veel ,ook op andere fora.
Wat me meer ergert is dat mense iets quoten en dan reageren "in" de quote ,zodat je niet meer ziet wie wat nu schreef.

ma
door marnix1 - Feb 13, 2013 om 08:31
256 Antwoorden / 22 Vragen

menseN

freya
door freya - Feb 13, 2013 om 10:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^^:

Die 'edit'-knop is al lang en breed besproken met de redactie en er is 'ons' al lang geleden beloofd dat er een 'edit'-knop zou komen en dat die dan inderdaad maar een korte tijd werkzaam zou zijn.

Helaas, ze beloven daar veel bij de redactie, maar daden, ho maar......

Freya

pino123
door pino123 - Feb 13, 2013 om 11:09
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Wat je vaak niet opmerkt is dat er sprake is van een quote, waar tussen geschreven wordt.Verder zie ik het probleem niet zo. Tja indien iemand het stelselmatig doet is het forumvervuiling, maar daar is vaak geen sprake van.

ikbenik
door ikbenik - Feb 13, 2013 om 12:58
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=marnix1 schreef op woensdag 13 feb 2013, 07:47]Hmm, Het betekent toch, indien niet per ongeluk gedaan, dat de herhaler het met de quote eens is?

Zet er dan wat bij.

Complete postings quoten zonder commentaar slaat werkelijk nergens op.
Daar is quoten ook niet voor bedoeld.

inekel1953
door inekel1953 - Feb 13, 2013 om 13:49
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste ik ben ik,

zoals je zelf altijd schrijft in forum als het off topic is of niet om consumenten problemen of vragen gaat, moet je bij de redactie zijn.

Natuurlijk zijn er al eerdere geweest die de redactie hiervan op de hoogte hebben gebracht, toch er zullen wel belangrijkere werkzaamheden te doen zijn. Toch blijf de redactie schrijven, Wie weet komt het uit wat men wel eens zegt "de aanhouder wint"

M.vr.gr.,
Ineke L.

ikbenik
door ikbenik - Feb 13, 2013 om 14:05
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Offtopic:

@inekel1953:

Natuurlijk kan ik steeds de redactie aanschrijven.
Maar de redactie leest ook de topics.

Uit ervaring met een andere omroep (een provinciale omroep) weet ik dat als de redactie iets in het hoofd gehaald heeft, dat er dan zeer moeilijk communiceren is.

Het probleem is dat de redactie geen forumgebruikers zijn. Dus zij vinden dat het goed is, terwijl de forumgebruikers aangeven dat het niet goed is.
Komt ook nog bij dat een ontwerper van een website, dus de inhuis algemene ontwerper, nogal een bepaalde status heeft. Als die iets ontworpen heeft, dan kun jij als forumgebruiker aangeven dat zijn denkwijze niet klopt, maar daar wordt echt niet naar geluisterd.

Ik spreek uit ervaring.

Ik ben zelf forumbeheerder geweest bij een forum van een consumentenprogramma van een een provinciale omroep. En ik heb daar ook "ruzie" gehad met de ontwerper en redactie.

zoekster
door zoekster - Feb 13, 2013 om 14:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bij mij is het zo dat als ik eerst mijn eigen reactie neerzet en dan de quote wil toevoegen, mijn eigen reactie verdwijnt. Weet niet of dat bij jullie ook zo werkt (browser Chrome). Als je dan niet oplet en meteen op reageer klikt is je eigen verhaal verdwenen en hou je alleen de quote over.
Dus het kan ook zijn dat dat het euvel is waar veel nieuwe forumleden de mist mee ingaan.

ikbenik
door ikbenik - Feb 13, 2013 om 14:50
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 13 feb 2013, 14:07]Bij mij is het zo dat als ik eerst mijn eigen reactie neerzet en dan de quote wil toevoegen, mijn eigen reactie verdwijnt. Weet niet of dat bij jullie ook zo werkt (browser Chrome).
Heb ik ook.

Ik heb zelf veel ervaring met forumsoftware van PHPBB, en die kent problemen die hier zijn totaal niet.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 13, 2013 om 15:28
7196 Antwoorden / 3 Vragen

@@@
Zelf denk ik dat de redactie de preview beter vindt, de reden kan zijn dat als iemand iets schrijft wat een ander in het verkeerde keelgat schiet, het bewijs niet weggepoetst kan worden als erover geklaagd wordt.
Vr. gr.sjoppie

freya
door freya - Feb 13, 2013 om 15:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sjoppie schreef op woensdag 13 feb 2013, 15:28]@@@
Zelf denk ik dat de redactie de preview beter vindt, de reden kan zijn dat als iemand iets schrijft wat een ander in het verkeerde keelgat schiet, het bewijs niet weggepoetst kan worden als erover geklaagd wordt.
Vr. gr.sjoppie
Dat is op te vangen door de 'edit'-knop b.v. slechts 15 minuten actief te laten zijn. Lang genoeg om correcties te doen.
Maar zoals ik al eerder aangaf, dat is allemaal al met de redactie doorgesproken en er was toegezegd dat die 'edit'-knop er zou komen.....

Overigens, op de meeste fora kun je gedurende een korte tijd wijzigingen aanbrengen in je post, dus zo bijzonder is dat niet.

Freya

ri
door richard35 - Feb 14, 2013 om 16:26
204 Antwoorden / 37 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 13 feb 2013, 14:05]Offtopic:

@inekel1953:

Natuurlijk kan ik steeds de redactie aanschrijven.
Maar de redactie leest ook de topics.

Uit ervaring met een andere omroep (een provinciale omroep) weet ik dat als de redactie iets in het hoofd gehaald heeft, dat er dan zeer moeilijk communiceren is.

Het probleem is dat de redactie geen forumgebruikers zijn. Dus zij vinden dat het goed is, terwijl de forumgebruikers aangeven dat het niet goed is.
Komt ook nog bij dat een ontwerper van een website, dus de inhuis algemene ontwerper, nogal een bepaalde status heeft. Als die iets ontworpen heeft, dan kun jij als forumgebruiker aangeven dat zijn denkwijze niet klopt, maar daar wordt echt niet naar geluisterd.

Ik spreek uit ervaring.

Ik ben zelf forumbeheerder geweest bij een forum van een consumentenprogramma van een een provinciale omroep. En ik heb daar ook "ruzie" gehad met de ontwerper en redactie.

ikbenik
door ikbenik - Feb 14, 2013 om 17:11
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Dat bedoel ik dus.

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2013 om 18:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ikbenik,

Meestal of vaak gebeurt dit bij nieuwe deelnemers.
In voorkomende gevallen reageer ik dan met een 'handleiding'.
Het zou handig zijn als de cursor meteen aan het einde van een quote zou staan!
Dus dat de quote als een 'vast blokje' in het reageerveld kwam te staan.
Maar ja....
We zullen het er mee moeten doen.

Met vr.gr.

de eelco
door de eelco - Feb 15, 2013 om 11:17
607 Antwoorden / 92 Vragen

ja maar je kan je ook overal druk om maken.misschien zijn er mensen die niet precies weten hoe het 1 of ander werkt.

ikbenik
door ikbenik - Feb 15, 2013 om 11:53
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=de eelco schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:17]ja maar je kan je ook overal druk om maken.misschien zijn er mensen die niet precies weten hoe het 1 of ander werkt.

Ik heb wel vaker gezien dat als men ergens mee eens is dat men gewoon de gehele posting quote zonder enige commentaar toe te voegen.

Hoogst irritant.

Dat valt onder de categorie: ongeoorloofd quoten.

Als jij in een normaal gesprek iets zegt en iemand zegt steeds jou na als die ergens mee eens is, dus die persoon citeert iedere keer jouw uitspraken als iemand ergens mee eens is, zul jij ook op een gegeven moment aangeven dat het zeer irritant is en dat die papegaai beter op kan houden.
Dat is met quoten (dus citeren) hier hetzelfde.

Ik heb het niet over de momenten dat quoten fout gaat en dat je eigen tekst in de quote komt te staan.

Ik heb het over die mensen die alle postings waar men het mee eens is, geheel quote zonder commentaar te geven.
Dat vind ik niet kunnen en zeer irritant.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 15, 2013 om 12:13
7196 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:53][quote=de eelco schreef op vrijdag 15 feb 2013, 11:17]ja maar je kan je ook overal druk om maken.misschien zijn er mensen die niet precies weten hoe het 1 of ander werkt.

Ik heb wel vaker gezien dat als men ergens mee eens is dat men gewoon de gehele posting quote zonder enige commentaar toe te voegen.

Hoogst irritant.

Dat valt onder de categorie: ongeoorloofd quoten.

Als jij in een normaal gesprek iets zegt en iemand zegt steeds jou na als die ergens mee eens is, dus die persoon citeert iedere keer jouw uitspraken als iemand ergens mee eens is, zul jij ook op een gegeven moment aangeven dat het zeer irritant is en dat die papegaai beter op kan houden.
Dat is met quoten (dus citeren) hier hetzelfde.

Ik heb het niet over de momenten dat quoten fout gaat en dat je eigen tekst in de quote komt te staan.

Ik heb het over die mensen die alle postings waar men het mee eens is, geheel quote zonder commentaar te geven.
Dat vind ik niet kunnen en zeer irritant.

Hallo ikbenik,
ik ging er ook altijd vanuit dat er bij een kale quote een vergissing in het spel was, maar vind ook dat er bij een quote een antwoord hoort.
Vr. gr. sjoppie

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2013 om 12:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ikbenik,

.....Ik heb het over die mensen die alle postings waar men het mee eens is, geheel quote zonder commentaar te geven.
Dat vind ik niet kunnen en zeer irritant.
....

Daar had ik nog geeneens aan gedacht.
Waarschijnlijk omdat dit m.i. onzin is.
Ben het dus volledig met je eens dat dit dan achterwege gelaten moet worden.

Met vr.gr.

ikbenik
door ikbenik - Feb 15, 2013 om 14:09
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Een quote (dus citaat) doe je om een tekst te citeren en daar commentaar op te geven.
Niet om de gehele posting te herhalen.

Ik quote vaak bewust, omdat men dan gelijk kan zien waarop ik reageer.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 15, 2013 om 16:01
7196 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 15 feb 2013, 14:09]Een quote (dus citaat) doe je om een tekst te citeren en daar commentaar op te geven.
Niet om de gehele posting te herhalen.

Ik quote vaak bewust, omdat men dan gelijk kan zien waarop ik reageer.

ik weet niet hoe ik een gedeelte van een posting moet quoten ikbenik, daarom geef ik dat gedeelte voor de duidelijkheid maar in italic aan. Ben al blij dat ik door Edrick weet dat ik 2x achter quote moet enteren .
Vr.gr. sjoppie

ikbenik
door ikbenik - Feb 15, 2013 om 16:25
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 15 feb 2013, 16:01]ik weet niet hoe ik een gedeelte van een posting moet quoten ikbenik, daarom geef ik dat gedeelte voor de duidelijkheid maar in italic aan.
Is ook lastig.

[quote=sjoppie schreef op vrijdag 15 feb 2013, 16:01]
Ben al blij dat ik door Edrick weet dat ik 2x achter quote moet enteren .
Vr.gr. sjoppie
Klopt.

Wat ik altijd doe:

Eerst de beginquote regel kopiëren:

{quote=sjoppie schreef op vrijdag 15 feb 2013, 16:01}

En overal neerzetten waar ik dat wil hebben. Op die manier snijd ik de tekst in stukken.

Waar ik de quote wil eindigen, zet ik de eindquote regel neer:

{/quote}

Waarna ik dan de eigen tekst er tussen zet.

Dan krijg je als voorbeeld:

{quote=sjoppie schreef op vrijdag 15 feb 2013, 16:01}

ik weet niet hoe ik een gedeelte van een posting moet quoten ikbenik, daarom geef ik dat gedeelte voor de duidelijkheid maar in italic aan. {/quote}
Is ook lastig.

{quote=sjoppie schreef op vrijdag 15 feb 2013, 16:01}
Ben al blij dat ik door Edrick weet dat ik 2x achter quote moet enteren .
Vr.gr. sjoppie {/quote}

Voor alle duidelijkheid: ik heb de [ ] vervangen door { }, omdat anders die commando's niet zichtbaar zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 15, 2013 om 16:36
7196 Antwoorden / 3 Vragen

Dank u wel ikbenik, zal het toepassen.
Om te oefenen zal ik even droogquoten.
Vr. gr. sjoppie.

inekel1953
door inekel1953 - Feb 15, 2013 om 18:22
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste ikbenik,

Nee, ik quote die hele lap tekst niet van "vrijdag 15 feb 2013, 16:25"
Het zou wel handig zijn als dat onder een kopje "Handleiding bij een reactie op het forum" o.i.d.komt te staan.

M.vr.gr.,
Ineke L.

chris74
door chris74 - Feb 21, 2013 om 12:34
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik zit me meer te ergeren aan topics die zomaar ergens neer gekwakt worden terwijl het topic daar helemaal niet over gaat. VB. Het gaat over een kledingkast en wordt neergezet onder auto en vervoer..