ma
door marijkehans Jul 12, 2009 om 12:21
Elektronica & tv

Geluid van dvd-speler loopt niet synchroon met tv

Ik heb een Philips LCD tv en diverse externe apparaten (van andere merken) zoals een hd-dvd-speler. Nu loopt het beeld en geluid bij het afspelen van een dvd niet synchroon. De dvd-speler is via HDMI op de tv aangesloten. Wat moet ik hier aan doen?

7818 9 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Jul 12, 2009 om 12:31
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo marijkehans: Als dit een homecinemaset is, of als u een extern homecinemaversterker heeft aangesloten op de dvd-speler: Zet het volume op uw tv uit. U zult merken dat het geluid nu wel sychroon te horen is,over al de boxen, succes.

Groet. Henri

nanne_1
door nanne_1 - Jul 13, 2009 om 13:04
22 Antwoorden / 8 Vragen

wij hebben het ook geregeld.als we de dvd speler even op pauze zetten loopt alles weer okee.

ro
door robbo44 - Jul 13, 2009 om 15:31
7 Antwoorden / 4 Vragen

Dit is een bekend euvel bij sommige HD Spelers, de meeste spelers hebben dan ook een optie dat u het geluid kunt regelen met de optie HDTV audio synchronisatie. Mocht dit niet op uw speler zitten kunt u misschien eens kijken of het instellen van de vertragingstijden naar de speakers toe een positieve invloed hebben.

Succes ermee!

ja
door jank - Jul 13, 2009 om 16:10
168 Antwoorden / 8 Vragen

Probeer voor de aardigheid de hoofdtelefoonaansluiting, om uw home-cinemaset aan te sluiten. Ook dan is het synchroonprobleem vaak verholpen.
En er zit op home-cinemasets ook vaak een aydiocontrol.

ja
door jank - Jul 13, 2009 om 16:13
168 Antwoorden / 8 Vragen

Aanvulling: ik bedoel de hoofdtelefoonaansluiting van uw televisie. En kijk eens op Kieskeurig, daar is het probleem ook met enige regelmaat genoemd. Onder LCD kijken en met name Samsung wordt nog wel eens genoemd.

ed
door edvanelk - Jul 13, 2009 om 22:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een veel voorkomend euvel. Ikzelf heb een Philips 42PFL9703 in combinatie met een Cambridge versterker en Sony Blu Ray en Sony dvd recorder. Op de Philips website wordt dit probleem ook erkend. De beeldprocessing neemt zoveel tijd in beslag dat het beeld achterloopt bij het geluid. Philips geeft aan dat dit circa 200 milliseconden bedraagt. Vaak kan je deze vertraging instellen op je versterker of blu ray/dvd speler. Als dit niet mogelijk is, kan je als laatste redmiddel op de TV de "HD Natural Motion" lager of geheel uitzetten.

jdm
door jdm - Jul 13, 2009 om 23:00
11 Antwoorden / 0 Vragen

Is de dvd speler heel toevallig van het merk LG, want van dat merk heb ik een home cinema set gehad met hetzelfde probleem.

Het probleem werd veroorzaakt door een interne processor oid, ook toen ik die set had omgeruild voor een duurdere van LG het probleem bleef hetzelfde

kiran
door kiran - Jul 13, 2009 om 23:33
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@marijkehans

Ook ik heb een Philips Lcd tv en de diverse externe apparaten zijn hier ook niet allemaal van hetzelfde merk. Hier geen last van. Moet wel zeggen, mijn hdd is niet digitaal dus zit met scart ipv hdmi. Weet niet of dat ook nog enig verschil maakt. (lijkt me niet, maar ja)

Kijk nog eens in je gebruiksaanwijzing van de tv. Er moet iets in staan over synchronisatie beeld en geluid van externe apparaten.

Heb je ook al gekeken wat er gebeurt als je je tv handmatig via het menu, inplaats van STB op hd/dvd zet? (Alhoewel de tv dat uit zichzelf zou moeten doen)

ma
door maasakker - Jul 14, 2009 om 13:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marijke,

Ook ik heb hier last van gehad. Ik heb een Philips lcd tv en een Denon Home Theater System. De mensen van Expert hebben dit uitstekend opgelost voor mij dmv het plaatsen van aanvullende software in het HTS. Met deze software is het mogelijk om het geluid te vertragen zodat dit weer synchroon gaat lopen met het beeld. Nu werkt het uitstekend. Ik heb van Expert wel begrepen dat dit veelvuldig voorkomt bij met name 100hz tv's, en als jouw muzieksysteem geen delay mogelijkheid heeft kun je dit niet op elkaar afstemmen. Let wel: het niet synchroon lopen komt alleen voor als de apparatuur met elkaar verbonden is dmv HDMI. Sluit je het op de ouderwetse manier op elkaar aan, dan loopt beeld en geluid wel synchroon. Ik zou dus zeggen: Raadpleeg de winkelier, als het goed is weet die een oplossing.

Succes er mee!