ri
door riabossse Dec 14, 2009 om 14:57
Elektronica & tv

Gigaset dect telefoon siemens ontvangt niet

1 jaar geleden heb ik een gigaset sl370/375 aangeschaft.
sinds eind november ontvang ik geen telefoontjes meer.
Lekker rustig, maar ben ook niet meer bereikbaar.
Van de helpdesk van Siemens kreeg ik een oplossing, het basis station te resetten, maar ook dit gaf geen oplossing
Als ik mijn eigen nummer bel, krijg ik de melding dat dit nr is doorgeschakeld. Op de handset bij netdiensten, zie ik dat alle oproepen zijn doorgeschakeld en deze krijg ik niet uit.
Wie oh wie weet hoe ik dit op kan lossen. Helaas heb ik maar 1 vaste telefoon en kan dus niet controleren of het aan Ziggo ligt of aan de telefoon

met vriendelijke groeten

Ria

10025 17 Rapporteer

birdies
door birdies - Dec 14, 2009 om 15:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Blijkbaar heb jij (of een huisgenoot) het toestel ooit doorgeschakeld (bewust of onbewust) naar een ander nummer; deze doorschakeling moet je dan opheffen.

ri
door riabossse - Dec 14, 2009 om 15:44
7 Antwoorden / 2 Vragen

hallo Birdies,
Dat is nu juist het probleem, als ik dit uitschakel, moet ik het verzenden en krijg ik te horen dat deze dienst reeds is uitgeschakeld #22#.
Maar als ik dan terug kijk, staat het nog steeds op "aan"

met vriendelijke groeten
Ria

birdies
door birdies - Dec 14, 2009 om 15:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........het basis station te resetten........ Ook al geprobeerd de handset te resetten?

ri
door riabossse - Dec 14, 2009 om 16:00
7 Antwoorden / 2 Vragen

dit zojuist gedaan en ook dat heeft geeft resultaat, als ik met mijn mobiel bel,krijg ik nog steeds de normale oproep toon, maar op de handset geen reactie

ik word er enigszins radeloos van.

birdies
door birdies - Dec 14, 2009 om 16:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als je de batterijen er uit haalt, zijn de instellingen er uit (maar ook de contacten natuurlijk). Mag aannemen dat daarmee het probleem dan wordt opgelost.

ri
door riabossse - Dec 14, 2009 om 16:26
7 Antwoorden / 2 Vragen

helaas, ook dit werkt niet.
Mag ik nu aannemen dat het toestel defect is?

groet en dank voor al het meedenken tot nu toe

bloedkoraal
door bloedkoraal - Dec 14, 2009 om 16:48
38 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of je een typfout maakt, maar uitschakelen is niet #22# maar #21#.

ri
door riabossse - Dec 14, 2009 om 16:53
7 Antwoorden / 2 Vragen

ook #21# is succesvol uitgeschakeld

toolboy
door toolboy - Dec 14, 2009 om 17:12
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=riabossse schreef op maandag 14 dec 2009, 16:26]helaas, ook dit werkt niet.
Mag ik nu aannemen dat het toestel defect is?

groet en dank voor al het meedenken tot nu toe

Dat mag u aannemen,het kan zo zijn dat de software in de telefoon in de war is.

T

dirck
door dirck - Dec 14, 2009 om 20:05
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Op blz.19 onder Algemene oproepdoorschakeling zie je dit staan onder het kopje Status:
Oproepdoorschakeling in-/uitschakelen. (hier kies je voor uitschakelen)
Displaytoets Verstrn indrukken.
Na de melding de verbreektoets indrukken.

Handleiding Gigaset SL370

Handleiding Siemens Gigaset SL370/SL375
Even klikken op (Nederlands 1,29 mb)

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Dec 14, 2009 om 20:14
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie dat er een foutmelding verschijnt als je op de eerste link klikt.
Maar als je dan even met de linkermuisknop klikt in het adresvenster (zodat de link blauw wordt) en dan op Enter drukt, dan krijg je de handleiding wel te zien.

Als het dan nog niet lukt met het uitschakelen, dan zou ik toch eens een andere telefoon proberen.
Misschien dat 1 van je buren nog een telefoon over heeft die je even mag gebruiken.
Ook in kringloopwinkels liggen altijd een hele hoop telefoons voor nog geen €5 te koop.

ri
door riabossse - Dec 14, 2009 om 20:24
7 Antwoorden / 2 Vragen

Dag Dirk,
Je zult het misschien niet geoven, maar ik heb dit ook geprobeerd, daar ben ik mee begonnen. Als ik verstuur krijg ik de #21# in de display en de stem die zegt dat die: "uw dienst is reeds succesvol uitgeschakeld."
kijk ik daarna weer zoals op pag 19 in: netdiensten- alle gesprekken-doorschakelen-status:- zet ik op uit - verstr- krijg ik weer de zelfde melding.

Basis + handset set, gereset, batterij eruit gehad, internet al dagen afgespeurd en nu ben ik hier.

Ik weet het niet meer.

groetjes
Ria

akkefiet
door akkefiet - Dec 14, 2009 om 21:15
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Bel ook even met de Ziggo helpdesk
* 0900-1884 (€ 0,10 per minuut).
* ma – vr: 08:00 – 22:00 uur
* weekend: 09:00 – 22:00 uur

Daar moeten ze ook van de Gigaset afweten, want die hebben ze zelf in de verkoop.

Vr.gr. AF

dirck
door dirck - Dec 14, 2009 om 21:27
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je trouwens al eens ingelogd op Mijn Ziggo?
Daar kun je ook de telefooninstellingen wijzigen.
Want misschien gebruikt Ziggo helemaal geen #21# maar een andere code om de doorschakeling te beëindigen.
Of misschien kun je dit zelfs in het Ziggo modem wijzigen.

Hoe kan ik mijn telefooninstellingen wijzigen?
Je kunt de telefooninstellingen wijzigen via Mijn producten onder Mijn Ziggo of via het interactieve telefoonmenu van onze Klantenservice 0900-1884 (€ 0,10 per minuut)
> Naar Mijn Ziggo
> Naar Hulp

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Dec 14, 2009 om 21:35
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ria,

Ik lees net de Handleiding telefonie (PDF) door en daar staat inderdaad dat het #21# is.
Vreemd dat het dan niet lukt.
Ik zou daarom toch eens een andere telefoon aansluiten om te checken of het dan wel mogelijk is om telefoontjes te ontvangen.

Groet, Dirck

akkefiet
door akkefiet - Dec 15, 2009 om 16:51
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Schiet me nog iets simpels te binnen:

Check het telefoonsnoer ook eens: zitten de stekkertjes er wel goed in?
Je weet maar nooit....

AF

ri
door riabossse - Dec 18, 2009 om 17:07
7 Antwoorden / 2 Vragen

hallo allemaal,

bedankt voor alle suggesties en reacties. Het is opgelost. Bij ziggo stond iets verkeerds en na resetten van diverse... opgelost

nogmaals bedankt

Ria