mo
door moesje57 Sep 30, 2011 om 22:48
Elektronica & tv

Guide Plus+

Wij hebben een dvd recorder van Sony met Guide Plus+ (electronische programma gids). 2 Keer per dag haalt hij de nieuwe programmagegevens binnen, maar sinds maandag 26 sept. gebeurd dit niet meer en kunnen we niet meer via Guide Plus+ opnemen. Ook vrienden van ons in dezelfde stad (Spijkenisse) hebben hetzelfde probleem en ook bij hun worden de gegevens niet meer binnen gehaald. Mijn vraag: "Hebben meer mensen hier problemen mee?"
Weet iemand hier meer over, want wij hebben hier nergens iets over gelezen of er evt. een storing is of dat het helemaal niet meer doorgegeven wordt.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie

5624 14 Rapporteer

ru
door rupert_1 - Oct 1, 2011 om 16:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon in Ridderkerk en heb vanaf dezelfde datum hetzelfde probleem. Ik gebruik het signaal van UPC maar kan noch op hun website noch op die van guide plus+ informatie vinden over problemen.

ge
door george68 - Oct 1, 2011 om 23:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon in Vlaardingen en heb sinds maandag 26/9 hetzelfde probleem .
Helaas dus geen mogelijkheid meer om op te nemen.
Hoe wordt dit opgelost?

th
door theoben - Oct 3, 2011 om 16:16
5 Antwoorden / 2 Vragen

bij mij hetzelfde het apparaat(sony) zelfs voor reparatie aan geboden maar er mankeert niets aan.
woon in hellevoetsluis, heb upc een mail gestuurd maar geen antwoord.
met sony gebeld en die zeggen dus dat de provider de stekker er uit heeft getrokken

mo
door moesje57 - Oct 3, 2011 om 19:48
6 Antwoorden / 3 Vragen

Allemaal bedankt voor jullie antwoord. Heb nog even op de site van Guide Plus+ gekeken ( www.europe.guideplus.com) en kwam het volgende tegen:

IMPORTANT NOTICE
Changes affecting your use of GUIDE Plus+

As part of the ongoing transition to Digital broadcasting, Analogue broadcast is gradually been switched off across Europe.

In order to see how this could effect you please select your country:

France
United Kingdom
Italy

GUIDE Plus+ Customer Service

Belachelijk dat Guide Plus+ zomaar, zonder mededeling, de stekker eruit heeft gehaald.

Gr
moesje57

ha
door handhaving - Oct 4, 2011 om 11:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat niet dat guide plus voor Nederland gestopt is!! (wel in frankrijk, engeland en italie)

Ik heb bovendien informatie gekregen dat er een storing is op dit moment bij UPC(ontdanks dat dit eerder naar mij is ontkend door UPC)
Ik woon overigens ook in Spijkenisse

Groeten Ed.

=moesje57 schreef op maandag 3 okt 2011, 19:48: Allemaal bedankt voor jullie antwoord. Heb nog even op de site van Guide Plus+ gekeken ( www.europe.guideplus.com) en kwam het volgende tegen:

IMPORTANT NOTICE
Changes affecting your use of GUIDE Plus+

As part of the ongoing transition to Digital broadcasting, Analogue broadcast is gradually been switched off across Europe.

In order to see how this could effect you please select your country:

France
United Kingdom
Italy

GUIDE Plus+ Customer Service

Belachelijk dat Guide Plus+ zomaar, zonder mededeling, de stekker eruit heeft gehaald.

Gr
moesje57

th
door theoben - Oct 4, 2011 om 16:37
5 Antwoorden / 2 Vragen

aan handhaving:
hoe kom je aan de info dat er een storing is bij upc?
dit duurt dan wel erg lang
gr r

th
door theoben - Oct 4, 2011 om 19:56
5 Antwoorden / 2 Vragen

hoera: ik zie nu op mijn tv guide dat de netten 1 2 3 enz er weer in staan misschien
een nachtje slapen en dan werkt het weer?

mo
door moesje57 - Oct 4, 2011 om 20:05
6 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=theoben schreef op dinsdag 4 okt 2011, 17:23]hoera: ik zie nu op mijn tv guide dat de netten 1 2 3 enz er weer in staan misschien
een nachtje slapen en dan werkt het weer?

beste theoben,

Jaaaaa.......hier doet Guide Plus+ het ook weer, althans, de zenders staan er weer in. Nu maar afwachten of de gegevens er weer in komen.

Bedankt allemaal

gr. moesje57

th
door theoben - Oct 4, 2011 om 20:16
5 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb het gezien... afwachten maar
nog 1 nachtje slapen???

ru
door rupert_1 - Oct 5, 2011 om 18:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, sinds gisteren werkt het ook weer bij mij. Had eerder nog een bericht naar UPC gestuurd en kreeg binnen een dag antwoord dat het verholpen zou worden, en ja hoor het werkt weer zoals gewend. Jammer van alle tijd die ik er in had gestoken om alles te resetten, maar uiteindelijk ben ik weer blij dat het werkt. Het is toch best wel een handig systeem. Ik hoop dat ook bij jullie alles weer 100% is.

mo
door moesje57 - Oct 5, 2011 om 19:27
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo allemaal,

Hier werkt gelukkig ook alles weer naar behoren. Inderdaad een heel handig systeem om op te nemen.

gr. moesje57

ha
door handhaving - Oct 6, 2011 om 18:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had eurosport gebeld, daarna is het balletje gaan rollen dat er een storing bij upc bleek te zitten ondanks hun eerdere ontkenning(upc dus) aan mij

=theoben schreef op dinsdag 4 okt 2011, 16:37: aan handhaving:
hoe kom je aan de info dat er een storing is bij upc?
dit duurt dan wel erg lang
gr r

by
door bytheway - Oct 7, 2011 om 02:20
32 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is het ingestelde kanaal gewijzigd waarop Guide+ binnenkomt. Bij mij was het geen enekel probleem me.

willem-a
door willem-a - Oct 8, 2011 om 23:35
63 Antwoorden / 0 Vragen

Er was inderdaad een probleem bij UPC. Echter werd dat niet door hen bevestigd. Desondanks werd er toch aan het probleem gewerkt. Deze vraag is ook elders aan me voorgelegd, waarbij ik in eerste instantie heb aangegeven de instellingen op de recorder na te zien. Ook was ik bang dat men inmiddels was gestopt met het doorgeven van EPG/Guide voor het analoge signaal, maar dit blijkt nog te werken. Bij de mensen die tevens dit probleem hadden, werkt alles weer als vanouds, maar door het verminderen van het analoge zenderaanbod, of het zelfs verdwijnen daarvan, wordt een recorder met analoge tuner steeds minder aantrekkelijk. Het is daarom in ieder geval raadzaam deze op een decoder aan te sluiten. Je kan op diverse sites voor een klein prijsje een simpele decoder vinden, en mits alles goed wordt aangesloten en ingesteld, kun je niet alleen ook de digitaal aangeboden zenders opnemen, maar ook in een hogere kwaliteit dan direct vanaf de kabel. Met een 2e decoder is het tevens mogelijk een andere zender te bekijken dan op dat moment wordt bekeken.

Willem.