discovery
door discovery Jul 23, 2011 om 14:26
Elektronica & tv

HD dvdrecorder neemt niet digitaal op

Hallo,

Ik heb een Sony HD dvdrecorder en een Samsung full HD televisie. Ik heb de dvdrecorder dmv HDMI kabel aangesloten op de tv.
Echter als ik programma's opneem is het altijd analoog.
We hebben het ook nog via een extra scartkabel geprobeerd maar dat maakte ook geen verschil.
Doe ik iets verkeerd of is het gewoon onmogelijk om digitaal op te nemen als je zelf een andere zender bekijkt?
Graag advies voor deze leek op dit gebied.

Vriendelijke groet,
Discovery

5602 22 Rapporteer

rj
door rjw - Jul 23, 2011 om 15:47
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Het zou kunnen dat de uitzendingen beveiligd zijn, zodat je ze niet kunt opnemen.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 23, 2011 om 16:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u een module voor digitaal?
Zo ja dan is het onmogelijk om via de module een digitale opname te maken dat kan u alleen maar via een hd decoder.Via de TV opnemen lukt dus niet. Analoog word n.l. vid de een kabel aftakking naar de recorder ge stuurt .

discovery
door discovery - Jul 23, 2011 om 19:20
91 Antwoorden / 23 Vragen

@ Valerius

Ik heb een Humax decoder om digitale televisie te ontvangen, dus geen CI-cam module.
In de handleiding kan ik er ook niets over terugvinden.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Discovery

birdies
door birdies - Jul 23, 2011 om 20:59
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Het is met de recorder niet mogelijk digitaal een programma op te nemen en tegelijkertijd naar een ander digitaal programma te kijken.

Als je dat wilt, zul je een Cisco 8485, een Humax 5050C/5200 of een Samsung SMT-C7140 moeten aanschaffen.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 23, 2011 om 22:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=discovery schreef op zaterdag 23 jul 2011, 19:20]@ Valerius

Ik heb een Humax decoder om digitale televisie te ontvangen, dus geen CI-cam module.
In de handleiding kan ik er ook niets over terugvinden.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Discovery

Dan zal je achterop de Humax 2 scart aansluitingen zien 1 gaat nar je TV de tweede naar je hd recorder. Je kan dus daarmee op nemen en kijken naar een analoge zender.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 23, 2011 om 22:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nog even een aanvulling bij mijn recorder komt er een menu te voorschijn via welke aansluiting je wilt opnemen, dan krijg je de keuze TV, Scart,AV . Dan moet ik scart kiezen ook al zit er een HBMI kabel tussen.IK weet niet of dat ook bij u Sony is.De mijne is een medion, en kandus wel digitale zenders opnemen

discovery
door discovery - Jul 23, 2011 om 22:58
91 Antwoorden / 23 Vragen

@ Birdies

Dat vermoeden had ik dus al, vandaar deze mogelijkheid ook al in mijn vraagstelling gezet. Een andere decoder gaat het niet worden dus dan maar laten zoals het is.

@ Valerius

Ik heb idd twee scart aansluitingen achterin de decoder zitten, een gaat naar de tv en de ander naar de dvdrecorder.
Maar zoals ik hieruit begrijp kan ik OF digitaal kijken en dan wordt er analoog opgenomen, OF ik neem digitaal op en kan dan alleen analoog kijken.
Maar hoe dan ook, het lost dan niets op, dan moet ik altijd één ding analoog bekijken.
Verbeter me maar als ik dit niet goed zie.
Vandaar waarschijnlijk ook dat ik er in de handleiding niets over kan vinden.
Eén ding is me nu dus wel duidelijk, ik hoef hier mijn hoofd niet verder meer over te breken. :-)

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie aanwijzingen.

PS. Ik krijg geen menu om te kiezen hoe ik wil opnemen, maar dat maakt in dit geval ook niet meer uit.

Vriendelijke groet,
Discovery

..
door ... - Jul 23, 2011 om 23:36
104 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt wel digitale kanalen opnemen maar dat is analoog signaal!
Daar zit het probleem...

Een HDMI kabel op een computer aansluiten zou de oplossing zijn.
Dan moet die wel een HDMI of DVI met verloop snoer hebben.
Ook geen windows XP, Vista of 7 maar Linux Ubuntu of gelijkwaardige pakken
want die herkend de beveiliging tegen digitaal opnemen niet.

Mijn buren hebben dit dus al werkend staan.
Dan kun je wel digitaal opnemen op DVD max 1 uur of Bleu Ray, en dat is erg duur.
Ook opslaan op 2 Tb harde schijf is mogelijk.
Dus alleen op die manier kun je Digitaal nu opnemen.
De overige hebben ondanks hun HDMI kabel een Scartkabel niveau als kwaliteit helaas.

börgemeister
door börgemeister - Jul 23, 2011 om 23:40
506 Antwoorden / 25 Vragen

Die Sony moet ook wel een (geactiveerde) smartcard bevatten, anders heeft het geen zin.

discovery
door discovery - Jul 23, 2011 om 23:47
91 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=börgemeister schreef op zaterdag 23 jul 2011, 23:40]Die Sony moet ook wel een (geactiveerde) smartcard bevatten, anders heeft het geen zin.

Van een smartcard in een gewone dvdrecorder (geen decoder waar je mee kan opnemen) heb ik nog nooit gehoord!

birdies
door birdies - Jul 24, 2011 om 04:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=discovery schreef op zaterdag 23 jul 2011, 23:47][quote=börgemeister schreef op zaterdag 23 jul 2011, 23:40]Die Sony moet ook wel een (geactiveerde) smartcard bevatten, anders heeft het geen zin.

Van een smartcard in een gewone dvdrecorder (geen decoder waar je mee kan opnemen) heb ik nog nooit gehoord!

Ik ook niet, want recorders met smartcard bestaan natuurlijk niet.

Je conclusie is juist.

..
door ... - Jul 24, 2011 om 12:49
104 Antwoorden / 2 Vragen

Een kaartlezer in TV kan niet opnemen.

Een losse kast met kaartlezer en daar de HDMI van de PC op aansluiten wel.

Dus stel die digitale kast met geactiveerde kaart op juiste kanaal en deze denkt dat er een TV aan vast zit

Wel is wegens de beveiliging in plaats van Windows een Linux versie nodig als bijvoorbeeld Ubuntu.
Maar ook de lichtere en snelle Lubuntu of Puppy Linux voor erg oude PC is mogelijk.
Linux herkend de beveiliging niet en zal dus alles gewoon opnemen.

Dus hij staat tussen de decoder kastje met kaart en de TV in, en met een HDMI in en uitgang zal hij het gewoon doorgeven.
Ook als je PC uit staat kun je dus gewoon kijken.

marco275
door marco275 - Jul 25, 2011 om 13:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=discovery schreef op zaterdag 23 jul 2011, 14:26]Hallo,

"Ik heb een Sony HD dvdrecorder."

Vriendelijke groet,
Discovery

Hier gaat het volgens mij al mis, een DVD recorder is per definitie al geen HD.
Eventueel opgenomen HD uitzendingen worden dan op DVD kwaliteit opgenomen en niet in HD. Hiervoor zul je dan een HD recorder moeten aanschaffen.

la
door lammens - Jul 25, 2011 om 13:11
12 Antwoorden / 1 Vragen

haalt u geen twee dingen door elkaar.
Een HD recorder, staat meestal voor Hard Dics en niet voor HD van high devenition waar programma's in uitgezonden worden.

sm
door smeenk54 - Jul 25, 2011 om 13:15
19 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb satellite ontvangts en kan met de harde schijf wel in HD opnemen en weergeven in uitstekende kwaliteit maar met de DVD kan het alleen in SD dus niet in HD.

discovery
door discovery - Jul 25, 2011 om 13:44
91 Antwoorden / 23 Vragen

Hier gaat het volgens mij al mis, een DVD recorder is per definitie al geen HD.
Eventueel opgenomen HD uitzendingen worden dan op DVD kwaliteit opgenomen en niet in HD. Hiervoor zul je dan een HD recorder moeten aanschaffen.

@ Marco275

Volgens mij gaat het hier helemaal niet al mis, mijn dvd recorder is wel degeleijk een HD recorder! Ik denk dat je zelf een denkfout maakt door HD met digitaal te verwarren. Ik heb het nergens gehad over HD opnemen maar digitaal opnemen met een HDMI/Scartkabel.

@ Lammens

Ik haal het niet door elkaar. het is inderdaad een Hard Disc recorder maar ook High Definition. Dus deze recorder kan volgens de gegevens digitaal opnemen.

wvr77
door wvr77 - Jul 25, 2011 om 14:21
27 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=discovery schreef op zaterdag 23 jul 2011, 14:26]Hallo,

Ik heb een Sony HD dvdrecorder en een Samsung full HD televisie. Ik heb de dvdrecorder dmv HDMI kabel aangesloten op de tv.
Echter als ik programma's opneem is het altijd analoog.
We hebben het ook nog via een extra scartkabel geprobeerd maar dat maakte ook geen verschil.
Doe ik iets verkeerd of is het gewoon onmogelijk om digitaal op te nemen als je zelf een andere zender bekijkt?
Graag advies voor deze leek op dit gebied.

Vriendelijke groet,
Discovery

Beste Discovery,

Ik hoop hier mee aan te vullen ipv de antwoorden te herhalen. :-)

Even een vraag, welke humax heeft u?

En het kanaal wat u op neemt, wordt dit ook in HD formaat door gegeven?
U heeft op de humax (digitale kabelontvanger?) een 2e scart, in de regel is dit voor een recorder, verbind deze eens met de input scart van uw dvd recorder.

Graag uw bevindingen, zodat ik verder mee kan denken..

Succes!

domantwoord
door domantwoord - Jul 25, 2011 om 16:51
192 Antwoorden / 0 Vragen

Wat denken jullie van een Blu Ray recorder...........die hebben ze niet voor niets verzonnen hoor ..

discovery
door discovery - Jul 25, 2011 om 20:06
91 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=wvr77 schreef op maandag 25 jul 2011, 14:21]
Beste Discovery,

Ik hoop hier mee aan te vullen ipv de antwoorden te herhalen. :-)

Even een vraag, welke humax heeft u?

En het kanaal wat u op neemt, wordt dit ook in HD formaat door gegeven?
U heeft op de humax (digitale kabelontvanger?) een 2e scart, in de regel is dit voor een recorder, verbind deze eens met de input scart van uw dvd recorder.

Graag uw bevindingen, zodat ik verder mee kan denken..

Succes!

@ wvr 77

Het is prettig weer eens een zinnige reactie te lezen en die inderdaad niet in herhaling valt. :-)

Ik heb een Humax IRHD 5000C decoder.

Ik ben een leek wat dit soort dingen betreft maar heeft het uitzenden/ontvangen in HD te maken met digitaal kijken?
Want gewoon tv kijken via mijn decoder is altijd een digitaal beeld, ook als het niet in HD wordt uitgezonden. Vandaar dat ik dacht dat het misschien ook moest kunnen bij het opnemen. Ik hoef de opnames ook niet in HD te hebben, met alleen D(igitaal) ben ik al heel blij.

Dat van de scartkabel zal ik voor de zekerheid nog een keer nakijken maar dat kan pas morgen.
In ieder geval alvast bedankt!

Discovery

discovery
door discovery - Jul 30, 2011 om 14:06
91 Antwoorden / 23 Vragen

Ik ben eruit! Het kan niet.

Voor de serieuze helpers zal ik uitleggen wat mijn bevindingen zijn.

Na vele stoeipartijen met kabels, afstandbedieningen en gebruiksaanwijzing ben ik er uiteindelijk achter gekomen dat alle kabels goed waren aangesloten maar dat ik via de instellingen van de dvdrecorder de HD decoder kan aan/uitschakelen. Daardoor kan de dvdrecorder bij "aan" corrensponderen met de decoder waardoor deze digitaal zal opnemen, maar als je tegelikjkertijd ook tv wil kijken moet dat analoog. Daar schiet je dus niets mee op. Als de de instelling op "uit" staat gaat het precies andersom. Dus hoe dan ook, het is onmogelijk om tegelijkertijd digitaal tv te kijken en op te nemen. Een van beide zal dan sowieso analoog zijn.
De enige mogelijkheid om digitaal op te nemen is geen andere zender te bekijken. Maar ja, dan hoef ik het ook niet op te nemen. :-)

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegt en bedank iedereen die hier een serieuze bijdrage heeft geleverd.

Groet Discovery

birdies
door birdies - Jul 30, 2011 om 14:09
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Dus hoe dan ook, het is onmogelijk om tegelijkertijd digitaal tv te kijken en op te nemen. Een van beide zal dan sowieso analoog zijn..........

Vlg mij was dat een week geleden al duidelijk?

discovery
door discovery - Jul 31, 2011 om 13:55
91 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 30 jul 2011, 14:09].......Dus hoe dan ook, het is onmogelijk om tegelijkertijd digitaal tv te kijken en op te nemen. Een van beide zal dan sowieso analoog zijn..........

Vlg mij was dat een week geleden al duidelijk?

Een week geleden schreef ik dat ik wel het vermoeden had dat het niet kon, maar aangezien er toch diverse andere reacties op kwamen heb ik dat toch uitgeprobeerd.
Inmiddels weet ik nu zeker dat het niet kan, vandaar mijn eindconclusie!

En ik wilde het alleen maar terugkoppelen naar de adviseurs zodat die niet het gevoel krijgen dat ze voor piet snot proberen te helpen!
Hoe vaak gebeurt het niet dat een TS geen reactie meer geeft nadat er vele mensen proberen te helpen!

Groet Discovery