Goeden avond ik moet binnenkort mijn Humax/panasonic recorder vervangen . Er wordt geen EPG gegevens meer verstrekt voor de panasonic (sinds 1 jan 2017) Ik kan bij Ziggo overstappen naar de Horizon box. Heb alle reacties gelezen van februari 2016 gelezen. De vraag is : is de Horizon verbeterd sinds vorig jaar? Buurman heeft deze blox sind aug 2016 en bevalt prima. Nog nader onderzocht via Google maar daar waren de reacties nog ouder. ie kan mij hier in op weg helpen? groet Bert
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ik heb al eerder op een soortgelijke vraag geantwoord en werd bijna voor gek versleten omdat wij thuis echt idolaat zijn van de Horizonbox. Soms nemen we meerdere programma's tegelijkertijd op en dat gaat prima. Wij storen ons maar aan 1 ding en dat is dat de informatiebalk minimaal 5 seconden in beeld blijft 2 seconden was genoeg geweest. Maar goed dit is ook het enige wat wij erop aan te merken hebben. Ook terugkijken van niet opgenomen programma's gaat goed.
door gettyFeb 2, 2017 om 08:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen
Voor die 5 sec is een trucje omdat op te lossen. Weet even niet meer hoe, ga even hard nadenken. Staat volgens mij ook ergens in de handleiding/boekje
door gettyFeb 2, 2017 om 08:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen
Sinds afgelopen zomer de Horizonbox. Bevalt op zich goed, enige waar wij ons aan sturen is dat door de ook nieuw geleverde modem de wifi kwaliteit in huis is verslechterd.
door Gerry1969Feb 2, 2017 om 14:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen
@getty, kon het in boekje nergens vinden. Ook helaas niet in het menu van de horizon, niet het gewone menu maar ook niet het menu na inloggen. Ik hou me van harte aanbevolen :-)
door gettyFeb 2, 2017 om 19:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen
Druk op > druk op "terug" klaar
direct na het kiezen van de zender dus als balk verschijnt
door Gerry1969Feb 3, 2017 om 00:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen
@Getty, liefst zou ik de balk 1 a 2 seconden willen hebben maar dit is vooral een prima oplossing. Thanks
door CookiesFeb 3, 2017 om 12:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Heerlijk, al die workarounds zoeken omdat de software regelrecht bagger / amateuristisch is.
al
door alexander100Feb 3, 2017 om 12:27
13 Antwoorden / 0 Vragen
ik heb de horizon box nu al weer een tijdje en hij bevalt prima.enige nadeel vind ik dat je niet versneld door kunt spoelen en dan toch de ondertiteling kunt lezen vanwege de zwarte balk die verschijnt.
Sinds afgelopen zomer de Horizonbox. Bevalt op zich goed, enige waar wij ons aan sturen is dat door de ook nieuw geleverde modem de wifi kwaliteit in huis is verslechterd.
Ik heb ook horizon tv. De hoofdbox met 2 bijboxen en wij kunnen wel huilen. Aangeschaft in februari 2016, de monteur nr. 17 is net weg, en het werkt nog niet naar behoren. Zou eerst maar het kwaliteits signaal laten meten, als deze niet goed is, werkt je box niet naar behoren. Tip om een hoop ellende te besparen!
door gastonfFeb 3, 2017 om 12:18
21 Antwoorden / 6 Vragen
Klopt. signaal moet 200% goed zijn, mijn beeld hapert en het geluid kraakt, bij het opnemen van een programma kan het ook problemen geven.. Vandaag de zoveelste monteur over de vloer... Aftersales van Ziggo vind ik bedroevend slecht. Ipv dat Ziggo vraagt of alles nu naar behoren werkt moet jij weer achter hun kont aan lopen...
Ik heb een Horizon box gehad. Het signaal viel regelmatig weg. De HELLdesk kon alleen maar een monteur sturen. Met mijn installatie was niets mis. Toen hij naar de wijnkast liep, viel het op, dat deze scheef stond en een deuk had. Bij inspectie van de kast bleek, dat er meerdere kabels los zaten. Toen was het probleem opgelost. Mijn vermoeden is, dat er ee voertuig tegen de wijkkast was gereden.
door marita5Feb 2, 2017 om 16:30
11649 Antwoorden / 15 Vragen
@Costnix , Toen hij naar de wijnkast !!! liep, viel het op, dat deze scheef stond en een deuk had. Bij inspectie van de kast bleek, dat er meerdere kabels los zaten.
door costnixFeb 2, 2017 om 17:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen
Ach, de autocorrectie weer. Die maakt van wijkkast een wijnkast :-(
door CookiesFeb 2, 2017 om 19:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen
Wij hebben sinds een maand een nieuwe Horizon box van Ziggo. De vorige twee jaar gehad. Hij werkt prima en verschilt niet echt veel van de oude. Wij vinden de bediening erg eenvoudig, zelfs mijn vrouw kan er goed mee overweg en ze is niet zo' n apparaten mens. We nemen nogal veel programma's op en dat gaat prima. Ook de TV gids werkt goed. Het enige waar ik mij aan stoor, is wanneer je naar het einde van een opgenomen pragramma wilt "doorspoelen" , duurt dat nog al lang. Een oude videorecorder was daar sneller in. Maar dat is maar bijzaak! Succes!
ik heb hem nu een paar jaar. In het begin was het een ramp ,naar nu werkt hij prima .Al gebeurt het soms dat hij een programma niet opneemt maar over het algemeen ben ik er tevreden over
Ik heb de box ook sinds vorig jaar april en bevalt prima op de ventilator na want die blijft ook aan als die in standby staat. Hoop dat keer gefixt wordt met een update.Programmeren is ook zeer makkelijk,ik gebruik zelf de ziggo app op mn foon ervoor.
Hallo Baardmansbert, als je vele moet geloven dan krijg je soms toch een verkeerd advies aangeboden. De meeste antwoorden zijn meestal negatief. Maar dat is niet zo. Ik heb al meer dan een jaar de horizonbox van Ziggo plus een extra box voor op mijn tweede televisie te kijken. En als ik eerlijk moet zeggen ben ik er zéér te vreden over. Maar je zult er wat voor over moeten hebben voorwat de televisie installatie in huis betreft. De meeste mensen die het hardst schreeuwen dat deze veel ellende geven die hebben beslist hun installatie niet in orde geloof mij maar. Als jou installatie voldoet aan alle gestelde normen waar Ziggo vanuit gaat en dat je de juiste antenne materialen gebruikt zal deze box ook bij jou voor 99 % zonder storingen werken. Het is namelijk zo voor deze Horizonbox heb je alleen een goede storingsvrije TV-coax aansluiting nodig waarvan alle antenne-materialen "Retour-geschikt" moeten zijn. Dit is punt 1. Omdat je deze Box alleen krijgt met een alles in een pakket heb je ook internet en telefoon via een extra modem in huis. Je krijgt hulpmiddelen die retourgeschikt zijn in je installatie pakket van Ziggo er bij geleverd. Maak hier absoluut gebruik van. Je hoeft verder deze box niet op je internet modem aan te sluiten een goede rechtstreekse goede geteste coax verbinding zonder sluiting is voldoende .Hier zit ook bij de meeste de fout omdat een flinterdun draadje van de afscherming je een hoop ellende kan bezorgen.Let hier dus goed op . Er zijn diversre eenvoudige testers voor in de handel. Het is verder van belang om een goede coaxkabel te gebruiken, aan te bevelen een coax kabel van het merk Hirschmann type 9TS. Deze coax kabel houd de signalen van het 4G gsm net buiten de deur die op sommige frequenties invloed kunnen hebben. Kijk ook goed naar je Antenne overname punt, heb je nog een TV aansluitdoos op de groene cai kabel zitten waar een TV en Radio aansluiting op zit deze vervangen door Ziggo dit wordt gratis door een monteur van Ziggo gedaan. Overigens zijn deze dozen type DIO-01 C+H+EL ook los verkrijgbaar kosten ongeveer €25,00 als je deze gratis kunt krijgen. Dit is mijn mening waarom er zoveel negatieve antwoorden zijn . Terwijl het allemaal niet nodig. Ook als je het internet van Ziggo goed aansluit heb je geen problemen. Verder nog een tweede of derde box aansluiten, dit kan met een coaxkabel maar dat raad ik tenzeerste af omdat je met deze verbinding ontzettend veel storingen ondervind doe dit met een goede internet datakabel van het Type UTP Cat 5e of Cat 6 gebruik geen Cat 5 kabels..Dit geeft de beste verbinding zonder storing op je tweede en derde televisie. Ik wens je veel kijk plezier toe. Maak geen gebruik van een wiffi verbinding met meerdere boxen geeft j grote ellende. Vaste verbindingen zijn vele malen beter en sneller.
Hallo Bert. Reeds ruim een jaar maak ik gebruik van de Horizon box van Ziggo. Af en toe zijn er wat kleine haperingen, maar over het algemeen ben ik er zeer tevreden over. Als er wat aan was, even ziggo bellen en het was verholpen. Henk
Bert, Al jaren ben ik klant bij Ziggo.Via een Humax digitale ontvanger naar een cisco ontvanger met opname mogelijkheden ben ik nu in het bezit van de horizon mediabox. Ik kan hier kort over zijn: een prima apparaat! Je kunt verschillende programma's die tegelijkertijd geprogrammeerd staan opnemen; je kunt tegelijkertijd alle zenders live kijken, terugspoelen, kijken vanaf het begin en nog meer mogelijkheden. Ook is het mogelijk om steeds terugkerende programma's zo in te programmaren dat het hele seizoen automatisch wordt opgenomen. De kwaliteit van het teruggekeken beeld is net zo scherp als live beeld. Tijdens terugkijken kan het ook wel eens handig zijn het beeld even stop te zetten of iets terug te spoelen. Ook kun je heel veel films en/of programma's opnemen omdat er genoeg capaciteit hiervoor is. Dat er nog veel meer mogelijk is met o.a. de afstandsbediening moge duidelijk zijn.Het enige "nadeel" dat ik zou kunnen bedenken is, dat het apparaat een klein beetje geluid produceert omdat er een soort harde schijf staat te draaien maar dat is totaal niet storend. Kortom: niet over nadenken: aanschaffen!
Plm. anderhalf jaar ibv Horizon met kleine extra box. Alles werkt behalve opnemen. Neemt vanaf het begin ongeveer een derde vd ingestelde opnames slechts gedeeltelijk op of soms helemaal niet . Vlgs Ziggo "iets in de software". Helpdesk en klantenservice zeer correct en behulpzaam, maar probleem is blijkbaar niet op te lossen. Maakt niet uit of je 1, 2, 3 of 4 programma's tegelijk opneemt. Wij kunnen dus nooit een serie van een paar weken opnemen om die in een keer af te kijken, omdat er gegarandeerd meerdere afleverigen niet of slechts gedeeltelijk worden opgenomen. Veel succes met je keuze,
Redenen waarom ik de Horizonbox na een paar maanden retour heb gestuurd:
1. EPG is alleen volledig als je de box in de energiestand 'hoog' hebt staan. 2. Even snel zappen door de EPG en/of Menu is er niet bij, dan slaat de box vast, mag je hem weer uit/aanzetten. Alleen als je zapt als een oud dametje van 80, gaat het goed. 3. Zappen door On Demand is hetzelfde als van A naar B rijden, via de C en D omweg. 4. Reclame kun je niet skippen.
En om eventuele opmerkingen te voorkomen: Had / heb een Hirschmann retourgeschikte versterker, Hirschmann 4G bestendige kabels/connectoren. Beeld was (en is) dan ook perfect.
Verder zou ik werkelijk niet kunnen bedenken welke 5 programma's ik tegelijkertijd op zou willen nemen. Interessante documentaires als Zembla, Doc2 enz. kijk ik wel via de smartfunctie van mijn t.v.
Bert, ik heb diverse opties geprobeerd.Heb Ziggo/Horizon Box nu meer dan 1 jaar.Wordt intensief gebruikt.Werkelijk super performance! Simpele, duidelijke , bediening.Diverse functies tegelijkertijd: geen probleem.Doen! Thomas Hipp-Den Haag
Ik heb ook het genoegen een Horizonbox ontvangen te hebben. Ik had zojuist een Philips HDMI gekocht. Na enkele maanden werkte de tv niet meer. Na nog een paar maanden geen tv, antwoordt Ziggo, De Horizonbox kan niet communiceren met de Philipssensor, of omgekeerd. Mijn leverancier heeft de Philips tv voorlopig geschikt gemaakt voor de box. Ben benieuwd hoelang dit goed blijft gaan. Let wel op bij de Horizonbox heeft Ziggo de tv pakketten anders ingedeeld. Dat kan meer per maand kosten. Zog. is de box gratis, maar let op.
Wij hebben soms last van het vastlopen van opgenomen programma`s of dat komt omdat er hier verderop gsm antennes staan of dat de harddisk het is weet ik niet maar er valt mee te leven. Misschien komt het ook door dat de koel ventilator van onze box nog aan de onderzijde zit en erg veel stof aanzuigd maar bij de nieuwere zit deze aan de zijkant wat het schoonmaken ook makkelijker maakt en wat ik heb begrepen is dat de nieuwere ook beter werken.
Maar daar staat wel tegen over dat er maximaal 4 programma`s tegelijk kunnen worden opgenomen net als bij de Humax kan je of tv kijken of bij de Horizon box een vierde programma worden opgenomen.
De Horizon box functioneerd prima, enigste nadeel dat ik onder vind is dat hij niet goed communiceert met een Bose box voor geluidsverbetering.
Spraak en geluid lopen niet syncroom wat als hinderlijk wordt ervaren. (niet door iedereen). Dit probleem is lang bekend bij Ziggo, maar hebben tot nu toe nog géén oplossing.
Ikzelf heb de Horizonbox vanaf het begin. In het begin was het echt kommer en kwel met deze box,uitvallen,vastlopers,geen menu,etc.. Maar op dit moment moet ik zeggen loopt ie naar tevredenheid. Je kunt opnemen op 4 tuners tegelijkertijd,best veel. Moet wel zeggen dat de menu structuur soms wel traag is,maar goed.. Zet de box wel in de LAGE eco stand,daar ie anders teveel stroom gaat vreten. Enige nadeel eco stand is wel dat het even gaat duren eer de box opgestart is.
Ik heb de mediabox nu ong 3 weken en ben er dik tevreden over. Wel een monteur alles laten installeren, dan wordt alles perfect met de juiste snoeren en connectoren aangesloten. Succes
Ik heb vorig jaar een monteur van Ziggo mijn horizon box laten installeren, maar de installatie werd niet uitgevoerd, dit, omdat mijn tv niet compatible was met de horizon box. Ik vertelde hem, dat mijn tv nog geen jaar oud was, maar hij vertelde mij, dat sommige tv's van Philips en o.a. Panansonic niet met deze box werkten. Zowel Philips als Ziggo speelde elkaar de bal toe, dat de software van OF Philips OF Horizon niet goed werkte. Wat en of er iets aan gedaan was, wist hij mij niet te vertellen. Ben dus nppdgedwongen weer teruggegaan naar mijn oude box van UPC, die wel werkte maar de laatste tijd steeds meer kuren begon te tonen. Veel blokvorming en redelijk vaak dat de box op tilt sloeg, waarna ik de stekker uit de box haalde, 1 minuut wachtte en de stekker er weer in deed.
Drama, drama, drama.... ALS hij werkt is het een fijn apparaat, maar dat doet hij niet altijd.... inmiddels 9 verschillende monteurs over de vloer gehad, 24-uurs testen etc etc vaak geen EPG, programma's worden half of niet opgenomen, replay tv werkt wel goed
HAD MEDIABOX nr. 13 (ECHT WAAR) WERKT NOG STEEDS PRIMA MAAR ZET HEM GERUST OP ENERGIE BESPARING, OOK Al zegt men bij ziggo van niet. heb nooit geen problemen meer ondervonden sinds de media box er is. Werkt al jaren prima met PHILIPS TV.
werkt op zich goed, opnemen meerdere programma's tegelijk en automatisch series opnemen geen probleem.
helaas vallen 1 x 2 maanden oa discovery ed uit het overzicht weg, en moet je de ontvanger opnieuw instellen.
en iedere helpdeskmedewerker heeft daar nog NOOIT van gehoord, maar dat is het enige wat dan helpt ...
eik ik kreeg hem denk ik nog als UPC apparaat, wat WIFI en router beloofde. na 2 uur proberen maar weer de helpdesk gebeld, en zij vertelde dat dit allemmaal niet werkte als je Ziggo klant was .....
Ik gebruik de Horizon box al 4 jaar, in het eerste jaar wel wat problemen gehad, maar nu al 3 jaar probleemloos, eerst UPC nu ZIGGO, ik kan dit aanbevelen.
Ondanks dat ik hoorde dat mensen problemen hebben met de box heb ik sinds december de horizon box toch aangeschaft en ik heb nergens problemen mee. Duurt lang om op te starten maar dat komt omdat ik de eco stand heb geïnstalleerd. In de eerste 5 minuten geeft hij aan dat on demand niet werkt, maar dat lost zich vanzelf op. Denk dat dat ook een opstart dingetje is.
Goeden avond aan allen die gereageerd hebben op mijn vraag over de Horizon wil ik hartelijk danken voor de informatie, zowel positief als negatief. Het blijkt dus wel dat de nieuwe Horizon beter uit de verf komt als 1 jaar geleden gezien de reacties. Ik ga er verder mee aan de slag mvrgr Be
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer