ba
door baardmansbert Feb 1, 2017 om 22:23
Elektronica & tv

Horizon van Ziggo

Goeden avond
ik moet binnenkort mijn Humax/panasonic recorder vervangen . Er wordt geen EPG gegevens meer verstrekt
voor de panasonic (sinds 1 jan 2017) Ik kan bij Ziggo overstappen naar de Horizon box. Heb alle reacties gelezen
van februari 2016 gelezen. De vraag is : is de Horizon verbeterd sinds vorig jaar? Buurman heeft deze blox sind aug 2016 en
bevalt prima. Nog nader onderzocht via Google maar daar waren de reacties nog ouder. ie kan mij hier in op weg helpen?
groet
Bert

15513 31 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2017 om 22:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hier zijn wat topics te vinden met klachten over de Horizonbox. Er schijnt recent wel een software update uitgebracht te zijn. https://community.ziggo.nl/altijd-iets-op-tv-93

Nog wat topics over de Horizonbox https://community.ziggo.nl/televisie-beeld-geluid-94

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 1, 2017 om 22:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb al  eerder op een soortgelijke vraag geantwoord en werd bijna voor gek versleten omdat wij thuis echt idolaat zijn van de Horizonbox. Soms nemen we meerdere programma's tegelijkertijd op en dat gaat prima.
Wij storen ons maar aan 1 ding en dat is dat de informatiebalk minimaal 5 seconden in beeld blijft 2 seconden was genoeg geweest.
Maar goed dit is ook het enige wat wij erop aan te merken hebben.
Ook terugkijken van niet opgenomen programma's gaat goed.

getty
door getty Feb 2, 2017 om 08:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Voor die 5 sec is een trucje omdat op te lossen. Weet even niet meer hoe, ga even hard nadenken. Staat volgens mij ook ergens in de handleiding/boekje

getty
door getty Feb 2, 2017 om 08:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Sinds afgelopen zomer de Horizonbox. Bevalt op zich goed, enige waar wij ons aan sturen is dat door de ook nieuw geleverde modem de wifi kwaliteit in huis is verslechterd.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 2, 2017 om 14:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@getty, kon het in boekje nergens vinden. Ook helaas niet in het menu van de horizon, niet het gewone menu maar ook niet het menu na inloggen.
Ik hou me van harte aanbevolen :-)

getty
door getty Feb 2, 2017 om 19:14
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Druk op > druk op "terug"
klaar

direct na het kiezen van de zender dus als balk verschijnt

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 3, 2017 om 00:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Getty, liefst zou ik de balk 1 a 2 seconden willen hebben maar dit is vooral een prima oplossing. Thanks

Cookies
door Cookies Feb 3, 2017 om 12:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heerlijk, al die workarounds zoeken omdat de software regelrecht bagger / amateuristisch is.

al
door alexander100 Feb 3, 2017 om 12:27
13 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt

cdi
door cdi - Feb 1, 2017 om 22:49
16 Antwoorden / 3 Vragen

ik heb de horizon box nu al weer een tijdje en hij bevalt prima.enige nadeel vind ik dat je niet versneld door kunt spoelen en dan toch de ondertiteling kunt lezen vanwege de zwarte balk die verschijnt.

getty
door getty - Feb 2, 2017 om 08:34
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Sinds afgelopen zomer de Horizonbox. Bevalt op zich goed, enige waar wij ons aan sturen is dat door de ook nieuw geleverde modem de wifi kwaliteit in huis is verslechterd.

getty
door getty Feb 2, 2017 om 19:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

an
door annet schrauwen - Feb 2, 2017 om 13:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook horizon tv. De hoofdbox met 2 bijboxen en wij kunnen wel huilen. Aangeschaft in februari 2016, de monteur nr. 17 is net weg, en het werkt nog niet naar behoren. Zou eerst maar het kwaliteits signaal laten meten, als deze niet goed is, werkt je box niet naar behoren. Tip om een hoop ellende te besparen!

ga
door gastonf Feb 3, 2017 om 12:18
20 Antwoorden / 6 Vragen

Klopt. signaal moet 200% goed zijn, mijn beeld hapert en het geluid kraakt, bij het opnemen van een programma kan het ook problemen geven..
Vandaag de zoveelste monteur over de vloer...
Aftersales van Ziggo vind ik bedroevend slecht. Ipv dat Ziggo vraagt of alles nu naar behoren werkt moet jij weer achter hun kont aan lopen...

costnix
door costnix - Feb 2, 2017 om 16:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een Horizon box gehad. Het signaal viel regelmatig weg. De HELLdesk kon alleen maar een monteur sturen. Met mijn installatie was niets mis. Toen hij naar de wijnkast liep, viel het op, dat deze scheef stond en een deuk had. Bij inspectie van de kast bleek, dat er meerdere kabels los zaten. Toen was het probleem opgelost.
Mijn vermoeden is, dat er ee voertuig tegen de wijkkast was gereden.

marita5
door marita5 Feb 2, 2017 om 16:30
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Costnix ,  Toen hij naar de wijnkast !!! liep, viel het op, dat deze scheef stond en een deuk had. Bij inspectie van de kast bleek, dat er meerdere kabels los zaten.

costnix
door costnix Feb 2, 2017 om 17:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ach, de autocorrectie weer. Die maakt van wijkkast een wijnkast :-(

Cookies
door Cookies Feb 2, 2017 om 19:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@costnix: Dat begrepen we wel, hoor.

wi
door wimvandezandt - Feb 3, 2017 om 12:21
10 Antwoorden / 4 Vragen

Sinds een half jaar hebben we de Mediabox. Geweldig!

al
door alexander100 - Feb 3, 2017 om 12:24
13 Antwoorden / 0 Vragen

Bevalt ons prima, bijna 1 jaar in gebruik en geen enkel probleem, heerlijk om 5 programma's tegelijk op te kunnen nemen een aanrader

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 3, 2017 om 14:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U kunt er maar 4 tegelijkertijd opnemen. Doe ik zelf regelmatig:-)

hans515
door hans515 - Feb 3, 2017 om 12:36
250 Antwoorden / 117 Vragen

Wij hebben sinds een maand een nieuwe Horizon box van Ziggo. De vorige twee jaar gehad. Hij werkt prima en verschilt niet echt veel van de oude. Wij vinden de bediening erg eenvoudig, zelfs mijn vrouw kan er goed mee overweg en ze is niet zo' n apparaten mens. We nemen nogal veel programma's op en dat gaat prima. Ook de TV gids werkt goed.
Het enige waar ik mij aan stoor, is wanneer je naar het einde van een opgenomen pragramma wilt "doorspoelen" , duurt dat nog al lang. Een oude videorecorder was daar sneller in. Maar dat is maar bijzaak!
Succes!

waterjuffer
door waterjuffer - Feb 3, 2017 om 12:40
28 Antwoorden / 19 Vragen

ik heb hem nu een paar jaar. In het begin was het een ramp ,naar nu werkt hij prima .Al gebeurt het soms dat hij een programma niet opneemt
maar over het algemeen ben ik er tevreden over

ja
door jack van aalst - Feb 3, 2017 om 13:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een Horizon Go
ik heb er totaal geen problemen mee
hij werkt goed en doet wat ik wil en vraag.

met Vriendelijke Groet Jack

ma
door marcel2112 - Feb 3, 2017 om 13:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de box ook sinds vorig jaar april en bevalt prima op de ventilator na want die blijft ook aan als die in standby staat.
Hoop dat keer gefixt wordt met een update.Programmeren is ook zeer makkelijk,ik gebruik zelf de ziggo app op mn foon ervoor.

an
door antennehenkie - Feb 3, 2017 om 13:27
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Baardmansbert, als je vele moet geloven dan krijg je soms toch een verkeerd advies aangeboden. De meeste antwoorden zijn meestal negatief.
Maar dat is niet zo. Ik heb al meer dan een jaar de horizonbox van Ziggo plus een extra box voor op mijn tweede televisie te kijken. En als ik eerlijk moet zeggen ben ik er zéér te vreden over. Maar je zult er wat voor over moeten hebben voorwat de televisie installatie in huis betreft. De meeste mensen die het hardst schreeuwen dat deze veel ellende geven die hebben beslist hun installatie niet in orde geloof mij maar. Als jou installatie voldoet aan alle gestelde normen waar Ziggo vanuit gaat en dat je de juiste antenne materialen gebruikt zal deze box ook bij jou voor 99 % zonder storingen werken. Het is namelijk zo voor deze Horizonbox heb je alleen een goede storingsvrije TV-coax aansluiting nodig waarvan alle antenne-materialen "Retour-geschikt" moeten zijn. Dit is punt 1. Omdat je deze Box alleen krijgt met een alles in een pakket heb je ook internet en telefoon via een extra modem in huis. Je krijgt hulpmiddelen die retourgeschikt zijn in je installatie pakket van Ziggo er bij geleverd. Maak hier absoluut gebruik van. Je hoeft verder deze box niet op je internet modem aan te sluiten een goede rechtstreekse goede geteste coax verbinding zonder sluiting is voldoende .Hier zit ook bij de meeste de fout omdat een flinterdun draadje van de afscherming je een hoop ellende kan bezorgen.Let hier dus goed op . Er zijn diversre eenvoudige testers voor in de handel. Het is verder van belang om een goede coaxkabel te gebruiken, aan te bevelen een coax kabel van het merk Hirschmann type 9TS. Deze coax kabel houd de signalen van het 4G gsm net buiten de deur die op sommige frequenties invloed kunnen hebben. Kijk ook goed naar je Antenne overname punt, heb je nog een TV aansluitdoos op de groene cai kabel zitten waar een TV en Radio aansluiting op zit deze vervangen door Ziggo dit wordt gratis door een monteur van Ziggo gedaan. Overigens zijn deze dozen type DIO-01 C+H+EL ook los verkrijgbaar kosten ongeveer €25,00 als je deze gratis kunt krijgen. Dit is mijn mening waarom er zoveel negatieve antwoorden zijn . Terwijl het allemaal niet nodig. Ook als je het internet van Ziggo goed aansluit heb je geen problemen. Verder nog een tweede of derde box aansluiten, dit kan met een coaxkabel maar dat raad ik tenzeerste af omdat je met deze verbinding ontzettend veel storingen ondervind doe dit met een goede internet datakabel van het Type UTP Cat 5e of Cat 6 gebruik geen Cat 5 kabels..Dit geeft de beste verbinding zonder storing op je tweede en derde televisie. Ik wens je veel kijk plezier toe. Maak geen gebruik van een wiffi verbinding met meerdere boxen geeft j grote ellende. Vaste verbindingen zijn vele malen beter en sneller.

Ma
door Machi140 - Feb 3, 2017 om 13:29
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Bert.
Reeds ruim een jaar maak ik gebruik van de Horizon box van Ziggo. Af en toe zijn er wat kleine haperingen, maar over het algemeen ben ik er zeer tevreden over.
Als er wat aan was, even ziggo bellen en het was verholpen.
Henk

go
door govert1949 - Feb 3, 2017 om 13:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bert,
Al jaren ben ik klant bij Ziggo.Via een Humax digitale ontvanger naar een cisco ontvanger met opname mogelijkheden ben ik nu in het bezit van de horizon mediabox. Ik kan hier kort over zijn: een prima apparaat! Je kunt verschillende programma's die tegelijkertijd geprogrammeerd staan opnemen; je kunt tegelijkertijd alle zenders live kijken, terugspoelen, kijken vanaf het begin en nog meer mogelijkheden. Ook is het mogelijk om steeds terugkerende programma's zo in te programmaren dat het hele seizoen automatisch wordt opgenomen. De kwaliteit van het teruggekeken beeld is net zo scherp als live beeld. Tijdens terugkijken kan het ook wel eens handig zijn het beeld even stop te zetten of iets terug te spoelen. Ook kun je heel veel films en/of programma's opnemen omdat er genoeg capaciteit hiervoor is. Dat er nog veel meer mogelijk is met o.a. de afstandsbediening moge duidelijk zijn.Het enige "nadeel" dat ik zou kunnen bedenken is, dat het apparaat een klein beetje geluid produceert omdat er een soort harde schijf staat te draaien maar dat is totaal niet storend. Kortom: niet over nadenken: aanschaffen!

fr
door franszelf - Feb 3, 2017 om 13:48
35 Antwoorden / 23 Vragen

Plm. anderhalf jaar ibv Horizon met kleine extra box. Alles werkt behalve opnemen. Neemt vanaf het begin ongeveer een derde vd ingestelde opnames slechts gedeeltelijk op of soms helemaal niet . Vlgs Ziggo "iets in de software". Helpdesk en klantenservice zeer correct en behulpzaam, maar probleem is blijkbaar niet op te lossen. Maakt niet uit of je 1, 2, 3 of 4 programma's tegelijk opneemt. Wij kunnen dus nooit een serie van een paar weken opnemen om die in een keer af te kijken, omdat er gegarandeerd meerdere afleverigen niet of slechts gedeeltelijk worden opgenomen. Veel succes met je keuze,

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2017 om 13:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Redenen waarom ik de Horizonbox na een paar maanden retour heb gestuurd:

1. EPG is alleen volledig als je de box in de energiestand 'hoog' hebt staan.
2. Even snel zappen door de EPG en/of Menu is er niet bij, dan slaat de box vast, mag je hem weer uit/aanzetten. Alleen als je zapt als een oud dametje van 80, gaat het goed.
3. Zappen door On Demand is hetzelfde als van A naar B rijden, via de C en D omweg.
4. Reclame kun je niet skippen.

En om eventuele opmerkingen te voorkomen: Had / heb een Hirschmann retourgeschikte versterker, Hirschmann 4G bestendige kabels/connectoren. Beeld was (en is) dan ook perfect.

Verder zou ik werkelijk niet kunnen bedenken welke 5 programma's ik tegelijkertijd op zou willen nemen. Interessante documentaires als Zembla, Doc2 enz. kijk ik wel via de smartfunctie van mijn t.v.

thomas hipp
door thomas hipp - Feb 3, 2017 om 13:51
1 Antwoorden / Vragen

Bert, ik heb diverse opties geprobeerd.Heb Ziggo/Horizon Box nu meer dan 1 jaar.Wordt intensief gebruikt.Werkelijk super performance!
Simpele, duidelijke , bediening.Diverse functies tegelijkertijd: geen probleem.Doen!
Thomas Hipp-Den Haag

ma
door mary van der heijden - Feb 3, 2017 om 14:09
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook het genoegen een Horizonbox ontvangen te hebben. Ik had zojuist een Philips HDMI gekocht. Na enkele maanden werkte de tv niet meer. Na nog een paar maanden geen tv, antwoordt Ziggo, De Horizonbox kan niet communiceren met de Philipssensor, of omgekeerd. Mijn leverancier heeft de Philips tv voorlopig geschikt gemaakt voor de box. Ben benieuwd hoelang dit goed blijft gaan. Let wel op bij de Horizonbox heeft Ziggo de tv pakketten anders ingedeeld. Dat kan meer per maand kosten. Zog. is de box gratis, maar let op.

audb
door audb - Feb 3, 2017 om 14:46
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wij hebben soms last van het vastlopen van opgenomen programma`s of dat komt omdat er hier verderop gsm antennes staan of dat de harddisk het is weet ik niet maar er valt mee te leven.
Misschien komt het ook door dat de koel ventilator van onze box nog aan de onderzijde zit en erg veel stof aanzuigd maar bij de nieuwere zit deze aan de zijkant wat het schoonmaken ook makkelijker maakt en wat ik heb begrepen is dat de nieuwere ook beter werken.

Maar daar staat wel tegen over dat er maximaal 4 programma`s tegelijk kunnen worden opgenomen net als bij de Humax kan je of tv kijken of bij de Horizon box een vierde programma worden opgenomen.

ad
door ad van de ven - Feb 3, 2017 om 14:54
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb eerst de Humax 5300 gehad.
Sinds begin December 2016 heb ik de Horizon Mediabox.
Mediabox werkt uitstekend.
Ik ben er zeer tevreden over.

jl
door jlange - Feb 3, 2017 om 15:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

De Horizon box functioneerd prima, enigste nadeel dat ik onder vind is dat hij niet goed communiceert met een Bose box voor geluidsverbetering.

Spraak en geluid lopen niet syncroom wat als hinderlijk wordt ervaren. (niet door iedereen).
Dit probleem is lang bekend bij Ziggo, maar hebben tot nu toe nog géén oplossing.

reivi22
door reivi22 - Feb 3, 2017 om 15:21
66 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf heb de Horizonbox vanaf het begin.
In het begin was het echt kommer en kwel met deze box,uitvallen,vastlopers,geen menu,etc..
Maar op dit moment moet ik zeggen loopt ie naar tevredenheid.
Je kunt opnemen op 4 tuners tegelijkertijd,best veel.
Moet wel zeggen dat de menu structuur soms wel traag is,maar goed..
Zet de box wel in de LAGE eco stand,daar ie anders teveel stroom gaat vreten.
Enige nadeel eco stand is wel dat het even gaat duren eer de box opgestart is.

sp
door spoekie999 - Feb 3, 2017 om 15:36
9 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb de mediabox nu ong 3 weken en ben er dik tevreden over. Wel een monteur alles laten installeren, dan wordt alles perfect met de juiste snoeren en connectoren aangesloten. Succes

ko
door koningsjpc - Feb 3, 2017 om 16:15
68 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb vorig jaar een monteur van Ziggo mijn horizon box laten installeren, maar de installatie werd niet uitgevoerd, dit, omdat mijn tv niet compatible was met de horizon box. Ik vertelde hem, dat mijn tv nog geen jaar oud was, maar hij vertelde mij, dat sommige tv's van Philips en o.a. Panansonic niet met deze box werkten. Zowel Philips als Ziggo speelde elkaar de bal toe, dat de software van OF Philips OF Horizon niet goed werkte. Wat en of er iets aan gedaan was, wist hij mij niet te vertellen. Ben dus nppdgedwongen weer teruggegaan naar mijn oude box van UPC, die wel werkte maar de laatste tijd steeds meer kuren begon te tonen. Veel blokvorming en redelijk vaak dat de box op tilt sloeg, waarna ik de stekker uit de box haalde, 1 minuut wachtte en de stekker er weer in deed.

zadinia
door zadinia - Feb 3, 2017 om 17:58
77 Antwoorden / 25 Vragen

Drama, drama, drama....
ALS hij werkt is het een fijn apparaat, maar dat doet hij niet altijd....
inmiddels 9 verschillende monteurs over de vloer gehad, 24-uurs testen etc etc
vaak geen EPG, programma's worden half of niet opgenomen,
replay tv werkt wel goed

ka
door karelberger - Feb 3, 2017 om 21:48
8 Antwoorden / Vragen

HAD MEDIABOX nr. 13 (ECHT WAAR) WERKT NOG STEEDS PRIMA MAAR ZET HEM GERUST OP ENERGIE BESPARING, OOK Al zegt men bij ziggo van niet. heb nooit geen problemen meer ondervonden sinds de media box er is. Werkt al jaren prima met PHILIPS TV.

Ex
door Expansievatje - Feb 4, 2017 om 09:33
31 Antwoorden / 1 Vragen

werkt op zich goed, opnemen meerdere programma's tegelijk en automatisch series opnemen geen probleem.

helaas vallen 1 x 2 maanden oa discovery ed uit het overzicht weg, en moet je de ontvanger opnieuw instellen.

en iedere helpdeskmedewerker heeft daar nog NOOIT van gehoord, maar dat is het enige wat dan helpt ...

eik ik kreeg hem denk ik nog als UPC apparaat, wat WIFI en router beloofde.
na 2 uur proberen maar weer de helpdesk gebeld, en zij vertelde dat dit allemmaal niet werkte als je Ziggo klant was .....

hjdegenhart
door hjdegenhart - Feb 4, 2017 om 14:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik de Horizon box al 4 jaar, in het eerste jaar wel wat problemen gehad, maar nu al 3 jaar probleemloos, eerst UPC nu ZIGGO, ik kan dit aanbevelen.

Sw
door Swedding11 - Feb 7, 2017 om 09:33
1 Antwoorden / Vragen

Ondanks dat ik hoorde dat mensen problemen hebben met de box heb ik sinds december de horizon box toch aangeschaft en ik heb nergens problemen mee. Duurt lang om op te starten maar dat komt omdat ik de eco stand heb geïnstalleerd. In de eerste 5 minuten geeft hij aan dat on demand niet werkt, maar dat lost zich vanzelf op. Denk dat dat ook een opstart dingetje is.

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2017 om 11:01
7367 Antwoorden / 14 Vragen

ba
DOOR BAARDMANSBERT 3 FEB. 2017 OM 21:48
ELEKTRONICA & TV

Horizon box ziggo

Goeden avond
aan allen die gereageerd hebben op mijn vraag over de Horizon wil ik hartelijk danken voor de informatie, zowel positief als negatief.
Het blijkt dus wel dat de nieuwe Horizon beter uit de verf komt als 1 jaar geleden gezien de reacties.
Ik ga er verder mee aan de slag
mvrgr
Be