pa
door patje May 26, 2004 om 18:37
Elektronica & tv

Horloge... waar moet ik dit anders zetten?

zucht.....

Ik heb nog geen jaar geleden een mooi horloge gekocht(twv €100) bij de Diesel-store in Antwerpen (België), laat ik dat horloge inmiddels een maand geleden uit mijn handen vallen op tegels, waardoor het glas door midden breekt. Ik ga er vervolgens mee naar de winkel en ik weet dat dat niet in de garantie valt, dus ik laat er een nieuw glas inzetten.(twv €28 ) Vervolgens bellen de mensen mij na 2 weken op en zeggen dat deze gemaakt is en ik EINDELIJK mijn horloge weer kan dragen. Toen ik in de winkel kwam waar ik het horloge van het merk "Diesel" gekocht had viel mijn oog ogenblikkelijk op een beschadiging van het frame/ kader, hoe dit ook mag heten... Ik heb dat meteen gezegt en ze zouden het gaan uitzoeken voor me. Een paar dagen daarna bellen ze me op en zeggen dat ze met het Nederlandse bedrijf hebben gebeld en zeggen dat de beschadiging niet bij hen gebeurd is. Hen is dus de Diesel-store in Antwerpen/ Eindhoven en bij de horlogemaker. Dus ik moet gewoon het glas betalen en die HAP, want het lijkt erop dat het bewerkt is met een botte schroevendraaier, dat volgens Diesel niet mogelijk is ,want het glas wordt er langs de onderkant ingezet. Ik weet zeker dat het frame niet beschadigt was anders had ik dat ook meteen laten vervangen of helemaal niet dat glas laten maken, omdat het horloge toch al niet meer de moeite was om te laten maken. Voor alle duidelijkheid: Je heb het glas waar omheen een frame/ kader zit, met niet aan de rand maar op de oppervlakte een STUK/HAP uit is. Ik wordt (ben zelf Nederlander) van het kastje naar de muur gestuurd en heb ondertussen genoeg telefoonkosten gemaakt voor zoiets KLEINS, waar ik de dupe van ben geworden. Zij zijn toch verantwoordelijk? Het gaat blijkbaar van Antwerpen naar Eindhoven, waar er naar gekeken wordt en waarbij ik die persoon aan telefoon heb gehad die het horloge heeft bekeken . Deze mevrouw kon NIKS herinneren van die schade aan het frame!?! Dus ik zeg dat het dan bij de horlogemaker is gebeurd of onderweg... Met andere worden ze houden vol dat het bij het vallen op de grond gebeurd moet zijn, ERG FLAUW! Wie kan me hierbij helpen?

mvg

Patrick

509 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 31, 2004 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan natuurlijk de winkel via een officieel opgestelde brief aansprakelijk stellen je hebt immers direkt de beschadiging opgemerkt. De winkel heeft de reparatie uit laten voeren en is hier dus verantwoordelijk voor. Meld in de brief dat je bij een afwijzing de zaak aanhanig gaat maken bij bijvoorbeeld je rechtsbijstand verzekering.

ve
door verwijderd - May 31, 2004 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Patje,

Je beschrijft m.i. een hopeloze toestand. Neem je verlies en steek er geen geld meer in. Als Hollander is het met onze Zuiderburen kwaad kersen eten. Groeten, Ton.