Gr
door Greetje_2 Nov 6, 2017 om 18:25
Elektronica & tv

Ik wil van m,n abonnement af

Sinds vele jaren gebruikten wij Canal Digitaal  (DC) sinds aug. 2016 moesten we een nw decoder aanvragen , aangezien CD de uitzendingcen ontvangen van zenders veranderde. We zouden dan wel,een nieuw contract van een jaar aan moeten gaan, hier echter niets voor ondertekend. Wel verteld dat we binnenkort over zouden gaan op glasvezel wanneer dit werd aangelegd in onze woonplaats. Dat zou geen probleem zijn, sinds mei dit jaar dus glasvezel. In acht houden dat het contract tot sept. 2017 liep, hebben we 31 aug 2017 per aangetekende brief het abonnement opgezegd, miv 31 okt 17. In sept kregen we een brief dat de extra kaart tot 30 sept 2018 loopt en de hoofd kaart tot 30 dept. 2018. Dat was een nare verrassing. ook het aut. incasso liep door. Dit geld heb ik terug gehaald.  We hebben 2x per mail contact hierover gehad, expres per mail, dan hebben we iets op papier. Ook hebben we gewezen op de wet van Dam die sinds dec.,2011 schrijft dat consumenten makkelijker van hun abonnementen af kunnen.  Na 1 jaar is de opzeg termijn minimaal1 en maximaal 3 weken. CD gaat hierin niet akkoord. Toch weet ik dat er ook mensen zijn die wel hebben kunnen opzeggen per aangetekende brief, maar ook wel dat er mensen  zijn die hun decoder terug moesten sturen. Wie weet nu , welke rechten we hebben , wat wettelijk mag en waar we nu op moeten reageren en hoe? We horen het graag. FAM . Kelder.

3848 8 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 6, 2017 om 18:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U past de wet van Dam niet helemaal goed toe, maar dat terzijde. De vraag is duidelijk of er nu een overeenkomst voor bepaalde tijd van één of twee jaar is aangegaan. Kennelijk is CD van mening dat het een tweejarige overeenkomst betreft, aan hen om dat aan te tonen en aan u om aan te tonen dat het niet zo is.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 6, 2017 om 18:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een contract van 2 jaar mag gewoon hoor, hoe komt  u in hemelsnaam aan 3 weken minimale en maximale opzegtijd. Dat is één maand.

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2017 om 18:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u sinds augustus 2016 ern nieuw jaarcontract hebt, of u daar nu wel of niet voor hebt getekend, kunt u toch simpel per 31 oktober 2017 opzeggen?

Blijkbaar houdt CD u aan een contract voor twee jaar.

De wet Van Dam heeft hiermede niets van doen en u legt die wet ook nog verkeerd uit.

Maar als u dus niet getekend hebt voor een contract van twee jaar, hebt u correct gehandeld. Als u die decoder in bruikleen hebt, zult u die moeten terugsturen.

panter22
door panter22 - Nov 6, 2017 om 19:11
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een gebruikersnaam en wachtwoord? Dan kun je precies zien tot hoelang je abonnement loopt.https://www.canaldigitaal.nl/mijn-canaldigitaal/?gclid=EAIaIQobChMIw87J2cWq1wIVB5SyCh0TAgmFEAAYASAAEgISMPD_BwE

ne
door neodutchio - Nov 6, 2017 om 19:14
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Een tweejarig contract mag enkel als u er extra voordeel aan hebt. Bv, een gratis kado of een extra korting tov een 1 jarig contract. Heeft u niets extra's ontvangen, of geen extra korting mag het abonnement na 1 jaar, met 1 maand opzegtermijn, opgezegd worden.

Cookies
door Cookies - Nov 6, 2017 om 19:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie op de site van CD dat die decoder gratis is bij een 2-jarig abonnement. Ik heb zomaar het vermoeden dat CD gelijk heeft, ook gezien je OP, waarin je van alles en nog wat door elkaar gooit.

En waarom heb je in je account niet eerst gecheckt tot wanneer je contract loopt? Had je nu geen extra kosten gehad.

Als CD gelijk heeft, is storneren een zeer slecht plan.

ba
door bartbo - Nov 8, 2017 om 15:25
37 Antwoorden / 36 Vragen

Ongeveer 8 jaar geleden heb ik mijn abonnement bij DC opgezegd,was geen probleem,kreeg zelfs het teveel betaalde bedrag terug gestort,maar of dat nu nog zo is?

br
door brui0929 - Nov 9, 2017 om 17:22
635 Antwoorden / 10 Vragen

Tip stuur de extra kaart en als u nog een decoder heeft terug naar Canal Digitaal en wacht hun reactie af Verzend dit aangetekend.
hierdoor heeft u bewijs dat het abonnement door u beëindigd is.