kathy1978
door kathy1978 Sep 7, 2013 om 23:58
Elektronica & tv

Is deze combimagnetron te repareren?

Hallo,
Het zijn geen gelukkige dagen. Vandaag elektrarekening a 950 euro bijbetalen, collegegeld rekening komt eraan en nu heeft gisteren ook nog de combimagnetron het begeven. Heel gek. De oven van de combi was aan het voorverwarmen voor een pizzaatje. Ik was boven in huis en ineens hoorde ik het voorverwarmen van de oven niet meer. Nu stopt hij automatisch als hij op temp komt en dan blijft ij 10 min draaien, daarna gaat hij automatisch uit. De temp van 200gr heeft hij nooit bereikt. Gewoon uitgevallen. Zelfs het klokje doet het niet meer. Lichtje binnenin als het deurtje open doet ook niet. Lijkt wel of er totaal geen spanning meer inzit. Stopcontact gechecked. Deze doet het gewoon. Snoer van de combi is onbeschadigd. Stoppen zijn niet uitgevallen of zo. Ook in ander stopcontact deed de combi niets. Hij is totaal dood. Enig idee of het een zekeringtje is. Het was best een dure maar uit garantie (3.5jaar oud).
Iemand enig idee?

32050 6 Rapporteer

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 8, 2013 om 03:13
619 Antwoorden / 29 Vragen

De zekering in de combimagnetron!

Hoogst onwaarschijnlijk dat de plus en/of de min draad binnenin los is geraakt.

Wees voorzichtig met openen van de combimagnetron: u kunt alsnog een flinke stroomschok krijgen. Geïsoleerd gereedschap gebruiken.

Meestal als de zekering het begaf, dan is er meer aan de hand dan opnieuw een zekering plaatsen. Je kunt allicht de zekering vervangen: niet geschoten is altijd mis!

Begeeft de zekering voor de tweede keer, dan is het milieupark de laatste rustplaats.

ro
door ron530 - Sep 8, 2013 om 10:17
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Einde oefening, zekeringen zijn niet in de combi geplaatst om u te pesten maar om een veilige werking van de combi te garanderen. 9 van de 10 keer is er een sluiting ontstaan in het verwarmingselement, vervanging door een bedrijf kost meer dan een nieuw apparaat.

diumenge
door diumenge - Sep 8, 2013 om 12:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga er in ieder geval niet zelf aan sleutelen als je er geen verstand van hebt. Dus niet voorzichtig zijn met openen, maar gewoon niet openen. Je kan wel naar een vakman gaan en vragen of deze nog te repareren is tegen een van te voren af te spreken maximaal bedrag.

dearagain
door dearagain - Sep 8, 2013 om 18:40
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het lijkt me zeker nog een optie om even met de verkoper te gaan praten

kathy1978
door kathy1978 - Sep 8, 2013 om 20:59
69 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor alle reacties.
Nee, ik ga er niet zelf aan sleutelen, was benieuwd of het nog het proberen waard is. Ik heb wel inmiddels instructies gekregen van mijn eigen vader notabene die blijkt te weten hoe ik kan testen of het een bepaalde zekering is maar ik ga dat zelf niet doen.
Nu is er iets van een repaircafe. Eerst eens informeren of daar zo'n handige harry zit of die kan kijken of het nog te repareren is. Zo ja dan ga ik wel een poging wagen want het kan gewoon zijn dat het onderdeel kapot is gegaan door het gebruikt, maar dat er verder met de machine niks aan de hand is. Ik heb even gekeken wat een nieuwe van dit formaat kost, toch al gauw 250euro en dan is 80-100 euro reparatiekosten maximaal nog wel te doen. Morgen eens kijken of het repaircafe in Rotterdam open is en daar een elektra iemand zit.

kathy1978
door kathy1978 - Sep 10, 2013 om 14:29
69 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo iedereen,
Wilde even laten weten hoe het met de combimagnetron is afgelopen. Helaas was het repaircafe dicht maar ik heb een goede reparateur gevonden op basis van no cure no pay. Dus als ik uiteindelijk zou besluiten om het niet te laten repareren zou het me ook niets kosten.Via marktplaats gevonden. Ik had eerst mijn twijfels maar hij had al veel goede recensies en zat dichtbij. Het was gewoon een gewone kleine reparatiewinkel. Wel voor 45euro was ik klaar. Voeding was kapot. Hij doet het weer als een zonnetje.
Gaat hij weer snel kapot dan gaat hij wel weg maar ik heb 3mnd garantie op deze reparatie dus we kunnen het even aankijken. Het was daar een komen en gaan van mensen daar in Ridderkerk. Ik denk dat de crisis veel mensen dingen weer laten repareren.