kn
door kneh20 May 31, 2023 om 15:52
Elektronica & tv

Is dit nu misleiding van Ziggo, of toch niet?

Ik heb al jaren, naar volle tevredenheid het pakket “Internet & TV Start” van ziggo.

Ik kreeg een e-mail van Ziggo met de volgende inhoud,

-----------------------------------

Ruil je mediabox gratis om.

Beste meneer (verwijderd voor privacy),

De beste tv-ervaring voor jou, daar gaan we altijd voor. En omdat je jouw mediabox alweer een tijdje hebt, mag je ‘m gratis vervangen voor het nieuwste model: de Next Mini. Zo wordt tv kijken nóg leuker.

Dit blijft hetzelfde

Je vervangt de mediabox voor de Next Mini, en je nieuwe abonnement heeft een andere naam, maar verder blijft alles hetzelfde:

De prijs van je abonnement blijft hetzelfde

De looptijd van je abonnement blijft hetzelfde

Je betaalt geen eenmalige kosten

Je zenders en internetsnelheid blijven ook hetzelfde

Zo bestel je de Next Mini

Je klikt op de bestelknop en logt in bij Mijn Ziggo

Je ziet je pakket voor en na de bestelling, de prijs blijft hetzelfde

Nadat je de voorwaarden accepteert klik je op “bestellen”

Je ontvangt een bevestiging van je bestelling

De Next Mini sturen we op, we hoeven de mediabox niet terug.

Veel kijkplezier!

 Bestel ‘m gratis

-----------------------------------

Alleen kan ik nu geen programma’s meer opnemen, wat met de mediabox wel kon.

Als ik mijn Tv pakket opwaardeer weer wel, maar dit kost weer 4,5 euro meer.

11154 10 Rapporteer
ju
door juliomariner - May 31, 2023 om 16:01
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Wat zegt Ziggo hierover als je hen belt?
Als u dus niet meer kunt opnemen blijft dus niet alles hetzelfde, ik zou ze vragen wat ze met alles hetzelfde bedoelen?

Gr
door Grunn1 - May 31, 2023 om 16:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het tv pakket blijft hetzelfde ja want met start kan je niet (meer) opnemen en dat kon je wel maar dat komt omdat je oude mediabox een harde schijf heeft..  De nieuwe boxen hebben dat niet en worden je opgenomen programma's bewaard op de servers van Ziggo en ook niet permanent maar maximaal een jaar.

ju
door juliomariner May 31, 2023 om 16:22
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Dus als ik het goed begrijp blijft opnemen gewoon mogelijk maar op een andere manier en niet permanent?

Ozymandias
door Ozymandias May 31, 2023 om 16:56
166 Antwoorden / Vragen

Klopt als een bus. En het is nooit de bedoeling geweest dat je programma's voor eeuwig bewaard. En als een jaar niet genoeg tijd is om te kijken dan gaat 10 jaar ook niet uitmaken.

Naar mijn mening een non-issue dit.

Gr
door Grunn1 May 31, 2023 om 18:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja je kan gewoon opnemen alleen moet je dus een box gebruiken met een smartcard erin en een harde schijf. De box is dan eigenlijk hetzelfde als een videorecorder de nieuwe boxen hebben dat niet meer. Voordeel van de nieuwe box is als je er meerdere hebt je op alle boxen je oonames kan kijken of zelfs in de ziggo app.

sira
door sira - May 31, 2023 om 17:21
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Als dat opnemen voor u zo belangrijk is, waarom sluit u de oude dan niet opnieuw aan, die heeft u niet terug hoeven sturen.

Heeft de nieuwe geen usb-poort? Weliswaar heb ik geen Ziggo, maar Canal Digitaal en mijn decoder heeft geen harde schijf, maar ik kan wel met een usb-stick opnemen (die vervangt de harde schijf).

rj
door rjw - May 31, 2023 om 17:55
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Hoezo kan je geen programma's opnemen? Kk heb gebruik gemaakt van hetzelfde aanbod en ik kan alles opnemen wat ik maar wil.

kn
door kneh20 May 31, 2023 om 18:09
Antwoorden / 1 Vragen

Oké,

Maar heb jij dan ook het Internet & TV Start pakket van € 55,50, of een duurdere?

Gr
door Grunn1 May 31, 2023 om 18:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Omdat in het start pakket je niet kan opnemen en er zit ook geen movies bij.

Mabelle
door Mabelle - May 31, 2023 om 18:33
422 Antwoorden / 1 Vragen

Bij TV Start zit GEEN opnemen + movies & series zie https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini#pakket
Dus als Ziggo beweert dat er voor jou niets verandert, dan klopt dat niet en vind ik dus wel dat er sprake is van misleiding.

Gooi het eens in de Community van Ziggo https://community.ziggo.nl

Franske1958
door Franske1958 - Jun 1, 2023 om 07:47
426 Antwoorden / 2 Vragen

Tijden veranderen en wat ook veranderd is de betekenis (in de ogen van diverse mensen althans) van dingen zoals programma's opnemen.
Vroeger was er de video recorder en had met een stapel banden die "eeuwig" goed bleven en ook pasten in iedere andere recorder.
Toen kwam de Humax met een oingebouwde HDD. Waar wel veel op paste, maar..... Humax defect, jammer dan, alle opnames weg.
Op een Humax kan ook een USB stick, maar die werkt alleen maar op dat specifieke apparaat.   Dit is helaas niet hetgeen veel mensen
denken wat een programma opnemen wil zeggen.   Veel mensen denken nog steeds dat "een programma opnemen" wil zeggen dat het
programma op iets bewaard wordt van voor eeuwig bewaard kan worden in hun kuis, zoals die oude video banden. Dit is iets wat nu eenmaal
in het hoofd zit bij veel mensen en dat zal nooit veranderen.

ro
door ronny530 - Jun 1, 2023 om 17:54
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Zo te lezen mag u de oude mediabox vervangen maar het hoeft niet en is het aan u om een keuze te maken. Met de Next mini kunt u ook opnemen dus die mogelijk blijft aanwezig'.

'Terugkijken en opnemen

Kijk programma’s tot 7 dagen gratis terug, wanneer het jou uitkomt. Daarnaast kun je onbeperkt programma's opnemen met tot maar liefst 400 uur opnametijd.'

De oude mediabox mag u houden maar die wordt wel inactief gemaakt maar kan nog wel voor het afspelen van opgenomen programma's gebruikt worden.
De Next mini heeft enkel zijn als u als u een recente tv heeft die 4K beelden aan kan want dan wordt de beeldkwaliteit veel scherper dan met de gedateerde mediabox. Bij deze een link naar de uitleg https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini en op basis van die uitleg kunt u een keuze maken.

Yv
door Yvonne_909 Jun 2, 2023 om 13:05
42 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben eind vorig jaar overgestapt naar Ziggo. Ik heb de Next mini om op te kunnen nemen en heb een tv van al een x aantal jaren oud.
Dus absoluut geen recente tv en heb toch prima beeld van zowel tv als opgenomen dingen.

ro
door ronny530 Jun 2, 2023 om 13:27
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Klopt wat u schrijft maar u heeft wat dat betreft geen ervaring met een verouderde mediabox en kunt dus geen vergelijking maken. Dat u wel voor de Next mini bent gegaan is uw keuze maar dat hoeft nog niet voor vraagsteller het geval te zijn omdat die tevreden over de huidige mediabox is.

mo
door mof - Jun 2, 2023 om 12:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

HEt gaat erom wat er in uw voorwaarden met betrekking tot dit pakket staat. Als er voorheen stond dat u met dit pakket kunt opnemen kunt u verlangen dat u dat nu ook kunt, "Je ziet je pakket voor en na de bestelling" als daar dan niet wordt aangegeven dat er iets verandert en het stond voorheen in uw pakket dat u kunt opnemen.

Stond er nooit dat u kunt opnemen of staat er bij voor en na de bestelling dat dit verandert dan had u het kunnen weten. Er staat namelijk nergens dat het pakket gelijk blijft. Alleen de prijs, internetsnelheid, zenders en looptijd.

Het is wel misleidend te noemen.

alk
door alk - Jun 2, 2023 om 13:58
86 Antwoorden / 9 Vragen

Zolang je een Humax 5200 of een Humax 5300 hebt waar een HDD aan gekoppeld is, kan je alles opnemen. Met het gratis programma Fillezilla kan je het naar je pc overzetten. Let er wel op dat je bij instellingen poort 5000 t/m 5002 openzet i.p.v. de standaard ingevulde poort 6000 t/m/ 7000. Op je pc kan je met een video bewerkings programma de reclame eruit knippen en het begin en eind schoonknippen. Opslaan op externe HDD welke je via usb aan je tv kan koppelen.

loes63
door loes63 - Jun 2, 2023 om 16:10
14 Antwoorden / 4 Vragen

Ze doen dit aanbod heel sneaky, zonder erbij te melden dat in het huidige startpakket geen opnemenfunctie zit. Die optie bent u dus kwijt. Dat u hem had is al bijzonder, tenzij het abonnement 15 jaar oud is ofzo.
Opnemen, in de cloud, kan met elk kastje tegenwoordig, mits de optie in je pakket zit en daar mag je flink voor betalen.

Er zijn (zoals beschreven door anderen nog wel andere opties dan via het kastje om op te nemen)

Verder melden ze ook niet dat je op de Next MINI geen soundbar kan aansluiten. Voor mij een no-go omdat je dan de tv aan moet houden als je alleen radio wil luisteren.
Op de gewone Next wel een soundbaraansluiting.