ha
door hajek46 Aug 30, 2006 om 12:01
Elektronica & tv

Is <a href="//doemaardie.nl" target="_blank">www.doemaardie.nl</a> ook een pyramidegebeuren?

Op de site www.gratisoptehalen.nl komen diverse aanbiedingen voor voor "doemaardie.nl" Er staan ook toevoegingen achter, bv gps, printer, camera etc. Als je doorklikt naar de site kom je er al heel snel achter dat je jouw vriendenkring moet aanspreken om voor jezelf een gratis artikel te verwerven. In de kop van de site zie je zelfs een kleine pyramide van 9 op elkaar gestapelde blokken.

Is dit ook zo'n ongelukkig pyramide gebeuren, waartegen nooit onvoldoende kan worden gewaarschuwd?

396 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gratisoptehalen.nl lijkt me wel oke (?)

Wat doemaardie.nl betreft zie eens hier:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=37361&highlight=doemaardie

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik was al aan het zoeken geweest op radar, maar dat bracht geen soelaas. Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb de link doorgezonden naar "gratis op te halen" om de "aanbiedingen" van hun site te halen.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

De enige betrouwbare Pyramides staan nog in Egypte,

dus als het er op lijkt, nooit doen, tenzij je graag als slachtoffer veel geld wilt kwijt raken en hier klagen,,, maar oplossen lukt meestal niet!

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt helemaal gelijk.

Kwalijk wordt het echt als de consumentenprogramma's worden aangehaald alsof deze zouden hebben aangegeven dat de "doemaardie" 100% veilig is volgens kassa en Radar.

Ik zag staan op die "gratisoptehalen"

Flatscreen En er niks voor willen doen? Klik dan op onderstaande link, meld u aan en de rest wijst zich vanzelf! volgens tv-programa als radar is dit 100% VEILIG http://www.doemaardieflatscreen.nl/index.php?r=30002711

Als je via deze link aanmeldt en gebruik maakt van een aanbieding kun je een gratis apparaat uitkiezen, bv tomtom, of tftscherm. Door programma kassa als veilig en 100 % betrouwbaar bestempeld! http://www.doemaardiegps.nl/index.php?r=10007118

Een gewaarschuwd mens zou dus voor 3 moeten tellen.

Ik tel er wel 21 aanbiedingen van "doemaardie"

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Hajek,

Inderdaad een (verkapt) piramidespel. Je moet eerst wat bestellen, daarna moet je kennissen en vrienden via jouw persoonlijke link op de site zie te bewegen om ook iets te bestellen. Pas dan maak je kans op een gratis cadeau.

Hoe meer mensen via jouw link iets bestellen, hoe meer cadeaus je mag uitzoeken. De zuiverste vorm van piramidewerking.

Niet aan beginnen. De enigen die er beter van zijn geworden zijn de mensen die het bedacht hebben en de mensen die heel snel daarna in zijn gestapt.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 08:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om even de specifiek genoemde "Flatscreen"-site aan te halen: in de FAQ staat bijvoorbeeld het volgende: "Adverteerders betalen ons om klanten door te sturen." Met andere woorden, gegevens van deelnemers worden netjes verzameld, in een database opgeslagen en te koop aangeboden.

Verder lees ik het volgende (op www.doemaardie.nl):
"Laat een aantal personen zich aanmelden via jouw persoonlijke link.
Deze link vind je terug op jouw profielpagina. Wanneer ze zijn
aangemeld moeten zij ook gebruik maken van één van de aanbiedingen
. Als
je het benodigde aantal mensen hebt gerefereerd én deze ook gebruik
hebben gemaakt van een van de aanbiedingen ontvang je van ons je kado
helemaal gratis! LETOP: De mensen die jij doorverwijst
MOETEN ook gebruiken maken van één van de aanbiedingen om in aanmerking te komen voor je kado."

Ikzelf heb helaas wat weldenkende vrienden, kennissen, collegae en familie, die zich niet door mij laten opdringen dat ze per se een product van een specifieke aanbieder moet kopen. Ik weet niet hoe het met u zit, maar voor de 'goedkoopste' flatscreen zou ik al 7 mensen uit mijn omgeving moeten bewegen ergens verplicht wat te kopen. Dit kan dus wel even duren voordat ik die flatscreen eindelijk heb 'verdiend'. Met de huidige progressie van de stand der techniek is die uiteindelijk al verouderd.

Dit is niet 100% pyramidespel, want je wordt tot niets verder verplicht en het kost je niets, behalve je e-mailadres en daarmee je privacy, maar doet gezien de gehele constructie hier wel aan denken. Ik zou persoonlijk dit 'doemaardie'-fenomeen eerder onder buzzing categoriseren.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Mar 20, 2007 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is nog maar de vraag ik heb namelijk berichten gelezen van mensen die ook echt de ipod of gsm gehad hebben,

hieronder de uitleg over hoe dit in zn werk gaat:

http://www.doemaardeze.nl/hoe.htm

verder nog deze berichten

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2006/05/09/l007.htm

http://www.dutchcowboys.nl/online/5844