br
door bram b Apr 3, 2011 om 14:15
Elektronica & tv

Jus over gaspit

Vorig jaar hebben wij een nieuwe keuken aangeschaft, waaronder een kookplaat van Whirpool.

Nu heeft mijn vrouw per ongeluk jus over een gaspit laten vallen met als gevolg dat de gaspit niet meer werkt (er is geen gastoevoer meer)

Onze vraag is: valt de reparatie onder de garantiebepaling of is het gewoon onze eigen schuld?

Mijn vrouw heeft de kookplaat direkt schoongemaakt.

De apparatuur blijkt hier dus gevoelig voor te zijn terwijl onze vorige kookplaat hier absoluut niet gevoelig voor was.
Een ongelukje kan altijd gebeuren.

We hebben hierover contact gehad met Brugman Keukens en Whirpool. Beiden zijn van mening dat het onze schuld is en willen niets voor ons betekenen!

Wat kunnen wij nu het beste doen?

Alvast bedankt voor uw reactie!

1560 2 Rapporteer

quantas
door quantas - Apr 3, 2011 om 14:19
670 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn de pitten ook schoongemaakt, als die gaatjes nog dichtzitten komt er geen gas uit.
En uiteraard is dit eigen schuld.

Het apparaat is niet kapot er zit gewoon ergens gestold vet in wat er uit moet.

edrick3
door edrick3 - Apr 3, 2011 om 14:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bram b,

Nee, dit valt uiteraard NIET onder de garantiebepalingen!
En zoals quantas ook al opmerkt: denk niet dat er iets kapot is.
Als er geen gastoevoer is moeten de branders grondig worden schoongemaakt.
Als het goed is kunnen deze helemaal uit de plaat verwijderd worden.
Daarna even GOED schoonmaken en vet verwijderen.

Suc6