cy
door cyke-82 Nov 15, 2003 om 20:52
Elektronica & tv

JVC AV-32X25EU

Ik heb een tijdje geleden deze TV uitgezocht voor mijn Grootouders omdat hun oude televisie kapot was.
Normaal gesproken is JVC een degelijke merk maar ik vind het geluid van deze tv niet al te best, komt dit door deze merk TV of is dat met de meeste breedbeeld TV's het geval ??

(Een vaak voorkomende pieptoon)

817 3 Rapporteer

pu
door puckstar - Apr 16, 2004 om 11:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook een videorecorder aangesloten op mijn tv. als ik de videorecorder aan heb zondat ik een videoband bekijk, maar er zit wel een videoband in hoor ik ook een soort piep geluid uit mijn breedbeeld tv komen (sony).
videoband eruit halen en de piep is weg.

tazmanian
door tazmanian - Apr 16, 2004 om 11:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een veel voorkomend probleem bij breedbeeld TV's is de hoge spanning die gemaakt moet worden voor de beeldbuis, hierbij kan een hoge pieptoon te horen zijn. dit komt dan van de hoogspannings trafo achter op de TV, en moet binnen bepaalde tolerantie vallen, [als de TV nog koud is kan het harder klinken] laat de leverancier dit controleren, om te controleren of het van de hoogspannings trafo komt is dit een heel simpel midel om daar achter te komen: de pieptoon mag niet van nivo veranderen als je het geluid op de TV harder of zachter zet. verandert deze pieptoon met het geluid mee, moet het probleem bij de versterker in de TV gezocht worden. dus door een specialist ook de positie van de TV kan invloed hebben op deze pieptoon staat hij bijvoorbeeld in een TV meubel, dan heb je kans dat deze als een klank kast gaat werken, waar door de pieptoon harder klinkt.

he
door herman_1 - Apr 16, 2004 om 11:59
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wat vind u dan niet goed aan het geluid? Verwacht ook nooit een top HiFi geluid uit uw televisie!!! Het zijn maar kleine speakers die in de tv zitten. En op dit model is er ook wel veel teregelen qua geluid probeer dat eens. Maar nogmaals verwacht niet teveel. Beter is het om de tv aan te sluiten op de stereo dan heeft u een volwaardig geluid.