Di
door Diete Aug 15, 2023 om 12:04
Elektronica & tv

Kan de NPO start/plus app eindelijk verbeterd worden?

Kunnen jullie de NPO aanspreken op hun waardeloos werkende NPO plus app?
Op diverse sites klagen mensen hierover en ik ben daar eentje van.
Ik betaal iedere maand 2,95 voor iets dat constant vastloopt en hapert.
Heel vervelend als je series wilt kijken of programma gemist.
Ik begrijp werkelijk niet waarom men bij de NPO niet in staat is om een goed werkende app te maken voor de vele abonnees.
Iedereen klaagt hierover.
Ik hoop echt dat Kassa hierin iets kan betekenen.
Kijk voor alle reakties maar eesn op nl.trustpilot.com.
ik lees daar dat andere meerdere malen de NPO erop hebben aangesproken maar dat er gewoon helemaal niets aan wordt gedaan!!

met vriendelijke groeten,

Diete Kits

5143 12 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Aug 15, 2023 om 12:11
7196 Antwoorden / 3 Vragen
Di
door Diete Aug 15, 2023 om 12:14
Antwoorden / 1 Vragen

dit heb ik al tig keer gedaan en het helpt helemaal niets

tenormin
door tenormin - Aug 15, 2023 om 12:12
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dit panel kunnen er weinig aan doen. Maar u kunt bellen, 035-6775755 of contacten met: (hoop dat het me lukt):
https://service.npo.nl/onderwerp/contact

sira
door sira Aug 15, 2023 om 12:30
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Er mankeert hier weer van alles aan de site.
Toen ik mijn antwoord plaatste, was er nog geen enkele andere beantwoorder.

tenormin
door tenormin Aug 15, 2023 om 13:49
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Klopt @sira, toen ik het plaatste was het ook nog kaal. Ach, we raken er inmiddels toch aan gewend? Ook dat ik veel minder antwoorden geef? Haha. Heeft immers weinig zin.

sira
door sira Aug 15, 2023 om 14:19
2350 Antwoorden / 24 Vragen

De meeste antwoorden worden toch niet gelezen ;-))

tenormin
door tenormin Aug 15, 2023 om 14:29
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is inderdaad nog demotiverender.

sira
door sira - Aug 15, 2023 om 12:29
2350 Antwoorden / 24 Vragen

U zit nu op het forum, hier antwoorden uitsluitend vrijwilligers en hebben niets met Kassa te maken.

Kunt u uw klacht niet beter bij de NPO indienen?
Onze klantenservice is maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur bereikbaar op het nummer 035-6775755

Plaats anders uw klacht hier: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/npo/details?companyId=b8ff0509-027c-45f4-9b37-6f267604b798

Di
door Diete Aug 15, 2023 om 12:31
Antwoorden / 1 Vragen

ok , bedankt, dat wist ik niet, ik zal het elders plaatsen

sira
door sira Aug 15, 2023 om 12:33
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Graag gedaan

tenormin
door tenormin - Aug 15, 2023 om 13:51
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@Diete, u hoeft het niet elders te plaatsen hoor, hoor. Gewoon de doorgegeven telefoonnummer(s) of NPO te contacten.

Di
door Diete Aug 16, 2023 om 10:53
Antwoorden / 1 Vragen

inmiddels gedaan en ook een reactie gehad. Nog niet uitgeprobeerd, maar ik hoop dat het werkt. Ben wel blij met de snelle reactie van de NPO

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 15, 2023 om 14:02
2074 Antwoorden / Vragen

Dat soort problemen kunnen natuurlijk ook aan het gebruikte apparaat liggen, is dat een beetje een up to date apparaat?

Di
door Diete Aug 16, 2023 om 10:54
Antwoorden / 1 Vragen

Henk, het is een gloednieuwe Ipad, dus daar ligt het niet aan. Het gaat dus om de app op mijn ipad, die hapert

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Aug 16, 2023 om 12:42
2074 Antwoorden / Vragen

Helder. Dan zul je de update van de software af moeten wachten.

br
door brui0929 - Aug 15, 2023 om 16:40
635 Antwoorden / 10 Vragen

Gebruikt een UTP kabel dan is er een vaste verbinding. Sluit deze aan op het netwerk ingang van de tv en modem.

Open instellingen op uw tv ga naar internet kies geheugen wissen.
Reset het modem trek de stekker uit het stopcontact wacht 1 minuut steek de stekker opnieuw in het stopcontact.
Het modem start opnieuw op. Wanneer het opstarten klaar is start de app opnieuw.

Di
door Diete Aug 16, 2023 om 10:58
Antwoorden / 1 Vragen

het gaat om mijn Ipad en niet om de tv. daar werkt het goed

br
door brui0929 Aug 16, 2023 om 15:45
635 Antwoorden / 10 Vragen

Verwijder de app en installeer deze opnieuw.
zet een backup terug op de iPad de vorige versie.
sluit apps die op de achtergrond draaien.

Ozymandias
door Ozymandias - Aug 15, 2023 om 17:27
169 Antwoorden / Vragen

Welke app?

SmartTV? Mobiel? Tablet?

En hoe hoe oud is dat apparaat?

En met een paar miljoen gebruikers zegt het aantal klachten op trustpilot niet zo veel. Dat ga je namelijk voor elke dienst vinden, ook die waar je zelf wel goede ervaringen mee hebt.

Di
door Diete Aug 16, 2023 om 10:55
Antwoorden / 1 Vragen

Het betreft mijn nieuwe Ipad en de NPO start of Plus app. Ik betaal 3 euro per maand, wat niet veel is, om series te kijken of programma gemist. Maar op deze manier is het echt niet leuk meer. Voorheen ging het redelijk maar nu is het standaard mis.

Ozymandias
door Ozymandias Aug 17, 2023 om 15:13
169 Antwoorden / Vragen

En is alles up to date op je iPad? En ik begrijp dat hij voor jou nieuw is, betekent dat het ook daadwerkelijk een recentelijk model is?

Sowieso weet ik dat de laatste iPadOS update vaak voor problemen kan zorgen als hij net uit is. Je wil niet weten hoeveel apps problemen kregen toen iOS/iPadOS 13 werd gereleased.

rj
door rjw - Aug 15, 2023 om 20:12
3269 Antwoorden / 5 Vragen

En je hebt al uitgesloten dat het aan de verbinding ligt?

Di
door Diete Aug 16, 2023 om 10:57
Antwoorden / 1 Vragen

Zekers!! Normaal gesproken schrijf ik niet zo snel een klacht op internet, maar nu....na weken van gedoe en oplossingen zoeken en niet weten waar het van komt, lees ik de reviews en toen dacht ik: misschien ligt het niet aan mij maar aan de app van de NPO? alle andere apps werken goed en haperen niet. we hebben een goede internetverbinding, goede wifi etc etc etc...

PietKonings
door PietKonings - Aug 16, 2023 om 11:48
3 Antwoorden / Vragen

Kijk je NPO start via telefoon of tablet, of direct op de smart TV?
Ik kijk op de laatste manier en dat gaat prima!

Di
door Diete Aug 16, 2023 om 11:54
Antwoorden / 1 Vragen

Piet, ik kijk lekker op de bank op mijn Ipad met oortjes in. Manlief houdt niet van series, haha, en zo hoeft hij niet "mee te genieten". Maar het is wel een goede tip.  Ik kan in mijn eigen (studeer) kamer op de tv kijken. maar dat vind ik minder gezellig en het moet toch ook gewoon werken op mijn Ipad??

mo
door mof - Aug 16, 2023 om 13:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik NPO op mijn PC en dat werkt goed. De app gebruik ik vrijwel nooit want die draait op een iPad uit 2013 ... wordt niet meer ondersteund. Ik ben tevreden met NPO op de PC.

Ja
door JanNimwegen - Aug 16, 2023 om 19:09
7 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik NPO Start/Plus al een paar jaar op mijn Philips Smart TV via Ziggo en werkt prima, Nooit haperingen en storingen.
Daar heb je zelf niet zo veel aan, maar het zou dus aan je apparatuur, je verbindingen of je provider kunnen liggen

je
door jeanc - Aug 17, 2023 om 15:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem. Je moet de app eraf gooien en hem opnieuw instellen. Jeanc.