ma
door mathijs Aug 24, 2009 om 16:43
Elektronica & tv

Kapotte kabel van UPC

Een aantal maanden geleden ging mijn beeld opeens op zwart. Een UPC monteur constateerde na meting dat mijn kabel (de UPC kabel dus, niet mijn eigen binnenhuis bekabeling) ergens 2 meter diep in mijn vloer kapot was. De diagnose was dat er een nieuwe kabel aangelegd moest worden en dat dit binnen 19 dagen zou gebeuren. (Inmiddels is het 3 maanden later en er is nog niets gebeurd.) De monteur heeft een soort van nood voorziening getroffen zodat ik weer telefoon, Internet en televisie heb. Maar al die tijd heb ik erg slecht beeld op mijn (digitale) tv, veel pixels, ontelbare storingen enz. En UPC blijft gewoon facturen sturen, terwijl ik UPC schriftelijk al om coulance gevraagd had. Op die brief is uiteraard nooit gereageerd.

Mijn vraag is of een provider die in gebreke blijft gewoon het volledige tarief kan door berekenen aan klanten terwijl er een mankement is aan de kabel.

403 2 Rapporteer

kenwel2
door kenwel2 - Aug 24, 2009 om 17:17
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag mathijs, denk dat er weer eens verkeerd wordt gecommuniceerd wordt, wat je kunt doen: Bel UPC , vraag naar hoofd/teamleader of nog beter de manager van de storingsdienst, en doe daar je verhaal, het is niet erg netjes van UPC om je zo te laten zitten, zoals gezegd door je, er is een noodvoorziening gemaakt, daardoor kun je nooit een optimaal signaal ontvangen, je hebt gegarandeerd verlies, dus ook minder kijk en internet plezier, vraag als je een van de leidinggevenden aan de telefoon hebt, of hij/zij contact op willen nemen met de back-office, en vraag om een creditering van je laatste facturatie's, in ieder geval voor de tijd dat de storing nu al duurt bij je, om coulance vragen helpt in dit geval echt niet. Brieven werken binnen UPC niet echt, ze belanden op de grote hoop, zie dat je een hoger geplaatst persoon te spreken krijgt.

Succes, Henri (ex-dispatcher grote kabelaar)

ma
door mathijs - Aug 24, 2009 om 17:31
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dank je wel Henri. Maar UPC aan de telefoon krijgen is net zo moeilijk als ze een brief te laten lezen. :) Maar ik zal het proberen.