Kapotte radio/CD kan niet geruild worden omdat doos er niet meer is
een radio CD speler gaat kapot na een week (valt onder de garantieperiode) maar winkel geeft niet thuis omdat de verpakking ontbreekt, maar het gaat hier toch om een goed werkend product?
Een niet goed werkend product zal u bedoelen maar terzijde. Omruilen is geen optie meer want u heeft de speler in gebruik genomen maar repareren van de speler dient kosteloos te gebeuren.
Dat ruilen zonder verpakking niet mogelijk is lijkt me logisch. Dat staat ook altijd in de retourvoorwaarden. En het is natuurlijk ook best wel logisch. Wat heeft een leverancier aan een geretourneerd product zonder verpakking?
Wat heeft een leverancier er aan om een kapot product door te verkopen in de oorspronkelijke verpakking?
Misschien kunt u een reparatie voorstellen, want de winkel heeft de doos echt nodig om hem om te ruilen zou je zeggen.
Ruilen kan alleen als de winkelier dat toestaat, maar hij moet natuurlijk wel gewoon het mankement repareren. Maar u heeft dus niet bij voorbaat recht op een nieuw apparaat
Als garantie inhoudt dat je altijd de verpakking nodig hebt dan staat je berging vol met lege dozen na een tijdje, dus klinkklare onzin.
Het apparaat moet gewoon terug naar de leverancier en die moet zoregen voor reparatie en als dit niet kan vervanging.
Bij de meeste fabrikanten wordt niet eens meer gerepareerd maar gewoon vervangen omdat reparatie meestal te duur is.
Je hebt alleen wel heel snel de verpakking weggegooid , ik bewaar het altijd wel een maand of twee.
Dus gewoon terug naar de leverancier om het te laten repareren want daar heb je recht op en hij moet bekijken wat er dan gedaan dient te worden.
Het betreft hier geen ruiling, maar een defect dat onder de garantieperiode valt. De winkel moet dus de garantie naleven en het apparaat gaan repareren. Daarvoor heb je de doos niet nodig. Het apparaat heeft nl. toch eerst gewerkt, maar is later kapot gegaan. Pas als na onderzoek(door de winkelier) blijkt dat het apparaat niet gerepareerd kan worden kunt u een nieuw apparaat terug verwachten of het aankoopbedrag retour krijgen.
Alleen bij ruiling is de doos nodig en mag het apparaat niet eens zijn uitgepakt. Defect zijn heeft hier niets mee te maken.
Maak dit dus duidelijk aan de winkelier.
Voor garantie maakt het niet uit of de originele doos erbij zit.u heeft garantie op het product, niet op de verpakking.
De verkoper blijft verplicht de speler te repareren of om te ruilen tegen een deugdelijk produkt of uw geld terug te betalen
het betreft namelijk geen ruil omdat u het geen passend product vindt maar omdat het defect is.
het is aan de verkoper aan te tonen dat dit door uw wchuld is veroorzaakt. Anders moet hij het aannemen ter ruil, voor reparatie,
of innemen en geld terug
CD speler dient onder garantie gerepareerd te worden. Overigens koop je in de winkel een produkt en niét de verpakking dus indien van toepassing zou een produkt zonder verpakking geruild cq teruggegeven moeten kunnen worden. Staat ergens in het BW.
als t nog maar zo kort geleden is: ff in de papiercontainer duiken, waar ie ms in ligt, en dan eventuele stukken ff aan mekaar plakken met plakband.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer