An
door Annekelies Dec 20, 2015 om 11:26
Elektronica & tv

Kapotte radio/CD kan niet geruild worden omdat doos er niet meer is

een radio CD speler  gaat kapot na een week (valt onder de garantieperiode) maar winkel geeft niet thuis omdat de verpakking ontbreekt, maar het gaat hier toch om een goed werkend product?

7437 10 Rapporteer

ro
door ronny530 - Dec 20, 2015 om 11:47
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Een niet goed werkend product zal u bedoelen maar terzijde. Omruilen is geen optie meer want u heeft de speler in gebruik genomen maar repareren van de speler dient kosteloos te gebeuren.

holstein
door holstein Dec 20, 2015 om 16:11
922 Antwoorden / 16 Vragen

U weet toch precies wat hij bedoeld, hij is toch kapot, over opvoeden gesproken....

holstein
door holstein Dec 20, 2015 om 16:13
922 Antwoorden / 16 Vragen

=

marita567
door marita567 - Dec 20, 2015 om 12:08
1576 Antwoorden / 17 Vragen

klik hier betreft de garantie .

pi
door pieterwolters - Dec 20, 2015 om 15:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ruilen zonder verpakking niet mogelijk is lijkt me logisch. Dat staat ook altijd in de retourvoorwaarden. En het is natuurlijk ook best wel logisch. Wat heeft een leverancier aan een geretourneerd product zonder verpakking?

akkerdistel
door akkerdistel Dec 20, 2015 om 22:32
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wat heeft een leverancier er aan om een kapot product door te verkopen in de oorspronkelijke verpakking?

holstein
door holstein - Dec 20, 2015 om 16:49
922 Antwoorden / 16 Vragen

Misschien kunt u een reparatie voorstellen, want de winkel heeft de doos echt nodig om hem om te ruilen zou je zeggen.

getty
door getty - Dec 20, 2015 om 17:58
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ruilen kan alleen als de winkelier dat toestaat, maar hij moet natuurlijk wel gewoon het mankement repareren. Maar u heeft dus niet bij voorbaat recht op een nieuw apparaat

pv
door pvanbaak - Dec 21, 2015 om 13:24
17 Antwoorden / 1 Vragen

Als garantie inhoudt dat je altijd de verpakking nodig hebt dan staat je berging vol met lege dozen na een tijdje, dus klinkklare onzin.
Het apparaat moet gewoon terug naar de leverancier en die moet zoregen voor reparatie en als dit niet kan vervanging.
Bij de meeste fabrikanten wordt niet eens meer gerepareerd maar gewoon vervangen omdat reparatie meestal te duur is.
Je hebt alleen wel heel snel de verpakking weggegooid , ik bewaar het altijd wel een maand of twee.
Dus gewoon terug naar de leverancier om het te laten repareren want daar heb je recht op en hij moet bekijken wat er dan gedaan dient te worden.

muzicaro
door muzicaro - Dec 21, 2015 om 14:10
53 Antwoorden / 15 Vragen

Het betreft hier geen ruiling, maar een defect dat onder de garantieperiode valt. De winkel moet dus de garantie naleven en het apparaat gaan repareren. Daarvoor heb je de doos niet nodig. Het apparaat heeft nl. toch eerst gewerkt, maar is later kapot gegaan. Pas als na onderzoek(door de winkelier) blijkt dat het apparaat niet gerepareerd kan worden kunt u een nieuw apparaat terug verwachten of het aankoopbedrag retour krijgen.

Alleen bij ruiling is de doos nodig en mag het apparaat niet eens zijn uitgepakt. Defect zijn heeft hier niets mee te maken.
Maak dit dus duidelijk aan de winkelier.

mo
door mof - Dec 21, 2015 om 14:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Voor garantie maakt het niet uit of de originele doos erbij zit.u heeft garantie op het product, niet op de verpakking.

De verkoper blijft verplicht de speler te repareren of om te ruilen tegen een deugdelijk produkt of uw geld terug te betalen

het betreft namelijk geen ruil omdat u het geen passend product vindt maar omdat het defect is.

het is aan de verkoper aan te tonen dat dit door uw wchuld is veroorzaakt. Anders moet hij het aannemen ter ruil, voor reparatie,
of innemen en geld terug

mr
door mrmitu - Dec 21, 2015 om 15:21
14 Antwoorden / 0 Vragen

CD speler dient onder garantie gerepareerd te worden. Overigens koop je in de winkel een produkt en niét de verpakking dus indien van toepassing zou een produkt zonder verpakking geruild cq teruggegeven moeten kunnen worden. Staat ergens in het BW.

blok
door blok - Dec 24, 2015 om 14:41
79 Antwoorden / 8 Vragen

als t nog maar zo kort geleden is: ff in de papiercontainer duiken, waar ie ms in ligt, en dan eventuele stukken ff aan mekaar plakken met plakband.